-iL- Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 hva er da kvark laget av? Energi. E=mc^2 I transformers 2, klikker det jo for hovedpersonen, og han sier at Einsten was wrong, og skriver en hel haug med ligninger/svada på tavla. Er det noe i dette, eller er det bare svada? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 I transformers 2, klikker det jo for hovedpersonen, og han sier at Einsten was wrong, og skriver en hel haug med ligninger/svada på tavla. Er det noe i dette, eller er det bare svada? Du skal nok tro like mye på de ligningene han skrev, som på at Bumblebee eksisterer. 2 Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvorfor kjennes den lille fryseren under kjøleskapet, varmere ut enn temperaturen inne i kjøleskapet? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 En litt mer science fiction snedig ting jeg lurer på: Om man bruker et stetoskop og plasserer den på pannen, kan du høre tankene til den personen da? Tenk på den du... Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 En litt mer science fiction snedig ting jeg lurer på: Om man bruker et stetoskop og plasserer den på pannen, kan du høre tankene til den personen da? Tenk på den du... Nei. 2 Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Ja... men det er en fiffig tanke. Poenget mitt med å spørre var for å se om andre kunne reklektere over det, om det kanskje kunne være mulig å lage noe sånt en gang. Selvom det sannsynligvis bare går ann i science fiction. Endret 15. september 2010 av Trouble Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvordan definerer du fiffig? Hva med denne: "Blir man varm på hodet hvis man limer fast tepper i taket?" Er det fiffig? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 fiffig a2 (av II *fiff, fra ty.) lur, smart et f- knep / en f- løsning Nei, det er ikke fiffig. 1 Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ja... men det er en fiffig tanke. Poenget mitt med å spørre var for å se om andre kunne reklektere over det, om det kanskje kunne være mulig å lage noe sånt en gang. Selvom det sannsynligvis bare går ann i science fiction. Det er ingen andre som har tenkt på å lage en maskin som kan lese tanker før. Godt du kom med den ideen så verden kan revolusjoneres Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Vi vet ikke nok om hvordan tanker fungerer til å kunne lese de. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Poenget mitt med å spørre var for å se om andre kunne reklektere over det, om det kanskje kunne være mulig å lage noe sånt en gang. Selvom det sannsynligvis bare går ann i science fiction. Edit: Så du mente ikke et stetoskop altså. Se reportasje nr. 2 i denne 60 Minutes episoden - http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=5119961n For å se hvor langt de har kommet på dette området. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Om det er fiffig eller ikke er individuelt og kommer ann på hvor åpen du er for sånne tanker. Det kan kanskje være litt lurt og smart, men det er det ikke alltid. Jeg bruker ordet fiffig om noe som er forbløffende. Som f.eks lærte jeg her om dagen at om du holder inne Alt og klikker på et bilde kan du lagre det i full størrelse uten å måtte trykke på thumbnailen. Det er ganske så fiffig. Mitt spørsmål er kanskje ikke så fiffig for deg, men om det hadde gått ann ville det vært forbløffende. Dere forstår meg kanskje ikke. Ikke så rart. Jeg er ikke en "normal" person. @ Haageen: No shit!? Du kødder? Er jeg den første som har tenkt på en måte på å lese andres tanker? Endret 15. september 2010 av Trouble Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ctrl+A er også ganske forbløffende... Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Fiffig! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 *kremt, haageen* ikke ganske forbløffende, men ganske så fiffig! Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Minker Øker saltinnholdet i saltvann på en varm dag mtp. fordamping? Endret 15. september 2010 av Nakmus Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Minker saltinnholdet i saltvann på en varm dag mtp. fordamping? Blir vel heller omvendt. Saltet fordampar ikkje, så det blir meir salt i forhold til vatn. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Minker saltinnholdet i saltvann på en varm dag mtp. fordamping? Blir vel heller omvendt. Saltet fordampar ikkje, så det blir meir salt i forhold til vatn. Oida, jeg mente øker når jeg tenkte ut spørsmålet, men skrev minker av en rar grunn xD Beklager Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 kollegaer eller kolleger? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Kollegaer er vel sånn det skrives, men kolleger er en måte noen sier det på. Om det er lov å skrive kolleger vet jeg ikke... Hvorfor lager kjøleskapet mitt rare lyder? Av typen det høres ut som om noen skraper av is på innsiden av kjøleskapet. Det er et nytt LG kjøleskap og jeg tror det er sånn at det tar bort rim i fryseren av seg selv. Er det de lydene? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Kollegaer er vel sånn det skrives, men kolleger er en måte noen sier det på. Om det er lov å skrive kolleger vet jeg ikke... Hvorfor lager kjøleskapet mitt rare lyder? Av typen det høres ut som om noen skraper av is på innsiden av kjøleskapet. Det er et nytt LG kjøleskap og jeg tror det er sånn at det tar bort rim i fryseren av seg selv. Er det de lydene? edit på forrige post; det står i ordboka (trykk på meg) at du skal skrive kolleger... men takk likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå