Sacho_chan Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 er det dna i bærsj? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 http://wiki.answers.com/Q/Is_there_DNA_in_poop Ja, dritt inneholder DNA. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 latin eller latinsk? jeg har alltid trodd latin.. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) latin eller latinsk? jeg har alltid trodd latin.. Latin var språket som var brukt i Romerriket. Altså snakket og skrev de på latinsk. Endret 24. september 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hva tar kjappast tid: Koke opp vann på en plate som er for stor, eller på en plate som er akkurat passe? Selvfølgelig forutsatt at begge står på max og at det er like mye vann i kjelen begge gangene. --- Og de legene jeg har snakka med, de sier at et ord står på latin, ikke på latinsk. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) sikker? det skjærer i ørene når folk sier latinsk.. jeg er fast bestemt på at språket heter latin, og at de snakket latin! Og de legene jeg har snakka med, de sier at et ord står på latin, ikke på latinsk. Det trodde jeg også.. men naturfaglæreren til broderen sier "sk".. det plager meg.. Endret 24. september 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Språket er latin. Man kan si latinsk grammatikk, latinsk kulthistorie, latinske forfattere, men ordet spiserør er øsofagus på latin. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hva tar kjappast tid: Koke opp vann på en plate som er for stor, eller på en plate som er akkurat passe? Selvfølgelig forutsatt at begge står på max og at det er like mye vann i kjelen begge gangene. Da må du se på hvor mye watt hver av platene bruker. Bruker de like mye, så vil den platen som er akkurat passe best, siden der er det ingen varme som ikke kommer i direkte kontakt med gryten. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 sikker? det skjærer i ørene når folk sier latinsk.. jeg er fast bestemt på at språket heter latin, og at de snakket latin! Det er fullt lovlig å bruke "latinsk". http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=latinsk Mener også man kan holde seg til bare "latin" om man vil, men har ikke noen sikre kilder på dette... Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor er det pepperet som har fått en så sentral plass som krydder sammen med saltet på matbordet? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Nå er jeg lei av reklamen for Tine Jarlsberg. De maser om en liten flaske med en hemmelig ingrediens.Hva kan dette være? Og, krever ikke europeisk regelverk at alle ingredienser står i innholdsfortegnelsen? Hvordan skal ellers allergikere vite om en vare er trygg? Den hemmelige ingrediensen må vel da stå på pakken? Bare hvis det er over en viss mengde (i prosent). Hva dette tallet er, vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor er man alltid opp/ned når man speiler seg i en skje? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Fordi den er buet, samme effekt som å se gjennom en linse. http://www.thenakedscientists.com/forum/index.php?action=dlattach%3Btopic=7777.0%3Battach=414%3Bimage Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor er man alltid opp/ned når man speiler seg i en skje? Man er ikke alltid opp-ned når man ser seg i en skje. Hvis du ser nærme nok er du ikke opp ned, og heller ikke hvis du ser på andre siden. Svaret på hvorfor bildet er opp ned når man ser på "innsiden" av skjeen er selvsagt pga. geometrien slik som figuren til Flimzes viser. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor er det pepperet som har fått en så sentral plass som krydder sammen med saltet på matbordet? Fordi den kan brukes til alt. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor får man en ekstrem spyttproduksjon rett før man spyr? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor får man en ekstrem spyttproduksjon rett før man spyr? Tror det er for at magesyren ikke skal tære på tenner og kjøtt i munnen. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hvorfor blir man kvalm og må spy av å være SULTEN? Jeg mener, hvis du har for lite mat, virker det idiotisk om kroppens instinkter skal kaste opp det lille du har å leve på. 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hva skjer når livet passerer i revy? Lenke til kommentar
Tapetfjes Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hva skjer når livet passerer i revy? Mener at hjernen scanner alle minnene du ha opplevd for å prøve å finne en løsning på den farlige situasjonen du befinner deg i. Leste dette i Illvit for noen år siden og det er ikke sikkert det er sant, men tror det var noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå