McHill Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Fjerner baderomsvifte lukt? Edit: røyklukt f.eks Nei, den bare flytter på lukten så vis du skal smugrøyke under baderomsvifta vær obs på et det kommer til og lukte røyk av lufta som kommer ut. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Fjerner baderomsvifte lukt? Edit: røyklukt f.eks Hvis vifta fører luften ut gjennom en kanal, vil røyklukta forsvinne etter en stund. Vifta suger jo ut den lufta som er i rommet og ny luft blir hentet fra utsiden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er vel ikke smugrøyking det er snakk om, heller vannpipe mens man tar seg et bad, og slippe lukta når man er ferdig Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Den flytter jo luften ut av rommet, men du blir ikke helt kvitt lukten av røyk. Røyklukt setter seg i klær og i det meste andre, så du vil nok ha røyklukt på badet i en stund framover. Vannpipe lukter ikke så forferdelig, så om du lufter over natta så er det sikkert ikke så mange som vil kjenne lukten dagen etterpå. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Okei, nå hører jeg sikkert ikke sinnsyk ut, men samma det: Dersom man sender lydbølger, som har samme frekvens som resonansfrekvensen til for eksempel støttevevet rundt et menneskehjerte, vil man da drepe mennesket? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Om de er kraftige nok så er det vel teoretisk mulig, men de fleste i umiddelbar nærhet hadde nok blitt døve først. Så kanskje ikke den mest effektive metoden å drepe noen. Det spørs vel også om et så mykt materiale har en resonansefrekvens som er høy nok til at man kan få den til å resonere uten å trenge en egen kraftledning fra nærmeste strømkraftverk. Lenke til kommentar
Bastardo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Lurer på hvor mye det koster, sånn helt omtrent, å steke en grandis fra frossen tilstand i en vanlig husholdningskomfyr. Kan regne med kraftpriser på 50 øre/kWh, eller noe sånt. Skal vel være enkel VG2 fysikkregning, men har glemt alt det der. Endret 26. oktober 2010 av Bastardo Lenke til kommentar
blixbox Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvorfor er der slik at desibelnivået øker jo flere det er som roper? Tenker bla. på ved fotballkamper og slikt? Jeg hører ikke når én person står på stadion og roper, men når ca. 5000 roper samtidig hører virker det nesten som om de står i hagen min. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvor mye penger forsvinner ut av landet når du spiser på McDonald's eller Burger King? Kjøttet og salaten er såvidt jeg forstår norsk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Lurer på hvor mye det koster, sånn helt omtrent, å steke en grandis fra frossen tilstand i en vanlig husholdningskomfyr. Kan regne med kraftpriser på 50 øre/kWh, eller noe sånt. Skal vel være enkel VG2 fysikkregning, men har glemt alt det der. Tja, la oss si du bruker 8 minutter på å varme opp ovnen og at ovnen bruker 4 kW på det, videre tar det 12 minutter steking, men termostaten slår av varmeelementet i 2,5 minutter, på i 0,5 minutter osv slik at elementet bare står på i til sammen 2 minutter under stekninga for å vedlikeholde riktig temperatur. Da vil oppvarming + steking ta totalt 20 minutter, derav 10 minutter med varmeelementet på 4 kW. 10 minutter = 1/6 time. 4 kW * 1/6 time = 2/3 kWh. Med en kWh-pris på 0,5 kr blir det 33 øre. Merk at store deler av året vil varmen erstatte varme fra termostatstyrte panelovner og dermed redusere strømregningen på andre områder. Siden man bruker komfyrvifte for å få ut lukt så vil jeg gjette på at man får en netto oppvarmingseffekt i huset tilsvarende ca 25 øre ved å bruke 33 øre på å steke en pizza. Med andre ord koster det i realiteten rundt 8 øre å varme pizzaen, på vinteren, høsten og våren, hvis man vanligvis fyrer med panelovner eller annen direkte elektrisk oppvarming. Om sommeren blir det 33 øre med mindre man må kjøle med air conditioner (varmepumpe). Da blir det rundt 50 øre. 3 Lenke til kommentar
McHill Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Okei, nå hører jeg sikkert ikke sinnsyk ut, men samma det: Dersom man sender lydbølger, som har samme frekvens som resonansfrekvensen til for eksempel støttevevet rundt et menneskehjerte, vil man da drepe mennesket? Når man først tar opp tema,(Fjerndrap?) er det mulig og sende en elektrisk impuls som kan påvirke nervesignalene i kroppen vår og kortslutte hele nervesystemet på samme måte som man bruker EMP pulser til og kortslutte elektriske komponenter? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når man først tar opp tema,(Fjerndrap?) er det mulig og sende en elektrisk impuls som kan påvirke nervesignalene i kroppen vår og kortslutte hele nervesystemet på samme måte som man bruker EMP pulser til og kortslutte elektriske komponenter? Det kalles lyn og skjer fra tid til annen.. Man kan også få brannskader. 4 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det kalles lyn og skjer fra tid til annen.. Man kan også få brannskader. Haha fantastisk, +1 Lenke til kommentar
McHill Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når man først tar opp tema,(Fjerndrap?) er det mulig og sende en elektrisk impuls som kan påvirke nervesignalene i kroppen vår og kortslutte hele nervesystemet på samme måte som man bruker EMP pulser til og kortslutte elektriske komponenter? Det kalles lyn og skjer fra tid til annen.. Man kan også få brannskader. Hmm, det har jeg ikke egentlig tenkt over Men finnes det noe litt mer "Bærbart" lyn er jo ikke så veldig praktisk at det gjør noe da. Blir ikke så mye til "Fjerndrap" vis jeg først må fange den jeg skal drepe, for så og feste ham til en lyn avleder og vente på de riktige værforholdene evt. bare ha Griseflaks. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Er nok begrenset med elektriske impulser som passer. Du kan jo ta med deg en batteripakke og noen voldsomme kondensatorer så griller du fort en person på noen cm avstand. Men fjerndrap blir det jo ikke, mtp at alle elektriske impulser prøver å finne raskeste vei til jord. Elektromagnetiske pulser derimot tror jeg skal være ufattelig kraftige før vi tar skade av det. Langt forbi hva som er praktisk i dag. En laser på noen megawatt burde derimot fint kunne drepe noen på rimelig lang avstand, men da er jo problemet at alle ser strålen og hvor den kom fra. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Er nok begrenset med elektriske impulser som passer. Du kan jo ta med deg en batteripakke og noen voldsomme kondensatorer så griller du fort en person på noen cm avstand. Men fjerndrap blir det jo ikke, mtp at alle elektriske impulser prøver å finne raskeste vei til jord. Elektromagnetiske pulser derimot tror jeg skal være ufattelig kraftige før vi tar skade av det. Langt forbi hva som er praktisk i dag. En laser på noen megawatt burde derimot fint kunne drepe noen på rimelig lang avstand, men da er jo problemet at alle ser strålen og hvor den kom fra. Ikke hvis du bruker en IR laser. Finnes IR lasere som ikke en gang vanlige kameraer fanger opp. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Evt mikrobølgekanoner om man skal være enda mer kreativ. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Evt mikrobølgekanoner om man skal være enda mer kreativ. Høres ille ut. Koke "offeret" fra insiden. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når ble fjerndrap ikke ille Mr. a? En ting jeg lurer på: hvis jeg koker vann i 5 minutt, vil det være mindre luft i vannet enn om jeg kokte det i 10-20 minutt? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når ble fjerndrap ikke ille Mr. a? En ting jeg lurer på: hvis jeg koker vann i 5 minutt, vil det være mindre luft i vannet enn om jeg kokte det i 10-20 minutt? Synes bare microbølger virker spesielt ille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå