Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Biologisk sett, hvorfor syntes vi noen av det motsatte kjønn er penere enn noen andre? Hvilke fordeler gir det at vi faller for de pene?

Du har det helt bakvendt, det gir ingen fordeler å være pen, det vi finner pent er det som er fordelsaktig evolusjonært sett.

F.eks. menn oppfatter visse proposjoner på kvinner som pent, det er fordi disse proposjonene er fordelsaktig for å få flere barn. f.eks. kvinner med store hofter/pupper.

Edit.

minte meg om en ted video av daniel dennet:

Da burde jo riktig tjukke kvinner også være tiltrekkende, for det skal jo være tegn på vel ernært + at de naturlig får store pupper, samt hofter ser breiere ut. Men dem er dem jo ikke tiltrekkende for min del(sorry hvis jeg treffer noen :p).

Og hvorfor har vi noe som vi syntes er pent på kvinners ansikt, og noe som vi syntes er stygt? Det gir jo ingen fordeler det vel?

At vi finner fordelsaktige ting pene, er selvsagt ikke hele forklaringen på alt. Det er mange ting som er biprodukter av andre ting. Seksuell seleksjon tar også over og går sine egne veier. F.eks. det er ikke nødvendigvis fordelsaktig for påfuglen å ha en svær, flott fjærdrakt, men det er en slags "conspicuous consumption" for å vise hvor gode gener den har. "Se på meg, jeg er så gode gener at jeg kan bruke masse energi på å ha disse fjærene"

At vi finner symmetriske ting generelt pent er ikke overraskende. Symmetri er fordelasktig for mange forskjellige applikasjoner. F.eks. en spydspiss må være symmetrisk for å være stabil i lufta. For å balansere 2 ting må de være symmetrisk mtp. vekt. osv. Så det er ikke så vanskelig å se at det ville vært evolusjonært fordelasktig å ha et øye for symmetri. Som forklarer hvorfor vi synes symmetriske ansikter er pene.

Endret av SirDrinkAlot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10034425

Nummer 6 sier:

Startkabler med overspenningsvern

Beskytter bileierne mot å gjøre noe galt når klypene festes og tas av.

Det er stor spenningsforskjell mellom flatt og fullt batteri. Gnisten som oppstår når du setter på siste klype er oppimot 3.000 volt.

Hvor kommer disse 3000 voltene fra? Det er jo 12v batterier.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Men dette ansiktet her er jo veldig symmetrisk det, men hva gjør han stygg?

Det var ikke veldig symmetrisk nei.

Tja, jeg syntes det.

Men hvis jeg stiller spørsmålet på en annen måte; en perfekt symmetrisk gigantisk nese. Hvorfor er det lite attraktivt? Den kan jo ikke gi noen evolusjonære ulemper :p

Lenke til kommentar

Men dette ansiktet her er jo veldig symmetrisk det, men hva gjør han stygg?

Det var ikke veldig symmetrisk nei.

Tja, jeg syntes det.

Men hvis jeg stiller spørsmålet på en annen måte; en perfekt symmetrisk gigantisk nese. Hvorfor er det lite attraktivt? Den kan jo ikke gi noen evolusjonære ulemper :p

Det som virkelig gjør personen uatraktiv er skjeløydheten og det nesten magre utseende. De skjeve tennene hjelper heller ikke på, og som du sier stor nese.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ved hvilken temperatur blir 40% Vodka (Vikingfjord) til delvis slush?

Frysepunktet på 40% etanol er cirka -23 grader celsius. Slush har et frysepunkt på 0, og serveres på -5 grader. Grunnen til at det da er slush og ikke is, er på grunn av bevegelsen i slushmaskinen.

Jeg antar da at vodka, i en slik maskin, må holdes ved cirka -28 grader celsius

Lenke til kommentar

Ved hvilken temperatur blir 40% Vodka (Vikingfjord) til delvis slush?

Jeg har min frys på -22, og da er 42% Vodka tyktflytende, men ikke i nærheten av frossen.

En kamerat av meg har en frys hvor termostatet er makset ut ved -45 (er målt med termometer til -53), og da er 96% blandet med en skvett kirsebærlikør så tyktflytende at det ligner trekvae.

Så jeg antar at du bør ha en ca temperatur på -30 til -35 for å få ønsket resultat.

Husk at det ikke er særlig bra å shotte væsker som er så kalde som nevnt over.

EDIT: se wolframalpha for mer detaljer: http://www.wolframalpha.com/input/?i=when+does+alcohol+freeze%3F

Endret av soulless
Lenke til kommentar

Har det noe å si om du dusjer rett etter trening, enn for eksempel vente en time eller to med å gjøre det?

(tenker på at porene er åpne når man svetter, og kanskje man blir reinere eller noe av å dusje når disse er åpne)

Bør man ikke vente 30 minutter før man dusjer slik at man ikke fortsetter å svette når man går ut av dysjen?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...