Simen1 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Ja, det er tilfellet .. under helt spesielle og sære betingelser. Vanligvis inntreffer ikke disse betingelsene. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er det sant at svart metall er norges største musikkeksport etter Grieg? Fins det en liste med Norges mest eksporterte musikk noe sted? Google kunne ikke hjelpe Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Men Mitt spörsmål om Den blinda Negrern? Det har inte blivigt avklarat! Negermodern och Läkaren säger att Hennes son kan spela spel. Hur? Se filmen innan Ni svarar. Det er da flere som har svart, det finnes ikke en eneste demonstrasjon der han faktisk spiller, han bare holder i en DS og en ps2 kontroll. Så det er nok bare noe han prøver seg frem på, og man kan få en viss forståelse av lydene i spillet. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hvordan finner man nullpunktet til denne funksjonen: 2x3- 2 Eller for den slags skyld hvordan finner man nullpunktet til en funksjon som har x opphøyd i 3. Det er jo greit i polynomdivisjoner når man får utdelt en løsning, men det er ikke tilfellet nå. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 2x^3-2=0 2(x^3-1)=0 x^3-1=0 x^3=1 x=3djeroten(1) x=1 Har en matteassistansetråd Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 spørsmålet er vel heller om Pinochio kan la nesen vokse på kommando. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hvordan finner man nullpunktet til denne funksjonen: 2x3- 2 Eller for den slags skyld hvordan finner man nullpunktet til en funksjon som har x opphøyd i 3. Det er jo greit i polynomdivisjoner når man får utdelt en løsning, men det er ikke tilfellet nå. Du stirrer litt hardt på den, og ser at svaret er en. Ellers så spør du i mattetråden AtW Endret 26. november 2010 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 2x^3-2=0 2(x^3-1)=0 x^3-1=0 x^3=1 x=3djeroten(1) x=1 Har en matteassistansetråd Takk, selvfølgelig er det jo så forbanna enkelt:P. Over til noe langt mer ekkelt: Hva består egentlig snue av? hvorfor er den noen ganger grønn? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. Først vil den vokse, men så skjønner den at den vokser, så han snakket sant, så den krymper igjen. Etter hvert blir dette lagt i cache inne i pinochio, så det går superkjapt. Det blir mye friksjon, så han tar fyr og brenner opp. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 det som jeg også lurer litt på i denne sammenhengen er vel at det virker som om nesa blir kortere igjen, for så å vokse neste gang han lyver. eller husker jeg bare dårlig og nesa hans bare blir lengre og lengre for hver løgn? Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. Det er et paradoks som ikke har noe løsning. Edit: Hvis man setter et speil foran seg og ett speil bak seg, da har man vel en situasjon hvor noe er "uendelig"? Av en eller annen grunn styrer hjernen min pent unna når jeg tenker på det. Endret 26. november 2010 av Error Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 hehe. sikkert derfor jeg lurer også Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. Det er et paradoks som ikke har noe løsning. Edit: Hvis man setter et speil foran seg og ett speil bak seg, da har man vel en situasjon hvor noe er "uendelig"? Av en eller annen grunn styrer hjernen min pent unna når jeg tenker på det. Nej. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. 8 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hvis man setter et speil foran seg og ett speil bak seg, da har man vel en situasjon hvor noe er "uendelig"? Speil reflekterer ikke 100% av lyset, så nei. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 om pinochio sier: nesa mi vil vokse nå. hva skjer da? han lyver jo så den vil vokse, men siden den vokser så snakker han sant. Enda mer om Pinocchio. Ellers liker jeg Darkbuster sitt svar best. "Pinocchio's nose will only grow if he intends to deceive or mislead someone else, not if he makes any untrue or unfalsifiable statements because the intention is for him to learn a moral lesson; no moral lesson involved, no growth. Thus, if he says; "My nose will grow now" nothing happens, also if he says; "My nose will grow and I will somehow benefit from it" it won't grow either because that Blue Fairy won't let the wooden deviant get away with anything." "Intention plays a key role. If he believed his nose would grow then he wasn't lying and, when it didn't grow, he would merely be wrong. If he intended it as a lie, it would grow. It just wouldn't grow "now". There would be enough of a delay to expose the lie. After which, his nose would grow as punishment for the lie." Lenke til kommentar
feggy Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hva er klumpen i halsen når du har en dårlig følelse? Type sånn du fikk rett før du begynte å gråte i barndommen..? (nei, ikke kvalme, og nei ikke adamseplet.) Ingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå