Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Han er i evinnelig kamp mot nedmannen for å opprettholde balansen i universet.

Neida.

oppmann (etter ty.)

1 person som er valgt av to uenige parter til å avgjøre et stridsspørsmål

2 tillitsmann i en avdeling av et idrettslag med særlig ansvar for å organisere trening og konkurranser o- for fotballgruppa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke akkurat en snedig ting å lure på, men trenger ikke å opprette en egen tråd for spørsmålet så jeg poster det her.

Er det mulig å se hvor mange poster man har i OT-baren?

9497940[/snapback]

Trykk på navnet ditt sånn at du kommer til din egen profil. Deretter trykker du på den grønne pilen ved siden av "Mest aktiv i". Du får da opp et vindu som viser hvor mange poster du har i hver kategori.

post-31431-1189821740_thumb.jpg

9498031[/snapback]

Ay, takk, det visste jeg ikke! :)

Ok, åssen finner man ut hvem tråder man har flest innlegg i da?

Lenke til kommentar

Det har faktisk blitt foreslått flere ganger av flere forumbrukere, at de skulle fått seg en funksjon der man kunne finne alle innleggene man hadde i en tråd.

Se mitt/mine innlegg i denne tråden.

9499567[/snapback]

Støttes fullt ut! :)

Lenke til kommentar

Det har faktisk blitt foreslått flere ganger av flere forumbrukere, at de skulle fått seg en funksjon der man kunne finne alle innleggene man hadde i en tråd.

Se mitt/mine innlegg i denne tråden.

9499567[/snapback]

Støttes fullt ut! :)

9499663[/snapback]

Så enig, så enig. Eller i det minste en søkefunksjon i tråden som gjør at man kan søke på brukernavn, og dermed finne ut hvilke innleggg h*n har i den tråden.

Lenke til kommentar
Hva er det som bestemmer fargen til et atom?

9500074[/snapback]

Hvis du tenker på at de har farger i naturfag-bøkene er det bare vi mennesker som har "fargelagt" de med passende farger.

Farge er jo hva slags lys som et objekt reflekterer, vet ikke om et enkelt-atom reflekterer lys.

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Enkeltatomer har farge i den forstand at de reflekterer lys, men stoffer satt sammen av svært mange atomer kan ha en farge. Fargen er ikke et resultat av enkeltatomene men hvordan de opptrer sammen.

Det henger sammen med at atomer er for små til å reflektere lys. Lys har bølgelengde ca 400-680 nm og lys kan generelt ikke reflekteres fra noe som er mindre enn det. Det er grunnen til at ingen lysmikroskoper kan se detaljer som er mindre enn ca 1000 nm. (= 1/1000 millimeter).

Enkeltatomer kan likevel sende ut eller absorbere lys, men det er en annen prosess. (varmestråling og laser)

khaffner: Ingen stoffer er 100% sorte, men amorf karbon (f.eks sot) absorberer over 99% av lyset og er dermed ganske sort.

Lenke til kommentar

Hva heter lederen av en sekt som var snakket mye om på slutten av 90-tallet? Jeg tror det var en variant av mormoner. Han ble anklaget for flerkoneri, barenemisshandling og incest. 8-9-åringer giftet seg med gamle menn. Han var på rømmen en stund, men ble fanget i 2004 tror jeg. Var en amerikansk sekt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...