Simen1 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 et tastatur uten Å, Ä og Ö. Altså ikke svensk tastatur... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Nei, hvite foreldre kan få en svart unge Det tror jag inte Jeg kjenner faktisk til et tilfelle. Mor er hvit, far er hvit. Han er skikkelig sort. Det ble selvsagt en stor overraskelse ved fødselen, men en farskapstest bekreftet at den virkelige faren var den hvite faren. Årsaken til dette var at morfaren var svart og mormoren hvit. Moren var hvit, men de sorte genene lå latent i henne. Endret 30. november 2010 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvorfor sier vi "svart" og "hvit"? Forskjellige brunfarger og griserosa er vel mere korrekt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sikkert fordi det er unødvendig å si så lange ord som "forksjellige brunfarger" og "griserosa". Men sort og hvitt blir jo også feil som du sier, så det beste er vel om man sier "mørk" og "lys", evt. "mørk-" og "lyshudet". 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Vi sier vel svart og kvit av gammel vane tenker eg. Pluss at det finnes da vitterlig køl svarte afrikanere. Og mange av disse ble vel brukt i slavehandel. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Og før var det jo status å virkelig være helt kritthvit. Det var jo et tegn på at man ikke trengte å være i sola og jobbe, men hadde folk som jobbet for seg. Og når man ser ordentlig hvite personer er de jo faktisk hvite, ikke griserosa. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Når noe går fra væske til gass, så beholder den den samme strucural formula right? f.eks H2O er H2O i gassform og? og CH3CH2OH er CH3CH2OH i gassform også? Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hva er C-silisium (C-Si)? Endret 30. november 2010 av debattantesofie Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 et tastatur uten Å, Ä og Ö. Altså ikke svensk tastatur... Ut fra brukernavnet hans (og spesialtegnene i det) vil jeg gjette på islandsk, evt. Færøysk (...øyisk??) som skriver på skandinavisk-svensk-norsk... Lenke til kommentar
GeO Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Når noe går fra væske til gass, så beholder den den samme strucural formula right? f.eks H2O er H2O i gassform og? og CH3CH2OH er CH3CH2OH i gassform også? Korrekt, det brytes ingen bindinger inne i molekylene (bare mellom dem). Hva er C-silisium (C-Si)? c-Si (med liten c) er krystallinsk silisium, dvs. silisium der materialet har en «ordnet» mikrostruktur. Motsetningen til c-Si er amorft silisium eller a-Si, der det ikke er en slik krystallstruktur (minner mer om glass på mikronivå). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nederst på en nettside står dette: Copyright 2001 - 2010 Haiku Inc. — Haiku™ and the Haiku logo™ are trademarks of Haiku Inc. Hva betyr årstallene? Ja jeg vet at dette er år 2010. Hvorfor er år 2001 tatt med? Var det da prosjektet startet? Hvorfor må det stå årstall? Kan de ikke bare skrive "Copyright Haiku Inc."? Noen som kan forklare hva alt betyr? Nettseden er for de som lurer denne: http://www.haiku-os.org/ Men liknende tekst står nederst på mange nettsider. Også filmer har en liknende tekst i rulleteksten, men de bruker av en eller annen grunn romertall. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er vel for å vise at den fortsatt er gyldig (copyrighten, that is). Selvfølgelig, man kunne jo bare anta at den er gyldig sålenge noe annet ikke er oppgitt. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvorfor sier vi "svart" og "hvit"? Forskjellige brunfarger og griserosa er vel mere korrekt. Griserosa?. Jeg vil si at vi heller betydelig mer mot beige enn rosa. Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Er det lov til å gi meg rabatt på brukte spill på Game-stop? Har fått rabbat på nye spill på Spaceworld før, men han i kassa på Gamestop sa at han ikke kunne endre på prisen på både brukte og nye spill.. Grunnen til at jeg ville sjekke var at Red Dead Redemption kostet 70kr MER til Ps3 enn til Xbox og han i kassa viste ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hvis alle skulle få rabatt kunne de like godt satt ned prisen. Forresten, har du en elkjøp eller platekompaniet-butikk i nærheten, gå dit først. De er ofte en hundrelapp billigere enn Spaceworld og gamestop. Endret 30. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Elkjøp har jeg mine grunner til å ikke gå til. Grunnet garanti jævler av noen service tapere. Platekompaniet er for langt unna Men jeg skjønner fortsatt ikke den der med at det er dyrere til Playstation.. Edit: Skrivefail Endret 30. november 2010 av SkriveLeif Andersen Lenke til kommentar
Error Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Er vel kanskje flere xbox-eiere i området du bor i enn PS3, og så har butikksjefen hatt en lur ide om "demand vs price". Endret 30. november 2010 av Error Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Men "De kan ikke endre prisene på spill" som de sa i butikken.. Ljuger de da? [ironi] Da skal jeg faen meg saksøke hele kjeden for brudd på service regler[/ironi] Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå