Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vitaepro virkelig så bra som alle skal ha det til?

 

Gamlinene prøver prakke det på meg, men jeg er heller skeptisk til den slags.

 

edit: Google sier begge deler, så er ikke til å bli klok på. Det jeg lurer på er om det har noen påvirkning what so ever. Positiv som negativ.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Alkohol er disinfiserende ja. Det dreper mikroorganismer. Du får et miljø hvor mikroorganismene ikke lenger kan eksistere og da dør de. Er nok ikke så mye verre enn det. Tror at de aller aller fleste bakteriene ikke kan bli resistente mot alkohol.

 

Ja, men hva konkret er det som dreper dem?

Lenke til kommentar

Alkohol er disinfiserende ja. Det dreper mikroorganismer. Du får et miljø hvor mikroorganismene ikke lenger kan eksistere og da dør de. Er nok ikke så mye verre enn det. Tror at de aller aller fleste bakteriene ikke kan bli resistente mot alkohol.

 

Ja, men hva konkret er det som dreper dem?

 

PH verdi, oksygen mangel, temperatur. Det er på samme måte som om du skulle vært en fisk under isen ved sydpolen, og plutselig blitt slengt på en metallplate midt i et drivhus ved ekvator. Sånn litt VELDIG mye satt på spissen. Om du vil dypere, må det professorer i fysikk inn i diskusjonen :p

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått vil cellemembranen forsøke å få samme fuktighetsnivå både inni og utenpå bakterien.

Hvis det er vann inni cellen, og alkohol utenpå, vil alkoholen trekke fuktighet ut av cellen, så den tørker ut.

 

Nytt spørsmål:

Hvis du spiser hurtigmat, og ønsker å tenke miljø:

Hvor mye dressing, ketchup, ost osv... kan det være på pølsepapiret før det er bedre å kaste det i restavfall enn i papirinnsamlingen?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Skal vel ikke så mye forurensning til for at papir må i restavfallet. Hadde en småjobb på en skole i sommer og der ble bøkene kastet i restavfallet ettersom det var for mye lim i de. Kan ikke akkurat si at jeg kunne se så mye lim der da.

 

Skolebøker har jo massevis av lim i bokryggene, i tillegg til glanset forside (og ofte resten av sidene også). Bøkene med stiv perm har i tillegg ofte stoff i bokryggen, så jeg ser egentlig at de ikke går i papiravfallet, ettersom gavepapir heller ikke skal det.

Lenke til kommentar

I dag så lager man jo dataprogrammer ved hjelp av andre programmer. Om det så er enkle test-editors, visual studio eller hva det måtte være.

 

Men hvordan laget man det første programmet uten disse hjelpemidlene?

Klar over at svaret på dette kan være noe omfattende, men gjør et forsøk. Trenger ikke nødvendigvis noen vitenskapelig beskrivelse!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Går det egentlig an å beskrive lykke?

 

Lykke er jo veldig subjektivt.

 

Et barn i Afrika kan mene at to kopper ris og en flaske med vann er lykke, mens en unge i Norge kan mene at om han har den nyeste mobilen og playstation 3 er han lykkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...