Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heiv dyner, puter og overmadrass ut i 7-8 minusgrader i 3 timer. Er all sengemidd død nå? :)

Nei.

De går i dvale og kan overleve flere måneder i fryseren/sprengkulde.

Skal du kverke dem må duvarme opp madrassen til 60+ grader i etpar timer.

I følge legen min (jeg har midd allergi) dør de etter 48-72 timer i en normal husholdnings fryser.

Lenke til kommentar

Husstøvmidd/sengemidd formerer seg ikke innendørs i følge 20 års dansk forskning:

http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/253742

Det beste rådet er derfor kanskje å la være å lufte, spesielt bør man unngå voldsom utlufting av soverommet. Det er jo da midden kommer inn. ;)

Uansett er det sånn at i tørre hus og tørre møbler, der finnes det ikke midd. I fuktige hus og fuktige møbler er det midd, alltid. Nå når det er kald tørr vinterluft ute, så sett møblene ut noen timer til de er knusktørre. Heng dyna og hodeputa på et tørkestativ når de ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Vi alle vet jo at "The Game" oppstod på 4chan, men det gjorde og rickrolling. Kan "The Game" ha noe med rick astley's sang å gjøre?

Hør never gonna give you up rundt 1:15 - 1:21, "we know the game and we're gonna play it..." ??

Vet vi alle det? Jeg tror ikke akkurat at du kan kreditere 4chan for "the game", konseptet har vært kjent siden lenge før moot var påtenkt. I følge nettsiden Lose the game kan du dra linjene tilbake til den russiske forfatteren Lev Tolstoj og hans barnelek "den hvite bjørnen",hvor han sammen med sin bror prøver å ikke tenke på en hvit bjørn. De nevner også den engelske leken Finchley Central, som jeg innbiller meg jeg husker at jeg diskuterte med engelske marinegaster på fylla under min militærtjeneste for rundt 10 år siden.

Endret av orjanr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi alle vet jo at "The Game" oppstod på 4chan, men det gjorde og rickrolling. Kan "The Game" ha noe med rick astley's sang å gjøre?

Hør never gonna give you up rundt 1:15 - 1:21, "we know the game and we're gonna play it..." ??

Vet vi alle det? Jeg tror ikke akkurat at du kan kreditere 4chan for "the game", konseptet har vært kjent siden lenge før moot var påtenkt. I følge nettsiden Lose the game kan du dra linjene tilbake til den russiske forfatteren Lev Tolstoj og hans barnelek "den hvite bjørnen",hvor han sammen med sin bror prøver å ikke tenke på en hvit bjørn. De nevner også den engelske leken Finchley Central, som jeg innbiller meg jeg husker at jeg diskuterte med engelske marinegaster på fylla under min militærtjeneste for rundt 10 år siden.

åå. da har jeg lært noe nytt :D Men vi kan da kreditere 4chan for videreførelsen, og de er vel den største grunnen til at folk kjenner til the game idag til å begynne med :)

Men da har vel en eller annen 4channer plukket opp dette konseptet og døpt det om til "The Game" da :p Så spørs det om navnet er inspirert fra never gonna give you up.. Må nesten se hva som kom først av rickrolling og the game, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...