Simen1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 I butikken kan man kjøpe poser med hasselnøttkjerner eller valnøttkjerner. Når jeg knekker nøtter så blir det ofte mange knuste nøttekjerner og mange smuler. Hvis nøttefabrikkene er like dårlige som meg så må de jo få enormt mye svinn. Har de det? Hvis de er mye flinkere enn meg, hvordan får de det til? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 I butikken kan man kjøpe poser med hasselnøttkjerner eller valnøttkjerner.Når jeg knekker nøtter så blir det ofte mange knuste nøttekjerner og mange smuler. Hvis nøttefabrikkene er like dårlige som meg så må de jo få enormt mye svinn. Har de det? Hvis de er mye flinkere enn meg, hvordan får de det til? 9507078[/snapback] De har helt sikkert en eller annen maskin som knekker nøttene helt perfekt. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvor mye er en "Pægel"? "Et glas øl omtrent en pægel koster 5 cent" Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 I butikken kan man kjøpe poser med hasselnøttkjerner eller valnøttkjerner.Når jeg knekker nøtter så blir det ofte mange knuste nøttekjerner og mange smuler. Hvis nøttefabrikkene er like dårlige som meg så må de jo få enormt mye svinn. Har de det? Hvis de er mye flinkere enn meg, hvordan får de det til? 9507078[/snapback] Hva svinnet er vet jeg ikke, men siden svinnet kan brukes til f.eks. nougat, er det ikke helt tapt heller. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hva er det inni en CRT skjerm? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hva er det inni en CRT skjerm?9507448[/snapback] Det er en artikkel og video om hvordan innsiden av en CRT-TV fungerer her: http://electronics.howstuffworks.com/tv.htm En CRT PC-skjerm fungerer i hovedsak likt. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurer på hvorfor jeg får en rar smak i munnen hvis jeg dunker hardt i nesen sånn at det gjør vondt Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg lurer litt på hvorfor GardinTrapp dunker seg i nesen så det gjør vondt. Over til det ordentlige spørsmålet mitt; på litt eldre SE mobiltelefoner så gjorde ordboka om "Maxi på loffen" til "Nazi på jødedo" Hvorfor blir det sånn egentlig? Jeg vet jo at ordboka finner fram ordene etterhvert som man taster inn en bokstav, men hvorfor akkurat "Nazi på jødedo"? Får fortsatt fram nazi på jødedo på min k800i, men da må jeg bla litt nedover i ordlista. I butikken kan man kjøpe poser med hasselnøttkjerner eller valnøttkjerner.Når jeg knekker nøtter så blir det ofte mange knuste nøttekjerner og mange smuler. Hvis nøttefabrikkene er like dårlige som meg så må de jo få enormt mye svinn. Har de det? Hvis de er mye flinkere enn meg, hvordan får de det til? 9507078[/snapback] Vel, ekorn og lignende skapninger klarer vel å åpne nøttene rimelig bra? Enten så har fabrikkene ansatt en hel haug med ekorn eller så har de maskiner som klarer det helt perfekt. Jeg har blant annet lagt merke til at om man åpner en valnøtt på "skøten" så knuses den ikke. Endret 16. september 2007 av DemonFudge Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nazi fordi det er mer vanlig enn maxi. Jødedo fordi den forventer at du skal fortsette og skrive jødedom(men) Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurer litt på hvorfor GardinTrapp dunker seg i nesen så det gjør vondt. Over til det ordentlige spørsmålet mitt; på litt eldre SE mobiltelefoner så gjorde ordboka om "Maxi på loffen" til "Nazi på jødedo" Hvorfor blir det sånn egentlig? Jeg vet jo at ordboka finner fram ordene etterhvert som man taster inn en bokstav, men hvorfor akkurat "Nazi på jødedo"? Får fortsatt fram nazi på jødedo på min k800i, men da må jeg bla litt nedover i ordlista. 9508111[/snapback] Det er vell fordi det er kun de ordene som er lagt inn på den eldre versjonen. Siden du må bla litt på den nyere versjon så er det på grunn av at de har lagt inn flere ord. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nazi fordi det er mer vanlig enn maxi. 9508122[/snapback] Kjem ikkje opp Maxi på meg i dat heile tatt. Har SE K750i. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 hva skjer når man får deja vu, og horfor får man det? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har babyer et slags gyroskop inni seg? Var i barndåp i dag, og skulle holde barnet. Uerfaren baby holder som jeg var, la jeg det på ryggen og tårekranene åpnet seg. Jeg ble forferdet og gav barnet videre til en som faktisk har unger selv. Hvorfor er alt av lommer på dressjakker sydd igjen? Hvorfor er ikke flyvinger malt? Hvordan kan flyselskaper redusere servicen, øke prisene og fremdeles gå i underskudd? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nazi fordi det er mer vanlig enn maxi. 9508122[/snapback] Prøv og skriv edru Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 hva skjer når man får deja vu, og horfor får man det? 9508435[/snapback] Det er en handling som skjer psykisk inne i hjernen, hvis jeg husker rett. Grunnen til man får det er vel at hjernen prøver å huske noe, men greier det ikke fullt ut? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nazi fordi det er mer vanlig enn maxi. 9508122[/snapback] Prøv og skriv edru 9508468[/snapback] Går ikke ann å være edru på fest Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvorfor er alt av lommer på dressjakker sydd igjen? Er de? Hvertfall så er de der som pynt, da fancy snobbete folk ikke må legge noe i lommene siden det er stygt... Hvorfor er ikke flyvinger malt? Hvorfor skulle de ikke det? Motoren derimot er malt slik at man ser om den beveger seg eller ikke. Hvordan kan flyselskaper redusere servicen, øke prisene og fremdeles gå i underskudd? Redusere servicen og øke prisene gjør at mindre folk blir å fly med dem... Jeg tror du mente fremdeles gå i overskudd, og da er det nok fordi det ikke er andre flyplasser i nærheten slik at de kan bestemme selv prisene. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er de? Hvertfall så er de der som pynt, da fancy snobbete folk ikke må legge noe i lommene siden det er stygt... Mine lommer er i allefall sydd igjen, men lommene er der. River man opp sømmen har man fullt funksjonelle lommer. Hvorfor skulle de ikke det? Motoren derimot er malt slik at man ser om den beveger seg eller ikke. Ja, hvorfor er ikke flyvinger malt? Alle andre deler på et fly er jo malt i flyselskapets farger, mens vingene er er noe som ser ut til å være blankt aluminium. Redusere servicen og øke prisene gjør at mindre folk blir å fly med dem...Jeg tror du mente fremdeles gå i overskudd, og da er det nok fordi det ikke er andre flyplasser i nærheten slik at de kan bestemme selv prisene. Sant nok. Men gikk ikke SAS med et heidundrende underskudd i år, og alle årene føre det? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvorfor skulle de ikke det? Motoren derimot er malt slik at man ser om den beveger seg eller ikke. Ja, hvorfor er ikke flyvinger malt? Alle andre deler på et fly er jo malt i flyselskapets farger, mens vingene er er noe som ser ut til å være blankt aluminium. Åja, trodde du mente hvorfor de er malt. Mange flyvinger er malt. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Åja, trodde du mente hvorfor de er malt. Mange flyvinger er malt. 9508578[/snapback] Hmm, flyger mest med SAS, og alle flyene jeg har tatt hittil er umalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå