Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil de fram til, da?

Ordet marine antyder vel noe med vann?

Det er en sjøbåren invasjonsstyrke som samarbeider tett med den amerikanske marinen (US Navy). I morderne krigføring blir dem utplassert med både båter, helikoptre, fly og kjøretøy. Så man kan vel trygt si at navnet har bestått pga. historiske og tradisjonelle årsaker. De er altså i prinsippet en oppklarings-og invasjonsstyrke med tette bånd til marinen. De har egne fly og kjøretøy, men de tilbringer mye av tiden sammen med den ordinære marinen. Man kan sammenligne det med et marineinfanteri, men bare mer fleksibelt.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg trenger en metode som gjør at jeg kan være våken lenge, men likevel fungere tilstrekkelig i hverdagen. Nå klarer jeg meg med 7 timers søvn. Jeg trener fire ganger i uka og spiser sjelden søtsaker.

 

Hjernen din burde har 8 timer, og det er det som gir den optimal oppladning til de 16 neste timene, etter ekspertenes mening. Så om du føler 7 timer funker fint har du egentlig nok timer i døgnet. Du kan prøve med litt omega3, så fungerer hjernen din bedre

 

Bedre lydkort, bedre lyd.

Har du ikke lydkort, bruker man hoverkortet. Lydkort vil gi bedre lyd enn hva et hovedkort vil gi.

Uten lydkort ingen lyd, ekstremt åpenbart, det er ikke slik at det bare finnes et lydkort for innebygging i hovedkort.

 

s/pdif vil gi samme lyd uansett pc, men han som spør bruker åpenbart ikke det, siden han merker forskjell

 

Et hovedkort har et integrert lydkort. Se bak PCn din, der har du utganger til hodetelefoner og inganger til mikrofoner. Dette er hovedkortet sitt integrerte lydkort. Du får sikkert hovedkort uten lydkort. men uavhengig om det er integrert eller ikke så får du kjøpt eksterne lydkort. Og jeg har da ikke sagt at bare finnes "lydkort for innebygging i hovedkort" om jeg skal sitere deg, hvor fikk du det fra?

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Uten lydkort ingen lyd, ekstremt åpenbart, det er ikke slik at det bare finnes et lydkort for innebygging i hovedkort.

 

s/pdif vil gi samme lyd uansett pc, men han som spør bruker åpenbart ikke det, siden han merker forskjell

 

Et hovedkort har et integrert lydkort. Se bak PCn din, der har du utganger til hodetelefoner og inganger til mikrofoner. Dette er hovedkortet sitt integrerte lydkort. Du får sikkert hovedkort uten lydkort. men uavhengig om det er integrert eller ikke så får du kjøpt eksterne lydkort. Og jeg har da ikke sagt at bare finnes "lydkort for innebygging i hovedkort" om jeg skal sitere deg, hvor fikk du det fra?

Jeg anbefaler deg å lese innlegget igjen, og om du ikke ser hvorfor svaret ditt ikke gir mening, så fortsett å lese det helt til du skjønner det.

 

Hva lager den lyden pc'n lager når den jobber, som du hører inne i kabinettet?

Lesehodet i harddisken som hopper frem og tilbake.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Uten lydkort ingen lyd, ekstremt åpenbart, det er ikke slik at det bare finnes et lydkort for innebygging i hovedkort.

 

s/pdif vil gi samme lyd uansett pc, men han som spør bruker åpenbart ikke det, siden han merker forskjell

 

Et hovedkort har et integrert lydkort. Se bak PCn din, der har du utganger til hodetelefoner og inganger til mikrofoner. Dette er hovedkortet sitt integrerte lydkort. Du får sikkert hovedkort uten lydkort. men uavhengig om det er integrert eller ikke så får du kjøpt eksterne lydkort. Og jeg har da ikke sagt at bare finnes "lydkort for innebygging i hovedkort" om jeg skal sitere deg, hvor fikk du det fra?

Jeg anbefaler deg å lese innlegget igjen, og om du ikke ser hvorfor svaret ditt ikke gir mening, så fortsett å lese det helt til du skjønner det.

 

 

kanskje det, men du sier "Uten lydkort ingen lyd, ekstremt åpenbart, det er ikke slik at det bare finnes et lydkort for innebygging i hovedkort."

 

Utifra den høres det ut som du påstår jeg har sagt at det bare finnes integrerte lydkort.

 

om du mener at s/pdif protokollen er det alle hovedkort bruker i dag, vil jeg se fakta før jeg bøyer meg i støvet.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager finnes Wikipedia på Gammelengelsk?

 

Eksempel

Sikkert av samme grunn som latin er et språk du kan lese Wikipedia på. Noen har hatt mye fritid og vil dermed prøve å bevare en del av språket ved å oversette et leksikon. Det er ingen som snakker og skriver latin som sitt morsmål, men det brukes bla. til å lage nye ord og navn. Gammelengelsk stiller seg kanskje litt annerledes enn latin, men det har mange likhetstrekk med andre europeiske språk vi bruker i dag, og vi kan dermed hente låneord der i fra på. At Wikipeida er mulig å lese på disse språkene er så vidt jeg kan se og forstå kun av preserveringsårsaker.

Endret av Dj_eLmO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det eg vet fra andre ting enn varmepumper er at dette har med avgitt effekt. Maks effekt er sjeldent interessant, da den ofte bare vare korte perioder, mens en nominell effekt er over tid under gitte forutsetninger.

 

Vil tippe dette er noe disse testlabbene rundt om baler med. Et kjapt søk på nettet antyder min mistanke om at maks effekt er lite interressant. Selv om denne er veldig høy er det nominell som avgjør "hvor mange panelovner du kan erstatte" med denne varmepumpen.

 

Her er en ting eg fant på et forum, så er nok ikke "leksikonsvar" men nominell effekt måles under disse forholdene: målt ved 20 C inne, 7 C ute, 100% kompressoreffekt.

 

Maks effekt er nok under litt andre forhold :)

 

Med den nominelle effekten oppgitt (det må forøvrig alltid sjekkes at denne målingen er utført av disse testselskapene) vil man effektivt kunne sammenligne pumpene. Bedre med en pumpe med nom 5kw og maks 6kw enn en pumpe med maks 9kw og nom 4kw....

 

Er også fornuftig å sjekke hvordan den leverer i 7 kalde...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Finnes det noe fenomen/prosess/handling noe sted i naturen som faktisk er tilfeldig, som man ikke kan vite utfallet av uansett om man har alle faktorer, om man vet atomenes nøyaktige posisjon, hastighet osv? Og da tenker jeg ikke på det faktum at vi mennekser ikke er i nærheten av å kunne måle alle slike faktorer og beregne utfra dem, men om det faktisk finnes noe, på hvilket som helst område, der fremtidens utfall ikke er forutbestemt av nåtidens faktorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...