Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen tolker. Og kamerateamet har ikke lov å hjelpe til med noe, heller ikke tolking. Kamerateamet bor i en egen leir noen km bortenfor, der har de de fleste bekvemmeligheter som er mulig i ødemarken, inkludert skikkelige madrasser og normal mat. Men de har aldri lov å dele noe av dette med deltagerne.

 

Deltagerne lærer seg ganske lett enkelte gloser av den andre gruppens språk, resten må de gjette seg til. Noen ganger gjetter de rett, andre ganger hart de ikke forstått noe. Familiene får visstnok mange ahaopplevelser når de ser serien etterpå med oversettelse, slik vi ser.

 

Dette kom fram etter forrige serie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

When an object passes through the air, it creates a series of pressure waves in front of it and behind it, similar to the bow and stern waves created by a boat. These waves travel at the speed of sound, and as the speed of the object increases, the waves are forced together, or compressed, because they cannot "get out of the way" of each other, eventually merging into a single shock wave at the speed of sound. This critical speed is known as Mach 1 and is approximately 1,225 km/h (761 mph) at sea level and 20 °C (68 °F). In smooth flight, the shock wave starts at the nose of the aircraft and ends at the tail. Because directions around the aircraft's direction of travel are equivalent, the shock forms a Mach cone with the aircraft at its tip. The half-angle (between direction of flight and the shock wave) α is given by..........................

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_boom

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vann kan det ikke være, og blod er ikke så enormt mye tyngre per liter.

 

Kommer litt ann på hva vi måler.

Måler vi organ-vekt, så vinner nok muskler - med mindre vi også må splitte opp i muskelgrupper (og selv da er vel lårmuskelen en sikker vinner som tyngste komponent?).

Måler vi molekylvekt, så vinner vann dog (kroppen består av 60% vann).

-----

 

Edity; misforstod spørsmålet helt.

Spørsmålet regner jeg er "hva veier mest per volumenhet"?

 

 

Tipper det må være de mer solide tingene vi har som veier mest per volum, så tenner er mitt forslag.

Evt, leveren til en industriarbeider i forrige århundre :p

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Kroppen kan enten flyte eller synke avhengig av om du puster inn luft eller har pustet ut, så generelt sett kan man si at densiteten er rett over 1 g/cm3.

 

Dette tror jeg utelukker alt av "squishy" organer (muskler, fett,"lemmer", hud osv.)

 

Beinmasse vil være for porøst, selv om enkelte beindeler er mindre porøse og således nok kunne hatt høy densitet.

 

Tenner, eller nærmere bestem dentin, ville jeg satset mine penger på, da dentin visst nok skal være det sterkeste materialet i kroppen og består hovedsakelig av kalsium og fosfor.

 

Et enkelt eksperiment ville vært å ta en melketann, veie den, putte den i et lite glass, måle deplasement og deretter dele vekt på volum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...