T.O.E Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) http://www.vgtv.no/?...4255&category=1 Direktesendt fra opptøyene i London. Hva er poenget med å holde alle opprørerne samlet på et lite sted? Det ser jo ikke ut til at de lar folk slippe ut. Og hva er det politiet venter på før de bestemmer seg for at de skal "sleppes løs"? EDIT: haha, ikke lenger opprørene som vises... Endret 24. november 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Hvor mye veier en liter potetmos? Sånn i pose, når den er ferdig laget. Iogmed at hovedinnholdet er melk og/eller vann, så vil jeg tippe det er ganske nærme en kilo ihvertfall. AtW Det er ikke en liter melk/vann man tilsetter i en pose potetmos vel? Men en potetmosporsjon laget av mills sin pose eller Toro sin vil nok veie bittelitt mer enn det man tilsetter av melk og vann. Edit: Leste ikke at det var snakk om en liter potetmos Endret 24. november 2010 av Jotun Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned? Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- Endret 24. november 2010 av Liste klovnen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Hva er det som gjør at popcornet spretter opp før det utvider seg? http://www.youtube.com/watch?v=6Qhh2rwIeuo&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Jeg vurderer piercing, MEN: er det vondere å pierce ballene enn f.eks. leppa eller nasen? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned? Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Jeg driver og leker litt med tanken om å digitalisere hjemmet litt. Hvor får man tak i sånne dipedutter til å styre strømuttak via IP? Trenger ikke være trådløst Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 L4r5: Her finner du masse info om emnet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806 --- Har et par små flasker med to forskjellige typer komfortøyendråper. På disse står det i en liten boks Sterile|A på - hva står A-en for? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned? Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen? Nope Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Var det eneste grunnen han/hun gav? Hvis det var tilfelle ville jeg krevd en 6er. Er der ikke også 6- i tillegg? Hvorfor i så tilfelle gå to hakk ned? Beklager for at det var feil emne. Ja, det var eneste grunnen. Dette var en lærer vi hadde i 8.klasse. Kom plutselig på det nå Edit: Også tror jeg faktisk hun sa at det ikke fantes noe 6- Selvsagt finnes karakteren 6-. Hvilke kriterier var fremsatt for fremføringen? Nope Vel, jeg er lærer, og i praksis blir ikke dette praktisert. Beskjeden vi fikk fra ledelsen var at 4/5 og liknende karakterer skulle utgå, mens + og - fremdeles kunne bli brukt på enkeltprøver. Du stusset ikke samtidig på at han kunne få 5+, gjorde du? For å klargjøre dette: graderte karakterer (+ og -) kan brukes i enkeltprøver, men standpunktkarakteren skal være hel: Bare hele karakterer skal benyttes i karakterfastsettingen. Men sammen med terminkarakterer og karakterer på prøver og annet arbeid skal skal det gis begrunnelse og veiledning. Derfor er det vanlig at læreren uttrykker hvorvidt karakteren er «sterk» eller «svak», for eksempel ved å gi karakterer som «5+» eller «3–». Standpunktkarakterer i fag skal ikke følges av slik veiledning eller begrunnelse, og derfor er disse karakterene bestandig hele. Endret 24. november 2010 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Hu jeg er sammen med fikk 6- i en eller annen prøve\prosjekt, så det det er flere som praktiserer dette. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Jo, reagerte på at han fikk 5+. Bare sa hvordan det "skal være". Jeg synes ærlig talt systemet suger. Om jeg ligger på 5- et helt år eller 5+ spiller ingen rolle, da jeg får 5 som standpunkt. Skulle heller hatt en skikkelig skala så slapp man +, - osv. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jo, reagerte på at han fikk 5+. Bare sa hvordan det "skal være". Jeg synes ærlig talt systemet suger. Om jeg ligger på 5- et helt år eller 5+ spiller ingen rolle, da jeg får 5 som standpunkt. Skulle heller hatt en skikkelig skala så slapp man +, - osv. Vel, da er vi enige, jeg skulle også gjerne sett en skala som gikk litt lenger, slik at man slapp å bruke + og - på enkeltprøver. Det eksisterte en viss spenning rundt nyttårstider da det nye systemet skulle innføres. Mange trodde, som du, at kun hele karakterer skulle brukes selv på enkeltprøver og innleveringer, men vi fikk, som sagt, lov til å bruke + og - videre. Min erfaring er likevel at det eksisterer et ønske om at karakterene i fremtiden skal standardiseres til å gjelde hele karakterer uansett, og at det nåværende systemet kanskje skulle representere en "myk" start. Om dette blir en realitet, håper jeg, som deg, at det blir innført en annen og bedre skala. Endret 24. november 2010 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Ordingen om hele tallkarakterer ble trukket tilbake, etter rekasjoner. Du får imidlertid ingen sterk/svak på vitnemål. Men jeg har opplevd det på karakterkort, selv om de ikke har noe å si på snittet ditt. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 Jeg er likevel spent på å høre om noen har her fått 6/5 eller liknende graderte karakterer etter nyttår, for det var en ettertrykkelig beskjed fra skoleledelsen der jeg jobber at dette skulle utgå. Interessant å høre om skolene praktiserer dette likt nå. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) På It's Learning brukes hvertfall alle disse karakterene inkl 6- 6 6 - 6/5 5/6 5+ 5 5- 5/4 4/5 4+ 4 4- 4/3 3/4 3+ 3 3- 3/2 2/3 2+ 2 2- 2/1 1/2 1+ 1 Endret 24. november 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 På It's Learning brukes hvertfall alle disse karakterene inkl 6- 6 6 - 6/5 5/6 5+ 5 5- 5/4 4/5 4+ 4 4- 4/3 3/4 3+ 3 3- 3/2 2/3 2+ 2 2- 2/1 1/2 1+ 1 Ja, jeg vet. Men vi, som lærere, får ikke bruke annet enn hele karakterer og +/- på prøver og fremføringer. Systemet er rett og slett ikke oppdatert enda. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Har fått nok av 6-, 5+ og 5/6 etter nyttår. EDIT: Lærerne har fått beskjed, men ingen bryr seg. Det å gi rene karakterer gir ikke nok innblikk i hvor bra man gjorde i forhold til andre tester. I såfall burde man gått opp til 1-10, og droppet plussene og minusene ... Endret 24. november 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 I såfall burde man gått opp til 1-10, og droppet plussene og minusene ... Det er du ikke alene om å mene. Forøvrig fryktelig OT, men har brukernavnet ditt noe å gjøre med Tordenskjoldsgate skole? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. november 2010 Rapporter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Nei. Endret 24. november 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå