SeaLion Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det finnes bakterier som kan leve i alkohol også, de spiser alkoholen og puster luft, alkoholen oksyderes og det dannes eddiksyre. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det finnes bakterier som kan leve i alkohol også, de spiser alkoholen og puster luft, alkoholen oksyderes og det dannes eddiksyre. Blir de fulle? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Neppe, bakterier har jo ikke noe sentralnervesystem. :!: 1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Er vitaepro virkelig så bra som alle skal ha det til? Gamlinene prøver prakke det på meg, men jeg er heller skeptisk til den slags. edit: Google sier begge deler, så er ikke til å bli klok på. Det jeg lurer på er om det har noen påvirkning what so ever. Positiv som negativ. Endret 11. oktober 2010 av Habitats Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg ville ikke tatt det. Mest fordi forrige trenern fant alt for mye negativt om det på nettet. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Alkohol er disinfiserende ja. Det dreper mikroorganismer. Du får et miljø hvor mikroorganismene ikke lenger kan eksistere og da dør de. Er nok ikke så mye verre enn det. Tror at de aller aller fleste bakteriene ikke kan bli resistente mot alkohol. Ja, men hva konkret er det som dreper dem? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Alkohol er disinfiserende ja. Det dreper mikroorganismer. Du får et miljø hvor mikroorganismene ikke lenger kan eksistere og da dør de. Er nok ikke så mye verre enn det. Tror at de aller aller fleste bakteriene ikke kan bli resistente mot alkohol. Ja, men hva konkret er det som dreper dem? PH verdi, oksygen mangel, temperatur. Det er på samme måte som om du skulle vært en fisk under isen ved sydpolen, og plutselig blitt slengt på en metallplate midt i et drivhus ved ekvator. Sånn litt VELDIG mye satt på spissen. Om du vil dypere, må det professorer i fysikk inn i diskusjonen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Såvidt jeg har forstått vil cellemembranen forsøke å få samme fuktighetsnivå både inni og utenpå bakterien. Hvis det er vann inni cellen, og alkohol utenpå, vil alkoholen trekke fuktighet ut av cellen, så den tørker ut. Nytt spørsmål: Hvis du spiser hurtigmat, og ønsker å tenke miljø: Hvor mye dressing, ketchup, ost osv... kan det være på pølsepapiret før det er bedre å kaste det i restavfall enn i papirinnsamlingen? Endret 12. oktober 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Når vi er inne på resirkulering. Jeg har hørt at man ikke skal kaste møkkete plast i plastsøppel. Er det sant, og i såfall hvorfor? Og jeg har også lest at det er kvikksølv i VANLIGE glødepærer. Jeg trodde det bare var glass, aluminium og wolfram... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Det er ikke kvikksølv i vanlinge lyspærer, men det er kvikksølv i iverfall noen typer lysrør. Sparepærer inneholder også da kvikksølv. Endret 12. oktober 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 På www.sortere.no står det kvikksølv. Jeg er fult klar over at lysrør og sparepærer inneholder kvikksølv, men glødepærer...? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Som jeg sier er det ikke kvikksølv i vanlige lyspærer. Det kommer sikkert opp at det kan være kvikksølv, fordi de også inkluderer sparepærer under lyspærer. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Miljøgift(er) som kan finnes i Lyspære Det kan også ha noe med å gjøre at glødepærer er forbudt i EU og dermed indirekte i Norge nå, så "alle" pærer er dermed sparepærer og inneholder kvikksølv ( ) Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Skal vel ikke så mye forurensning til for at papir må i restavfallet. Hadde en småjobb på en skole i sommer og der ble bøkene kastet i restavfallet ettersom det var for mye lim i de. Kan ikke akkurat si at jeg kunne se så mye lim der da. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Skal vel ikke så mye forurensning til for at papir må i restavfallet. Hadde en småjobb på en skole i sommer og der ble bøkene kastet i restavfallet ettersom det var for mye lim i de. Kan ikke akkurat si at jeg kunne se så mye lim der da. Skolebøker har jo massevis av lim i bokryggene, i tillegg til glanset forside (og ofte resten av sidene også). Bøkene med stiv perm har i tillegg ofte stoff i bokryggen, så jeg ser egentlig at de ikke går i papiravfallet, ettersom gavepapir heller ikke skal det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Beskjed: Noen innlegg om Raid 5 er flyttet over til en mer passende kategori. Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Går det egentlig an å beskrive lykke? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 I dag så lager man jo dataprogrammer ved hjelp av andre programmer. Om det så er enkle test-editors, visual studio eller hva det måtte være. Men hvordan laget man det første programmet uten disse hjelpemidlene? Klar over at svaret på dette kan være noe omfattende, men gjør et forsøk. Trenger ikke nødvendigvis noen vitenskapelig beskrivelse! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Datidens computere var ikke som nåtidens. Man måtte plugge kabler og skru på brytere. Masse kabler og brytere. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080917130426AAZAaZA Endret 12. oktober 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Går det egentlig an å beskrive lykke? Lykke er jo veldig subjektivt. Et barn i Afrika kan mene at to kopper ris og en flaske med vann er lykke, mens en unge i Norge kan mene at om han har den nyeste mobilen og playstation 3 er han lykkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå