€uropa Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kan skjegg plutselig slutte å vokse? Hvis jeg ikke barberer meg på 10 dager virker det som det slutter å vokse. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Apropos øyner, hva skjer med dem om man ser 3D uten 3D-briller? irl? da ser du 3D, altså med dybdesyn. på tv /film? da ser du sånne røde og blå streker rundt alle kanter på bildet, noe som er utrolig forstyrrende. Kan skjegg plutselig slutte å vokse? Hvis jeg ikke barberer meg på 10 dager virker det som det slutter å vokse. isåfall er det rart at verdens lengste skjegg er over en meter, og til og med over 5 meter.. så nei, det stopper ikke å vokse, iallfall ikke på en veldig god stund. fordi den sykdommen ikke rammer øyne Jaja, det har jeg jo skjønt, han bruker jo øynene! Men spørsmålet var jo hvorfor øynene ikke blir rammet? beklager, det vet jeg ikke misforstod spørsmålet Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Apropos øyner, hva skjer med dem om man ser 3D uten 3D-briller? på tv /film? da ser du sånne røde og blå streker rundt alle kanter på bildet, noe som er utrolig forstyrrende. Er det skadelig for øynene da? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) på tv /film? da ser du sånne røde og blå streker rundt alle kanter på bildet, noe som er utrolig forstyrrende. Kun med den gamle typen 3D. Med dagens type 3D (hvor man bruker lys med ensrettet polarisering) så vil man se to bilder "oppå hverandre" hvis man ser uten 3D-briller på. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være skadelig for øynene, annet enn at man blir fort sliten av å se "dobbelt" på denne måten. Endret 5. september 2010 av A-Jay 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kan skjegg plutselig slutte å vokse? Hvis jeg ikke barberer meg på 10 dager virker det som det slutter å vokse. isåfall er det rart at verdens lengste skjegg er over en meter, og til og med over 5 meter.. så nei, det stopper ikke å vokse, iallfall ikke på en veldig god stund. Hvis du har hår under armene eller i skrittet, så har du kanskje ikke sett det vokse på en stund. Hvis det har vokst, har du antakelig fjernet det, men det stopper å vokse igjen på et punkt. Er det helt utenkelig at det også kan være slik med skjegget for enkelte mennesker, eller innen en individuell alder? Lenke til kommentar
kvx1143 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvordan får man diabetes type 1? Det er det ingen som vet helt sikkert. Det er i hvert fall ikke pga. livstil eller fedme. Det er type 2 som er en livstilssykdom. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Kan skjegg plutselig slutte å vokse? Hvis jeg ikke barberer meg på 10 dager virker det som det slutter å vokse. isåfall er det rart at verdens lengste skjegg er over en meter, og til og med over 5 meter.. så nei, det stopper ikke å vokse, iallfall ikke på en veldig god stund. Hvis du har hår under armene eller i skrittet, så har du kanskje ikke sett det vokse på en stund. Hvis det har vokst, har du antakelig fjernet det, men det stopper å vokse igjen på et punkt. Er det helt utenkelig at det også kan være slik med skjegget for enkelte mennesker, eller innen en individuell alder? Nei, det slutter ikke vokse, det gjør forresten ikke håret under armen og i skrittet heller. Grunnen til at det ser ut til at det slutter etter 10 dager er fordi da er det så langt at det er vanskelig å se forskjell på sjegget fra dag til dag. Så, over til det litt mer spennede, hvorfor er håret under armene og i skrittet alltid like langt, uten at det slutter å vokse? Det faller av, tykkelsen på håret vokser i intervaller, hårstråene vokser ikke rett ut, men tykkelsen varierer, når det er veldig tynt faller det veldig fort av og nytt, tykkere hår vokser ut igjen. Endret 5. september 2010 av aklla 2 Lenke til kommentar
Erav Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 fordi den sykdommen ikke rammer øyne Jaja, det har jeg jo skjønt, han bruker jo øynene! Men spørsmålet var jo hvorfor øynene ikke blir rammet? ALS rammer rett og slett ikke øynene. Trur det blir noe av det samme at penis ikke kan bli forkjølet. Det går bare ikke. Sånn satt litt på spissen. 2 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 hvorfor finner jeg/vi dataspill underholdende, der er jo en fryktlig ulogisk ting å holde på med, og jeg finner det veldig merkelig at jeg ikke heller syntes å ernære meg mer kunnskap er gøyere, (menneskelig feilkontruksjon?) Er ikke det ganske opplagt? Mennesker elsker og leke, finne ut av ting, nysgjerrighet, og det og bli underholdt. Dataspill utfyller alle de, samt at de kan være særs så lærerike. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Yter man bedre eller dårligere etter sex? Jeg tenker på dersom man f. eks skulle spille en viktig fotballkamp og velger å ha sex en liten stund før kamp. Bedre eller dårligere prestasjon? Noen forskning på dette området? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hehe.... Når eg løpte aktivt orientering var det noen konkurrenter som hadde en teori angående dette. De nappa løken så ofte de bare kunne og loggførte det og greier. Litt usikker på resultatet dog... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Yter man bedre eller dårligere etter sex? Jeg tenker på dersom man f. eks skulle spille en viktig fotballkamp og velger å ha sex en liten stund før kamp. Bedre eller dårligere prestasjon? Noen forskning på dette området? Mener å huske at menn ble sløve etter sex, mens kvinner ble kvikket opp. Er dog mange år siden jeg leste/hørte dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Tror jeg har sett noe forskning på det, såvidt jeg husker fant de ingen effekt da, hverken positiv eller negativ. AtW Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Eg vil kanskje også tro det kan ha litt med konsentrasjon. Ta f.eks en som skal skyte på blink og det kreves maks konsentrasjon og vedkommede har ikke fått seg noe på lange tider. Tror kanskje ett nummer i forkant ville fjernet en del av spenningene i kroppen.... Mens en 100meter løper gjerne vil oppleve en mer negativ effekt? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Eneste jeg fant på nettet var en liten test som sa at den maksimale hjerterytmen hos topptrente profesjonelle ble påvirket bittelitt opp til ca 2 timer etter sex, mens for en vanlig person har det ingenting å si. Myth busted? *edit* Tester viser dog at menn gjør en bedre innsats om de blir fristet med sex etterpå. Men det er vel ikke så rart. Endret 6. september 2010 av Slimda 1 Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Man får jo definitivt klart opp ganske godt ved sengerumba, så at man blir klarere like etter, er det jo ikke tvil om. Det er visstnok sånn at mannens ærligste svar kommer like etter en utløsning! Så skal det også nevnes at det er en påkjenning på kroppen å utføre denne aktiviteten, så usikkert, usikkert! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Det sises at man ikke kan få en kjønnsykdom av å bruke offentlige toaletter. Men er det virkelig helt, komplett, fullstendig umulig? Eller kan det skje i et "worst case scenario" der absolutt alle forhold ligger til rette? For eksempel: Hvis forrige person som brukte dassen var syk, og menstruerte, eller hadde blod i avføringen, og ikke trakk ned. Og når du bæsjer i toalettet, så splæsjer det "Eau de Toilette" opp i rompa di, evt. vagina, der du har en rift fra et nylig samleie, treg mage eller fødsel. Er det fortsatt helt umulig å få en kjønnsykdom på et offentlig toalett? Pluss. Hvor lenge lever HIV-viruset, herpes eller andre sykdomsbringere i en blodflekk på f.eks. doringen, gulvet eller et håndkle? Hva med sånne doruller som ikke er beskyttet av dispenser, og som hvem som helst kan pisse, spytte eller ejakulere på selve rullen? Kan man smittes av å bruke en slik rull hvis forrige bruker gjorde slikt? Endret 6. september 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er derfor man ikke går på et toalett hvor det ikke er tappa ned. Eventuelt legger jeg alltid nedi papir før jeg slipper ut kroppens avføringer så jeg slipper og bli våt i rumpa. Jeg svarte ikke på spørsmålet men regner med noen andre kloke hoder kan det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg legger også alltid nedi papir for å slippe splæsjebæsj. Bonusen er at jeg slipper å tørke meg med det papiret som var ytterst på rullen, i fall noen har køddet med det. Men jeg hater når offentlige toaletter ikke har låste papirdispensere, og oppbevarer reserverullen nede på golvet bak dassen. Tipper det papiret er temmelig fullt av bakterier... Er det lov å bruke vanlig Lambi toalettpapir fra åpen dorullholder på offentlig sted? Mener å ha hørt at loven krever lukkede dorullholdere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det sises at man ikke kan få en kjønnsykdom av å bruke offentlige toaletter. Men er det virkelig helt, komplett, fullstendig umulig? Eller kan det skje i et "worst case scenario" der absolutt alle forhold ligger til rette? For eksempel: Hvis forrige person som brukte dassen var syk, og menstruerte, eller hadde blod i avføringen, og ikke trakk ned. Og når du bæsjer i toalettet, så splæsjer det "Eau de Toilette" opp i rompa di, evt. vagina, der du har en rift fra et nylig samleie, treg mage eller fødsel. Er det fortsatt helt umulig å få en kjønnsykdom på et offentlig toalett? Pluss. Hvor lenge lever HIV-viruset, herpes eller andre sykdomsbringere i en blodflekk på f.eks. doringen, gulvet eller et håndkle? Hva med sånne doruller som ikke er beskyttet av dispenser, og som hvem som helst kan pisse, spytte eller ejakulere på selve rullen? Kan man smittes av å bruke en slik rull hvis forrige bruker gjorde slikt? Hva er kompeltt umulig? Det ver vel sikkert mulig sånn rent teoretisk å løpe igjennom den kinesiske mur også om alle atomer legger seg akkurat så man kommer seg igjennom, men det er umulig i den forstand man vanligvis bruker ordet (dvs, så usannsynlig at det er meningsløst å gå utifra at det kan skje i praksis) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå