Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins barbersalonger - men det er ikke lenger noe den gjennomsnittlige norske frisør kan.

Om man leser litt av bakgrunnshistorien til han her så ser man at det er mange tiår siden slikt ble undervist på normale frisørskoler. http://www.goodolddaysbarbershop.com/

Skikkelig barbering med kniv og gode produkter er noe eget. Se linken i signaturen min om du er interessert i å lære litt mer om hvordan man kan gjøre litt mer ut av barberingen.

Lenke til kommentar

Hvor stammer klokkeslettet på sms-er fra? Avsender, operatør eller min mobil? Observasjoner tilsier sistnevnte, stemmer det?

Jeg vet ikke men hvis jeg svarer på en melding umiddelbart etter at jeg har mottatt den, står klokkeslettet på den utgående meldingen et minutt før.

Jeg bruker ikke Penest.no. Man har du inntryk av at denne tjenesten faktisk virker, og viser reell informasjon?

Mange slike tjenester er lureri, laget for å generere annonseklikk.

For eksempel var det en tjeneste som skulle kunne fortelle deg hvem som sjekker opp navnet ditt i skattelistene.

Mange lignende facebook-applikasjoner er bare tull. Det vet jeg fordi de gir forskjellige svar hvis man prøver flere ganger. Men penest.no ga det samme svaret da jeg prøvde igjen, og det var også et realistisk svar. Altså var de øverste på listen dem jeg regnet med at er oftest inne på siden min. Så ja, jeg har inntrykk av at denne tjenesten virker, men den er sikkert laget for å generere annonseklikk.

Lenke til kommentar

Har du lov å vri på fakta i et underholdningsprogram basert på vitenskap?

La oss si Penn and Teller's Bullshit, og de sier en direkte løgn. Er dette da noe de får konsekvenser for, eller har de lov til det i underholdningens navn, da de ikke direkte er et fakta-program.

Lenke til kommentar

La oss si Penn and Teller's Bullshit, og de sier en direkte løgn. Er dette da noe de får konsekvenser for, eller har de lov til det i underholdningens navn, da de ikke direkte er et fakta-program.

Det er heldigvis ytringsfrihet i USA fortsatt, så selvsagt har de lov til å si en løgn.

Dog det betyr ikke at jeg er noen fan av folk som sprer usannheter. Jeg går utifra at du tenker på noe spesielt de har sagt, kan jeg spørre hva?

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ytringsfrihet i USA fortsatt, så selvsagt har de lov til å si en løgn. Det ville vært vanskelig å straffeforfølge noen for å yttre seg, selv om det er usant, sålenge de ikke sier noe som er injuerende eller bidrar til økonomisk bedrageri.

Dog det betyr ikke at jeg er noen fan av folk som sprer usannheter. Jeg går utifra at du tenker på noe spesielt de har sagt, kan jeg spørre hva?

Edit. Bah, skulle redigere innlegget mitt, men siterte vist meg selv...

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

Hvor kommer uttrykket troll fra? Er det trollolol, RickRoll eller noe annet?

Wikipedia gir også her, som i så mange andre tilfeller, et relativt godt svar.

Eller man kan kort sagt si at det er direkte linket til tråling, altså trolling som er en fisketeknikk definert som at man har en eller flere fiskesnorer med åte på, som man drar gjennom vannet. På samme måte som et troll kommer med et utsagn, et "åte", og drar videre på historien, for å lure inn intetanende fisk, eller oss.

Lenke til kommentar

Siden P&T kom opp:

Ligger det harde bevis bak en av deres tidlige episoder om at det eneste det er verdt å resirkulere i forhold til miljøskadelig utslipp er aluminiumsbokser ?

Hvor stammer klokkeslettet på sms-er fra? Avsender, operatør eller min mobil? Observasjoner tilsier sistnevnte, stemmer det?

Virker for meg som moderne telefoner får fra operatør og eldre fra mobilen. Testet med 3510 og der er tiden hentet fra mobil.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Eller man kan kort sagt si at det er direkte linket til tråling, altså trolling som er en fisketeknikk definert som at man har en eller flere fiskesnorer med åte på, som man drar gjennom vannet. På samme måte som et troll kommer med et utsagn, et "åte", og drar videre på historien, for å lure inn intetanende fisk, eller oss.

Nei, det kan man ikke. Trolling i fiske tilsvarer omtrent det man på norsk kaller dorging. En trål er et stort nett man sleper etter en båt for å fange fisk med. På engelsk kalles dette trawling.

Etymologien er dessuten ikke helt klar når det gjelder internett-troll. I Wikipedia-artikkelen står det at det antas å komme fra trolling for suckers eller trolling for newbies (altså dorge etter lettlurte tullinger eller nybegynnere), og at verbet troll opprinnelig kommer fra fransk. Substantivet derimot, er hentet fra det nordiske troll, altså et mytologisk monster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...