Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det vanlig å være beskymret og tenke på at fæle ting kan skje når man er i puberteten?

 

Jeg blir lett beskymra over ting osv.,  så lurer på om dette har litt med puberteten å gjøre også?

 

Gode råd for å dempe beskymringer?

 

Mvh Ituca - evig takknemlig for svar:)

9508791[/snapback]

 

Vil tro at det er veldig vanlig. Det å engste seg over ting er vel noe vi mennesker gjør for å forberede oss på eventuelle ting som kan skje. Imidlertid vil jeg sitere Baz Luhrmann fra låta Everybody's Free (To Wear Sunscreen):

 

Don’t worry about the future, or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum.

The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind, the kind that blindside you at 4pm on some idle Tuesday.

 

For å dempe bekymringer, hjelper det ikke å sitte og gruble. Hør musikk, les en bok, spill et spill, eller best av alt, vær sammen med noen du er glad i :)

Lenke til kommentar
Om jeg kjører moped i 50 km/t og mopeden veier med meg på ca 150 kilo.

Så har jeg motvind som er i 50 km/t.. Hvor stor vil farten min bli?

9509088[/snapback]

 

Om du kjører i 50km/t så vil jo farten din være nettopp det, 50 km/t ;)

9509337[/snapback]

Nei. Vinden vil sanke ned farten min.

Eller? :p

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Er det vanlig å være beskymret og tenke på at fæle ting kan skje når man er i puberteten?

9508791[/snapback]

Det er helt normalt i puberteten. Følelsene blir ofte ekstra sterke og ukontrollerte (oppturer og nedturer) i puberteten.

 

Vel, det kan jo være så kraftig at du blir sugd inn i skjermen og bare forsvinner da  :ph34r:

9509781[/snapback]

Jeg tror du overdriver frykten litt vel mye. Du tenker kanskje på sorte hull ute i rommet? :p En skjerm har ikke mer vakuum enn at det suger glassbitene innover hvis den knuses. Glasset blir liggende i en haug og trykket blir straks normalt igjen.

 

jeg mente vel å si at det materialet flyene er laget av ikke ruster.

9510367[/snapback]

Det stemmer i hvert fall. Fly lages hovedsaklig av Aluminium og det ruster ikke.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir man avhengig av stoffer som nikotin, koffein, benzodiazepiner osv. osv. osv...

 

Og hvor mye nikotin må en "vanlig" røyker ha i seg per dag for å hindre abstinenser?

9505249[/snapback]

Gjentar meg selv. Er spesielt interresert i det siste. Jeg innbiller meg nemlig at 2/3 av det man røyker hver dag er unødvendig for å hindre abstinenser og bare er for "kosen" sin del.

 

edit: Leif var her

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Og hvor mye nikotin må en "vanlig" røyker ha i seg per dag for å hindre abstinenser?

9505249[/snapback]

Gjentar meg selv. Er spesielt interresert i det siste. Jeg innbiller meg nemlig at 2/3 av det man røyker hver dag er unødvendig for å hindre abstinenser og bare er for "kosen" sin del.

9511579[/snapback]

Du kan jo prøve å kjøpe en pakke med nokotinfrie sigaretter/Pall Mall eller noe sånt og bytte ut 2/3 av sigarettene dine med de og se hvordan det går noen dager på rad.

 

Det sies at nikotinsuget (abstinensene) forsvinner så raskt som etter 2-4 dager når man slutter å røyke momentant. Deretter er det bare placebo, gammel vane, lengten etter "kos" og situasjonspress som gjør at man vil fortsette.

 

Selv kan jeg ikke fordra røyk eller folk som oser av røyk like ved meg, men synes likevel det er sosialt og gøy å prater med røykere f.eks utenfor utesteder. Å spørre om fyr eller stime rundt det samme askebegeret er også en fin anledning til å komme i kontakt med folk. Finnes det noen "jukserøyk" for ikke-røykere? F.eks en slags damp-innhalator med jordbærduft som gjør at man har et alibi for å menge seg med røykere?

Lenke til kommentar
Takk DiscoBoB :thumbup:

 

4 liter per mil er et interessant tall. Ca 4-10 ganger mer enn vanlige personbiler.

9493532[/snapback]

 

 

Tenkte jeg skulle innnom og svare på det simen1.

 

Jeg var på tur med kystbussen i helgen(til sand i suldal for de som lurer) og der sa sjåføren at bussen brukte 3 liter per mil med passasjerer.

Lenke til kommentar
Kjenn etter med handa rundt overarmen. Finn ut hvor pulsen er sterkest. Hold hardt rundt der og press på pulsåren med tommelen. Det burde funke :)

9511601[/snapback]

 

For nte gang, en kroppsdel sovner ikke ved å stoppe blodtilførselen!

Man må sette en nerve i klem. for de som er imot det jeg sier, tygg på dette:

-Når et bein eller en arm har sovnet, blir kroppsdelen blå/lilla?

-Får man redusert følsomhet når en kroppsdel sover? ja, fordi nervene ikke funker helt; pga klemmen.

-Kan man bevegekroppsdelen når den sover? nei pga klem i nerven.

 

sikkert flere punkter, men nå må jeg stikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Og hvor mye nikotin må en "vanlig" røyker ha i seg per dag for å hindre abstinenser?

9505249[/snapback]

Gjentar meg selv. Er spesielt interresert i det siste. Jeg innbiller meg nemlig at 2/3 av det man røyker hver dag er unødvendig for å hindre abstinenser og bare er for "kosen" sin del.

9511579[/snapback]

Du kan jo prøve å kjøpe en pakke med nokotinfrie sigaretter/Pall Mall eller noe sånt og bytte ut 2/3 av sigarettene dine med de og se hvordan det går noen dager på rad.

 

Det sies at nikotinsuget (abstinensene) forsvinner så raskt som etter 2-4 dager når man slutter å røyke momentant. Deretter er det bare placebo, gammel vane, lengten etter "kos" og situasjonspress som gjør at man vil fortsette.

 

Selv kan jeg ikke fordra røyk eller folk som oser av røyk like ved meg, men synes likevel det er sosialt og gøy å prater med røykere f.eks utenfor utesteder. Å spørre om fyr eller stime rundt det samme askebegeret er også en fin anledning til å komme i kontakt med folk. Finnes det noen "jukserøyk" for ikke-røykere? F.eks en slags damp-innhalator med jordbærduft som gjør at man har et alibi for å menge seg med røykere?

9511767[/snapback]

 

jeg røyker og jeg får ikke abstinenser, har jeg ikke røket på en stund føler jeg ikke sug i kroppen i form av abstinenser men heller det sykiske av og holde i en røyk og gjøre det, røyk eller nikotin er ikke avhengihets skapene, alt ligger i hodet

så folk som sier at de ikke kan slutte er BS fordi de ikke vill slutte.. ikke fordi kroppen må ha nikotin

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme det at jeg røyker fordi jeg liker det og ikke har lyst til å slutte. Hadde jeg hatt LYST til å slutte hadde jeg sikkert klart det. Gikk bra å la være å røyke når jeg var syk liksom...

Det er nok mye sannhet i det med at folk ikke klarer å slutte fordi de ikke VIL.

 

Er det samme som med rusmisbrukere. Du kan ikke TVINGE en rusmisbruker til å slutte hvis h*n ikke vil. (tro meg, jeg har prøvd :p)

 

edit: Har ikke prøvd å slutte å røyke en gang jeg da :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...