Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Når en spillutvikler starter å lege et nytt spill (hvor blant annet god grafikk grafikk er i fokus), hvordan beregner de hvor langt utviklinga av hardware (cpu, skjermkort etc.) kommer inne de er ferdig (tar jo gjerne noen år å lage et gjennomført spill)?

Regner med de følger godt med på utvikling og har litt mer inside informasjon enn alle andre in public.

Evt. så satser de bare veldig høyt.

Antagelig er det en kombinasjon av begge deler, litt inside-info og så satser de høyt.

Man trenger nødvendigvis ikke ha pc`r som takler oppløsningen på maks når spillet blir sluppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når en spillutvikler starter å lege et nytt spill (hvor blant annet god grafikk grafikk er i fokus), hvordan beregner de hvor langt utviklinga av hardware (cpu, skjermkort etc.) kommer inne de er ferdig (tar jo gjerne noen år å lage et gjennomført spill)?

Jeg tror bestemt det er mafia. De snakker med HW-produsentene og lager et spill/software *akkurat* stort/krevende nok til at det *akkurat* ikke går på "dagens" maskinpark. Faktisk tror jeg de er betalt av HW-bransjen for å gjøre dette. Deretter må alle som "bare må ha" det siste spillet/softwaren oppgradere maskinparken.

Resultat: HW-utviklerne 12 poeng. Spill/Software 12 poeng. Kjøperen/brukeren sitter som svarteper og må ha større/sterkere maskin for å klare kravene.

Lenke til kommentar

Vet jeg har spurt før, men klarte ikke google meg fram til svaret..

Hvor er det jeg kan se antall innlegg jeg og alle andre har i en tråd?

Gå til en kategori og trykk deretter på antall svar. F.eks. går du til "Teknologi og vitenskap", trykker på "46.173" og da vil du finne listen over hvem som har postet i denne tråden. ;)

Jøss, når dro jeg forbi Sealion? :wee:

[/off-topic]

Lenke til kommentar

Regner med de følger godt med på utvikling og har litt mer inside informasjon enn alle andre in public.

Antagelig er det en kombinasjon av begge deler, litt inside-info og så satser de høyt.

Man trenger nødvendigvis ikke ha pc`r som takler oppløsningen på maks når spillet blir sluppet.

Men utviklerne må nesten ha dette for å teste spillet maks vil eg tro?

Lenke til kommentar

Men utviklerne må nesten ha dette for å teste spillet maks vil eg tro?

mja, tror de kjører litt mer avanserte systemer på rendering med dagens teknologi. Vi kan jo kjøre en god del spill fremover med maskinvare vi har i dag.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar! :)

Nytt spørsmål:

Hvor stammer klokkeslettet på sms-er fra? Avsender, operatør eller min mobil? Observasjoner tilsier sistnevnte, stemmer det?

Har allti gått ut i fra at denne stammer fra operatør? Hvilke observasjoner har dem gjort seg som skulle tilsi noe annet?

Lenke til kommentar
Hvilke observasjoner har dem gjort seg som skulle tilsi noe annet?

900i svarte på den:

Hvis den har vært avslått en stund, og jeg får inne tre meldinger når jeg slår på, har alle sammen samme klokkeslett...

På alle mine mobiler har det vært motsatt (rikitgnok ikke så mange, da jeg bytter sjelden), klokkeslettet styres av når den ble sendt (dvs sansynligvis stemples den av en eller annen server et sted hos leverandør). Høres ut som en merkelig telefon (det gir jo mye mere mening å ikke styre det fra mobilen)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvor mye kaffe kan man drikke før det begynner å bli farlig?

6g-10g Koffein er en dødelig dose. En kaffe-kopp tilsvarer noe rundt 100mg. Mengden varierer mellom ulike koffein drikker

halveringstiden på koffein er også 3-4 timer, om den jeg husker rett.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...