Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Mitt spörsmål om Den blinda Negrern?

Det har inte blivigt avklarat!

 

Negermodern och Läkaren säger att Hennes son kan spela spel. Hur?

Se filmen innan Ni svarar.

Det er da flere som har svart, det finnes ikke en eneste demonstrasjon der han faktisk spiller, han bare holder i en DS og en ps2 kontroll. Så det er nok bare noe han prøver seg frem på, og man kan få en viss forståelse av lydene i spillet.

Lenke til kommentar
Hvordan finner man nullpunktet til denne funksjonen: 2x3- 2

 

Eller for den slags skyld hvordan finner man nullpunktet til en funksjon som har x opphøyd i 3. Det er jo greit i polynomdivisjoner når man får utdelt en løsning, men det er ikke tilfellet nå.

 

 

 

Du stirrer litt hardt på den, og ser at svaret er en. Ellers så spør du i mattetråden :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå.

hva skjer da?

 

han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant.

 

Først vil den vokse, men så skjønner den at den vokser, så han snakket sant, så den krymper igjen. Etter hvert blir dette lagt i cache inne i pinochio, så det går superkjapt. Det blir mye friksjon, så han tar fyr og brenner opp.

Lenke til kommentar

om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå.

hva skjer da?

 

han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant.

 

Det er et paradoks som ikke har noe løsning.

 

Edit: Hvis man setter et speil foran seg og ett speil bak seg, da har man vel en situasjon hvor noe er "uendelig"? Av en eller annen grunn styrer hjernen min pent unna når jeg tenker på det.

Endret av Error
Lenke til kommentar

om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå.

hva skjer da?

 

han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant.

 

Det er et paradoks som ikke har noe løsning.

 

Edit: Hvis man setter et speil foran seg og ett speil bak seg, da har man vel en situasjon hvor noe er "uendelig"? Av en eller annen grunn styrer hjernen min pent unna når jeg tenker på det.

Nej.

Lenke til kommentar

om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå.

hva skjer da?

 

han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant.

 

Enda mer om Pinocchio. Ellers liker jeg Darkbuster sitt svar best. :)

 

"Pinocchio's nose will only grow if he intends to deceive or mislead someone else, not if he makes any untrue or unfalsifiable statements because the intention is for him to learn a moral lesson; no moral lesson involved, no growth. Thus, if he says; "My nose will grow now" nothing happens, also if he says; "My nose will grow and I will somehow benefit from it" it won't grow either because that Blue Fairy won't let the wooden deviant get away with anything."

 

"Intention plays a key role. If he believed his nose would grow then he wasn't lying and, when it didn't grow, he would merely be wrong. If he intended it as a lie, it would grow. It just wouldn't grow "now". There would be enough of a delay to expose the lie. After which, his nose would grow as punishment for the lie."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...