Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig god forklaring, men det er likevell rart at det kommer opp en person til. :hmm:

9505396[/snapback]

Jeg prøvde meg på en ny analyse for å identifisere hvilke biter som klippes ut og settes sammen til en ny person. Den er ikke helt pixel-korrekt, men viser prinsippet. De bitene som er markert i rødt har jeg klippet ut og satt sammen til den manglende personen på høyre side.

 

post-3851-1189945257_thumb.png

Lenke til kommentar
Veldig god forklaring, men det er likevell rart at det kommer opp en person til. :hmm:

9505396[/snapback]

Jeg prøvde meg på en ny analyse for å identifisere hvilke biter som klippes ut og settes sammen til en ny person. Den er ikke helt pixel-korrekt, men viser prinsippet. De bitene som er markert i rødt har jeg klippet ut og satt sammen til den manglende personen på høyre side.

 

post-3851-1189945257_thumb.png

9505619[/snapback]

 

Skjønner det nå.

 

Men må si det var utrolig bra laget animasjon.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg på en ny analyse for å identifisere hvilke biter som klippes ut og settes sammen til en ny person. Den er ikke helt pixel-korrekt, men viser prinsippet. De bitene som er markert i rødt har jeg klippet ut og satt sammen til den manglende personen på høyre side.

Tusen takk Simen. Nå var det mye enklere å forstå den :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvorfor glemmer man?

har en kompis som har korttidshukomelse som er seriøst kortere enn en gullfisk..

 

hva skjer blir det kortsluttning og det bare detter ut av hodet, eller hva er det som skjer..

Lenke til kommentar
hvorfor glemmer man?

har en kompis som har korttidshukomelse som er seriøst kortere enn en gullfisk..

 

hva skjer blir det kortsluttning og det bare detter ut av hodet, eller hva er det som skjer..

9506181[/snapback]

 

man kan jo ikke huske alt, og det som ikke gjør noe stort inntrykk forsvinner nok ganske fort for noen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

joa vet det men mener ekstreme tilfeller, han husker ingen ting,

så hva er det som gjør at det bare detter ut av hodet på folk 5 min senere,

som sagt en gullfisk har bedre hukomelse..

Lenke til kommentar
jeg har klart å få fiskene til å komme til overflaten når jeg dunker i lokket for da er det mat, men kanskje det bare er tilfeldig og de lurer på hva som skjer.

 

det er ikke gullfisk jeg snakker om nå.

9506622[/snapback]

Dette tok meg lang tid å få til da jeg hadde akvariefisk. Men til slutt skjønte de at det var mat når jeg dunket litt på akvarieglasset.

Lenke til kommentar
Hvorfor får man vondt i hodet 'dagen derpå'?

9506845[/snapback]

Dehydrert er bare en del av forklaringen. Levra har brutt ned eller holder fortsatt på med å bryte ned alkohol. Alkohol brytes ned til fett. Normalt er det også en del andre stoffer i alkoholholdige drikker. F.eks små mengder metanol, isopropanol osv. Disse tar lengre tid å bryte ned. De er ikke farlige i de mengdene man finner i f.eks øl, konjakk osv men de påvirker formen dagen derpå.

 

Når levra er opptatt med å bryte ned etanolen og de andre stoffene så har den lite overskudd til å bryte ned stoffer den bryter ned til daglig. Dvs. at det hoper seg opp i blodet med rusk og rask som døde blodceller, "frie radikaler" med mer. Disse stoffene gir deg vondt i hodet. Leversvikt, f.eks som følge av å ha spist giftig sopp, gir de samme symptomene som bakfyll, bare at det bygger seg opp og blir verre og verre til man dør om man ikke får behandling.

Lenke til kommentar
hvorfor glemmer man?

har en kompis som har korttidshukomelse som er seriøst kortere enn en gullfisk..

9506181[/snapback]

Jeg vet også om minst en person som glemmer utrolig raskt til tross for ung alder. Ikke fullt så galt som myten om gullfisk eller filmen Memento, men fortsatt til å få bakoversveis av. Jeg vet ikke hvorfor enkelte er slik, men har en teori om at deler av hjernen ikke fungerer skikkelig. Det kan være kjemiske ubalanser som hemmer funksjonen eller bare en underutviklet del av hjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...