Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

En kompis av meg sier disse bildene er ekte:

Han sier det katigoriseres som en hund og ligner ulver i væremåte.

Er dette sant? Og hvor finner jeg info om dette dyret?

Feil video eller?

Videoen din viser en "fallen engel", kan ikke skjønne hvordan noen kan kategorisere det som en hund?

Nei ikke feil video kode, "dyret" blir ofte kalt Fallen Engel men den skal vistnok hete Chupacabra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange hunder og katter som får kreft.

Ville skogsdyr lever somregel ikke lenge nok til å oppleve kreft.

Forresten:

Mange påstår at Mac og Linux ikke er sikrere enn Windows. Grunnen til at de "aldri" får virus, er at det er så få brukere, og dermed er det ingen som gidder å utvikle virus for dem.

Spørsmålet mitt er da:

Finnes det et dyr som er så sjeldent at det ikke finnes sykdommer til det?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Forresten:

Mange påstår at Mac og Linux ikke er sikrere enn Windows. Grunnen til at de "aldri" får virus, er at det er så få brukere, og dermed er det ingen som gidder å utvikle virus for dem.

Spørsmålet mitt er da:

Finnes det et dyr som er så sjeldent at det ikke finnes sykdommer til det?

Det må være den absolutt merkeligste sammenligningen jeg har hørt i HELE mitt liv.

Samme virus/bakterier smitter på ett spekter av dyrearter så jeg ser egentlig ikke hva du vil frem til med dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det har jeg aldri hørt noe om faktisk. Er det et veldig sjeldent dyr så er det ikke sikkert at vi har hatt mulighet til å studere det så grundig?

Haiene f.eks får aldri kreft da, det veit jeg.

Lenke til kommentar

Folk som diskuterer hydrogenbomber vs. atombomber ble nettopp oppfordret til å hoppe over til denne tråden, fra tråden "Ting som irriterer så grenseløst".

Gypsy spurte hvor mye skade de gjør, i forhold til hverandre.

Så mitt svar er som følger..:

Såvidt jeg har hørt er en hydrogenbombe mye sterkere, fordi den kopierer reaksjonene som skjer på solen.

En hydrogenbombe bruker faktisk en atombombe som utløser, mens mye av kraften kommer av hydrogen som omdannes til helium. (som på solen).

Men dette er hentet fra min dårlige hukommelse.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hmm ok. Mao er vi fucked!

Haiene f.eks får aldri kreft da, det veit jeg.

Når jeg googler "shark cancer", får jeg masser av treff som påpeker at det er en myte at de ikke får kreft.

Å? Kansje noen raser kan få kreft? Men er ikke det jeg har lært.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Fisjonsvåpen

Fisjonsvåpen utnytter energien fra en fisjon (spalting) av tunge atomkjerner (uran eller plutonium), hvor de blir spaltet til mindre enheter når de absorberer nøytroner. Fisjonen produserer flere nøytroner, som igjen kan absorberes av andre atomkjerner (en kjedereaksjon).

Fisjonsbombene ble før i tiden kalt «atomvåpen». Dette bør unngås siden det er faglig misvisende, i og med at reaksjonene foregår i selve atomkjernene (ikke i atomene).

Fusjonsvåpen

Fusjonsvåpen frigjør energi ved hjelp av fusjon (sammensmelting) av lette atomkjerner av hydrogen. Disse våpnene kalles også termonukleære våpen (fordi det kreves ektremt høye temperaturer for at fusjon finner sted). Et kallenavn på fusjonsvåpen er også «hydrogenbomber».

Såkalte nøytronbomber er en variant av fusjonsvåpenet. Våpenet konstrueres med sikte på å skape gjennomtrengende og dødelige nøytroner, mens andre virkninger (heriblant fisjon og sprengkraft) reduseres..

Fra Wikipedia.

Lenke til kommentar

Tja... På skolen lærte fatter'n at ingenting kan leve i havdypet fordi trykket er så stort.

Ikke alt man lærer er sant.

Veldig sant.

Leste for ikke så lenge siden en bok om sånne ting. Altså ting man har lært, og alle har sagt, men det er egentlig ikke sant.

Som for eksempel at kameler har vann i puklene. Det er ikke sant, de har fett i puklene.

Bindersen er visst ikke en norsk oppfinnelse.

Elefanter er ikke redde for mus.

Lyset har ikke alltid en hastighet på 300 000 Km/s.

Og masse mer!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja men noen ting blir jo for dumt å sammenligne. Vi har gjort store fremskritt i forskningen nå.

Etter rask googling ser jeg at haier har et meget sterkt imunforsvar og derfor ikke utvikler kreft og infeksjoner, men noen få tilfeller av kreft er registrert? har ikke funnet gode kilder på dette da. (tilfeller der kreft er oppdaget)

Lenke til kommentar

Ja men noen ting blir jo for dumt å sammenligne. Vi har gjort store fremskritt i forskningen nå.

Etter rask googling ser jeg at haier har et meget sterkt imunforsvar og derfor ikke utvikler kreft og infeksjoner, men noen få tilfeller av kreft er registrert? har ikke funnet gode kilder på dette da. (tilfeller der kreft er oppdaget)

Snakker om det. Er det ikke slik at krokodiller har et eller annet stoff i seg som gjør at de er nesten 100% immune mot ALLE bakterier?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Snakker om det. Er det ikke slik at krokodiller har et eller annet stoff i seg som gjør at de er nesten 100% immune mot ALLE bakterier?

Veit ikke, jeg er ikke så opplyst om krokodiller. Men det høres jo veldig fornuftig ut, dem er jo en art som har bestått akkurat som dem er siden dinosurene.

Lenke til kommentar

Jeg trodde kreft var tilfeldige mutasjoner i celledelingen som gir opphav til god vekst av denne nye cellen med en annen egenskap (kreften). Hvordan kan immunforsvaret hindre vekst av denne nye celletypen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Veit ikke, var det google sa.

Jeg har fått forklart noe ala med dette som har med osmose, utskilling av urinstoffer, at i haien er det en veldig sur ph og at dette er grunnen til at haier ikke utvikler kreft. Husker desverre ikke akkurat hvordan det hang sammen.

Lenke til kommentar

Som noen nevnte i kommentarene ser det mer ut som at de prøver å unngå å tråkke på musa.

Hvis jeg skal unngå å tråkke på en meitemark, så stopper jeg ikke opp, og går rundt den med flere meters avstand, nei jeg bare tråkker over den. Det er ingen problemer for elefanter å gjøre det samme med en mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...