Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Kanskje ikke så veldig snedig, men finner det ikke så la gå; Hvor kan jeg få kjøpt røde lyspærer i oslo/på nett?

Hadde sikkert vært ca 108% enklere å svare deg om du oppga hvilken type pærer du er ute etter.

12V, 24V, 110V, 220V?

5W, 10W, 25W, 40W, 100W?

Men Clas Ohlson er sikkert en grei plass å starte.

Har ingen anelse, vil bare ha en lyspære som lyser rødt jeg. Får stikke innom CO en dag jeg da.

Etter endel alkohol, så mister jeg følelsen rundt munnen og leppa, flere irundt meg sier at jeg kan være allergisk mot alkohol. Stemmer det? Evt, hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder det alle typer alkohol (øl, sprit osv)?

"The body's immune system will sometimes respond to chemicals by causing lips to numb or burn. Common chemicals that create this response in the body are alcohol based fragrances, including mixtures of sandalwood and oak moss."

Lenke til kommentar

Gjelder det alle typer alkohol (øl, sprit osv)?

"The body's immune system will sometimes respond to chemicals by causing lips to numb or burn. Common chemicals that create this response in the body are alcohol based fragrances, including mixtures of sandalwood and oak moss."

Det er bare en type alkohol (etanol) i øl, sprit, vin etc...

Lenke til kommentar

Etter endel alkohol, så mister jeg følelsen rundt munnen og leppa, flere irundt meg sier at jeg kan være allergisk mot alkohol. Stemmer det? Evt, hva kan det være?

Er det ikke slik for alle? Er i alle fall slik for meg, uansett hva jeg måtte drikke av alkoholholdige væsker.

Kan ikke huske å ha opplevd det. Jeg klør dog alltid på nesen når jeg drikker.

Lenke til kommentar

Driver med et skoleprosjekt, og tenkte jeg skulle bruke hydraulikk til å presse ned noe. Noen som vet om noen bra sider som har mye informasjon over produktene sine (ala hvor mye de kan presse eller trekke, størrelse etc.)

Jeg skal dytte ned noe som veier 160 kg med en totalkraft på 3,5kN, og den må også kunne klare å holde oppe disse 160 kg over bakken. Er dette oppnåelig for hydraulikk?

(Har ikke så mye peiling på hydraulikk egentlig :p )

Lenke til kommentar

Hydraulikk klarer enorme krefter, avhengig av størrelsen på sylindrene du bruker. 160 kilo høres ikke vanskelig ut. Gravemaskiner er hydrauliske, og klarer mye mer.

Maskinforretninger som har landbruksutstyr har mye hydraulisk utstyr.

Men en billigere løsning er pneumatikk. Det er mye av det samme, men bruker trykkluft. Siden luft er komprimerbar får du ikke samme nøyaktighet, men du kan bruke en billig kompressor fra Biltema for å drive den, i stedet for å bruke en dyr hydraulisk pumpe.

Lenke til kommentar

Gitt høner som legger et egg om dagen, nok haner, og muligens teknisk assistanse fra mennesker, vil høns kunne formere seg slik (høner)*(dager)=(kyllinger)? I så fall må vel det være noe av den mest aggressive formeringen jeg kan tenke meg. Særlig når antall høner vil øke etterhvert som kyllingene vokser opp.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt at hvis fluer ikke hadde blitt spist av andre dyr og hvis de ikke slapp opp for mat underveis, så ville hele verden blitt dekt med et flere cm tykt lag fluer etter bare noen få uker. Men i alle naturlige økosystem finnes det byttedyr og rovdyr, sykdommer og begrensinger i mattilgangen som begrenser populasjonsveksten. For å unngå at en art dør ut og for å hindre innavl i gruppen må hver art ha en viss minimumspopulasjon i et område. For ulv er det f.eks beregnet at minimumspopulasjonen er et par tusen dyr, det vil ca fire ganger så mange som det i dag er i Norge og Sverige tilsammen.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...