Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Finnes det kullsyrepulver å få kjøpt noen plass? Slik at vann+dette pulveret blir noe ala farris?

 

Nei fordi kullsyre er CO2som har blitt ved ovetrykk presset ned i en veske. Siden det er en gass så blir det vanskelig å få i pulverform, men ikke umulig! Du kan få tak i fast CO2 men effekten blir ikke den samme desverre, det som ville skje er at CO2 går over i gassform og simpelten bobler opp. CO2 er har nemlig høyere tetthet og vil synke i vann.

 

Hvis du har lyst til å lage din egen brus så anbefaler jeg deg å kjøpe en brusmaskin, som presser CO2 ned i en væske av ditt valg slik at du får kullsyre...

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det kullsyrepulver å få kjøpt noen plass? Slik at vann+dette pulveret blir noe ala farris?

 

Nei fordi kullsyre er CO2som har blitt ved ovetrykk presset ned i en veske. Siden det er en gass så blir det vanskelig å få i pulverform, men ikke umulig! Du kan få tak i fast CO2 men effekten blir ikke den samme desverre, det som ville skje er at CO2 går over i gassform og simpelten bobler opp. CO2 er har nemlig høyere tetthet og vil synke i vann.

 

Hvis du har lyst til å lage din egen brus så anbefaler jeg deg å kjøpe en brusmaskin, som presser CO2 ned i en væske av ditt valg slik at du får kullsyre...

Regner med at du snakker om tørr-is(fryst CO2). Det flyter i vann og får ikke vannet til å bruse etterpå. Det er også ganske ubrukelig som "is-biter".

Hvorfor det flyter aner jeg ikke, men jeg har testet å bruke tørr-is som is-biter i vann, da ville dem ikke ned i vannet men var kun i overflaten

 

På skolen ser jeg stadig vekk at måkene står og tramper i gresset. Hvorfor i alle dager gjør de det?? - fryser de?? - jeg trodde ikke måkene frøs på beina... og det kommer til å bli kaldere i vinter enn det er nå... :hmm:

Når de tramper virker det som regn på marken, og den kommer opp og måken kan spise den.

alle fugler som spiser mark gjør dette.

De gjør dette midt på sommeren også :)

Lenke til kommentar

Biologisk sett, hvorfor syntes vi noen av det motsatte kjønn er penere enn noen andre? Hvilke fordeler gir det at vi faller for de pene?

Du har det helt bakvendt, det gir ingen fordeler å være pen, det vi finner pent er det som er fordelsaktig evolusjonært sett.

 

F.eks. menn oppfatter visse proposjoner på kvinner som pent, det er fordi disse proposjonene er fordelsaktig for å få flere barn. f.eks. kvinner med store hofter/pupper.

 

Edit.

minte meg om en ted video av daniel dennet:

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Ganske ofte hører jeg sanger som minner meg på eller ligner på en sang jeg har hørt før. Er det et faktum at det er vanskeligere å lage sanger nå, enn før, i forhold til å kopiere tidligere låter eller har jeg bare god fantasi?

De som lager nye låter som de ønsker skal bli slagere kopierer gjerne ganske mye fra eldre slagere, fordi ubevisst gjenkjenning av kjente elementer gjør at den nye låta er lettere å huske, og derfor oppleves den som mer fengende.

 

Men dette kan også lett bli såkalte døgnfluer, låter som har en kort suksess men som glemmes fort etterpå. De virkelige evergreens er låter med såpass mye særegne elementer at de huskes etterpå. Noen slagerlåter har derfor et eller annet helt spesielt element som man kan gjenkjenne hele låta på. F.eks åpningsakkorden i Beatles-låta A Hard Day's Night.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er dette mulig (tenker da på det siste stuntet)? Under første runde så svelget han en biljardball, og sverget på at det ikke var magi, men et ekte talent.

 

Husker at jeg for lenge siden (10+ år siden), så en fyr som svelget sikkert et par desiliter sukker, drakk et glass vann, for så å gulpe opp sukkeret helt tørt.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

 

Hvordan er dette mulig (tenker da på det siste stuntet)? Under første runde så svelget han en biljardball, og sverget på at det ikke var magi, men et ekte talent.

 

Husker at jeg for lenge siden (10+ år siden), så en fyr som svelget sikkert et par desiliter sukker, drakk et glass vann, for så å gulpe opp sukkeret helt tørt.

Magi eksisterer egentlig ikke, "magien" er at vi ikke rekker å tenke ut hvordan triksene blir utført fordi utøveren får oss til å tro eller "se" noe annet enn det som egentlig skjer. Han får oss til å se på feil ting, slik at vi ikke ser hva han egentlig gjør. Den hengelåsen som kom ut med ringen i var ganske sikkert en annen hengelås enn den vi så han puttet inn i munnen. Han kunne altså putte ringen rett inn i en åpen hengelås, som han allerede hadde i munnen. Vi så aldri selve trikset, fordi vi bl.a var så opptatt av de stilige magebevegelsene hans.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er dette mulig (tenker da på det siste stuntet)? Under første runde så svelget han en biljardball, og sverget på at det ikke var magi, men et ekte talent.

 

Husker at jeg for lenge siden (10+ år siden), så en fyr som svelget sikkert et par desiliter sukker, drakk et glass vann, for så å gulpe opp sukkeret helt tørt.

Er forresten han samme mannen. Han gjorde det hos Letterman i 1988. Noen mener at han er født med to magesekker, men bare en av de to "virker", slik at han kan skille vannet og sukkeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...