Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dokumentarer om stammefolk hører man ofte sånn afrikansk stammemusikk eller jungelmusikk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det, men dere skjønner hva jeg mener.

Hvor har dokumentarskaperne fått denne musikken fra? Er det opptak fra festene eller ritualene til den stammen de besøker?

Eller er det de profesjonelle, hvite musikerne USA som lager denne jungelmusikken for å lage stemning?

Er nok vestlige musikere som liker å lage folkemusikk. det er ikke noe jeg vet for a fact, men jeg føler meg rimelig sikker på det.

Lenke til kommentar

Hvordan får det naglen til å sitte strammere i hullet?

Ikke for å si at du tar feil, men jeg ser ikke hva du mener...

Om to plater er festet i hver sin ende, med en nagel i midten, så vil platene krympe når det blir kaldt, og avstandet vil da bli lenger mellom dem, og nagelen vil sitte... vel... som naglet i midten.

Lenke til kommentar

I dokumentarer om stammefolk hører man ofte sånn afrikansk stammemusikk eller jungelmusikk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det, men dere skjønner hva jeg mener.

Hvor har dokumentarskaperne fått denne musikken fra? Er det opptak fra festene eller ritualene til den stammen de besøker?

Eller er det de profesjonelle, hvite musikerne USA som lager denne jungelmusikken for å lage stemning?

Er nok vestlige musikere som liker å lage folkemusikk. det er ikke noe jeg vet for a fact, men jeg føler meg rimelig sikker på det.

Da lurer jeg på om disse vestlige musikerne gjør noe research for å lage autentisk musikk for denne stammen, eller om de bare smeller sammen noe som høres afrikansk ut, selv om det har null med den aktuelle stammen å gjøre.

Om to plater er festet i hver sin ende, med en nagel i midten, så vil platene krympe når det blir kaldt, og avstandet vil da bli lenger mellom dem, og nagelen vil sitte... vel... som naglet i midten.

Naglene settes inn i rødglødende tilstand iflølge klipp fra gamle skipsverft. Platene endrer aldri temperatur...?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

jeg vil gjette på at det er litt av begge deler. men veldig mange profesjonelle musikere har ting de brenner for. det er ikke til å utelukke at profesjonelle musikere som kanskje til og med har "spesialisert seg" i afrika-musikk, har en lidenskap for slik folkemusikk, og gjør ekstensiv research på egen hånd av ren interesse.

når det er sagt, så er det sikkert ikke så lokalt som én enkel stammes musikkstil, og samtidig skal det "litt" til for å skille mellom dette, selv for hardbarka etnomusikk-heads. dette blir jo ganske synsing, men det virket ikke som noen andre ville svare på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Vil en person som er høy på noe narkotiske stoffer ville huske noe særlig dagen etter? Vil han for eksempel huske hva han har gjort eller hvem han har snakka med mens han var høy?

Det kommer helt ann på hvilket narkotisk stoff det er prat om. Forøvrig et spørsmål erowid høyst sannsynlig vil gi deg svar på.

Lenke til kommentar

Vil en person som er høy på noe narkotiske stoffer ville huske noe særlig dagen etter? Vil han for eksempel huske hva han har gjort eller hvem han har snakka med mens han var høy?

hasj = ja

amfetamin = ja

kokain = ja

heroin = kommer ann på men somregel ja

somadril (tabletter) = nei langt derifra. det er 10x fulla black out (produseres ikke lengre i norge)

exanor (tabletter) = nei langt derifra. det er 10x fulla black out

Rohypnol (tabletter) = nei langt derifra. det er 10x fulla black out (produseres ikke lengre i norge)

temgestik (tabletter) = ja

Extacy = du husker hvem og alt men ikek hva dere snakka om eller hva dere gjorde så ganske lik fulla black out

GHB = samme som extacy (GHB er extacy i flytende form)

subitex = ja

LSD = nei langt derifra. det er 10x fulla black out

noen av de viktige jeg har glemt ut?

Endret av DrHawkins
  • Liker 3
Lenke til kommentar

[..]

Nei. Noen få kokeplater har termostat, men de aller fleste har kun effekt justerbart i trinn (f.eks 1 = 250W, 2 = 300W, 3 = 400W, etc) uten noen tilbakekopling av temperatur.

Trodde de fleste keramiske toppene var termostatstyrte, men da er termostaten er kun en sikkerhetstermostat?

Men selv om jeg setter plata på 2 (av 10) så står den kun på i korte perioder, og når ikke samme temperatur som ved full guffe.

Om det var kun sikkerhetstermostat ville den vel aldri skrudd av platen før den nådde maks temperatur?

Lenke til kommentar

Jeg tror han mener at hvis du tegner det styggeste fantasidyret du greier, er det med så mange stjerner i universet, en statistisk umulighet at dette dyret ikke finnes der ute...

Har jeg rett?

Hvis du har rett må man anta at det finnes uendelig mange forskjellige livsformer man kan tenke seg. I så fall måtte universet vært uendelig stort, dvs hatt uendelig mange stjerner. Og det gjør det jo ikke, antallet stjerner er jo fortsatt endelig selv om det er veldig, veldig, veldig stort.

Lenke til kommentar

Det siste halvåret har jeg merket at jeg svetter mye mer. I samme periode har jeg spist mer og oftere enn før. Kan svettingen min ha noe å gjøre med at kroppen får mer energi enn før og løser dette med å forbrenne den?

Ja, jeg vet at dette har vært sommerhalvåret, men jeg svetter også mer innendørs, der det er like varmt hele året. Det er i den grad at jeg sitter i t-skjorte mens andre fryser og har på seg boblejakke. De tror at jeg bare er sta, derfor nekter jeg å innrømme at det er kaldt. Jeg har aldri opplevd dette før.

Lenke til kommentar

Det siste halvåret har jeg merket at jeg svetter mye mer. I samme periode har jeg spist mer og oftere enn før. Kan svettingen min ha noe å gjøre med at kroppen får mer energi enn før og løser dette med å forbrenne den?

Ja, jeg vet at dette har vært sommerhalvåret, men jeg svetter også mer innendørs, der det er like varmt hele året. Det er i den grad at jeg sitter i t-skjorte mens andre fryser og har på seg boblejakke. De tror at jeg bare er sta, derfor nekter jeg å innrømme at det er kaldt. Jeg har aldri opplevd dette før.

Du har ikke tilfeldigvis blitt eldre de siste årene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...