Diskutant Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvordan kan en sterk base løse kalk? Må ikke syre til for å løse det opp? sterk base kan løse kalk du vil ikke ha sterk base på hendene, med mindre du er lei av hendene dine.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hva er den mest effektive måten å stoppe neseblod på? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) hva er egentlig tingen med kvinnfolk og tomflasker? Hva tenker du på? Panting, drasse med seg i veska eller noe annet? blir et batteri lettere når det er slutt? Nei. Hva er den mest effektive måten å stoppe neseblod på? Papirpropp i neseboret og sitte/stå i ro. Ikke ligge ned for da øker blodtrykket i hodet. Endret 5. september 2010 av Simen1 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hva er den mest effektive måten å stoppe neseblod på? Bear Grylls mener at den mest effektive måten er å holde pekefingeren under nesen (vet ikke om man skal presse mot leppen, eller om man bare skal holde den helt inntil neseborene slik at det er tett). Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 hva er egentlig tingen med kvinnfolk og tomflasker? Hva tenker du på? Panting, drasse med seg i veska eller noe annet? uttrykket "kvinnfolk og tomflasker".. hvor kommer det fra? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 hva er egentlig tingen med kvinnfolk og tomflasker? Hva tenker du på? Panting, drasse med seg i veska eller noe annet? uttrykket "kvinnfolk og tomflasker".. hvor kommer det fra? Vazelina Bilopphøggers :!: Det var i hvertfall der jeg hørte det først. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Har aldri hørt om kvinnfolk og tomflasker egentlig. Men igår kveld var jeg på vei til Oslo S fra en kompis, godt etter det ble mørkt, og så ei ung jente i tights sykle oppover gata med en barnekurv-vogn bak. Hun forsvant inn i en innkjørsel, hørte masse rasling og romling, så kom hun ut igjen og sykla videre. Regner med hun var på tomflaske-samling. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg har ikke lagt merke til uttrykket før men google gir meg i hvert fall en forklaring på uttrykket, ikke hvorfor de er sånn eller hvor det stammer fra. Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvilke ulike terrenger finnes i Hardanger? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hardangervidda eller Hardangerfjorden? Uansett, det klarer du vel å google deg frem til? 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hva er den mest effektive måten å stoppe neseblod på? Aner ikke om den er den "mest effektive", men den virker hvertfall: ta ett(papir)lommetørkle dynket i iskaldt vann (og gjerne også en isbit eller to) og hold denne mot neseroten/øvere halvdel av nesen. Bytt lommetørkle og/eller vri opp i kaldt vann pånytt ved behov og sitt stille i 20-30 minutter. Metoden er mest aktuell ved neseblod som følge av fysisk skade ("en på trynet" f.eks) men fungerer på alle typer neseblod. Husk at om du ikke pleier å blø neseblod (og vet hvorfor) og det ikke er noen åpenbar grunn til hvorfor det ble neseblod kan det være lurt å følge med litt ekstra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 "Alle" er enige om at supermodeller er for tynne, og bør ha litt kjøtt på beina. Hvorfor er de da fortsatt så tynne? Jeg antar at svaret har noe med penger å gjøre, altså at folk allikevel betaler mer for syltynne modeller. Hvorfor? Er alle de som klager på syltynne modeller egentlig hyklere, som i virkeligheten faktisk foretrekker dem syltynne? Hvis ikke, hvorfor er disse syltynne modellene så lønnsomme? Pluss: hvorfor ser de så sure/ alvorlige ut? Damer er søtere hvis de smiler. Hvorfor er ikke dette lønnsomt? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hmm, hvor mange kilo dytter en jagerflymotor med? Thrust/vekt forhold... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Modellene skal vise klær, ikke seg selv. Poenget er ikke at folk skal tenke "oj hun hadde flotte pupper og var ekstremt pen", men "oj den kjolen var knalltøff." Endret 5. september 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hmm, hvor mange kilo dytter en jagerflymotor med? Thrust/vekt forhold... Tja.. Varierer vel med flytypen, men ifølge Wikipedia har en F16 Fighting Falcon 106kN thrust. Det tilsvarer vel en skyvekraft på godt og vel 10 tonn. I tillegg er "thrust-to-weight ratio" høyere enn 1, så flyet kan aksellerere og klatre 100% vertikalt om nødvendig. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 "Alle" er enige om at supermodeller er for tynne, og bør ha litt kjøtt på beina. Hvorfor er de da fortsatt så tynne? Svarer bare på første del, men for min del(og da den politisk ukorrekte meningen min) så synes jeg jenter er penere om de er litt undervektige(hvis vi følger bmi-skalaen). Tipper også det er et flertall som synes det samme Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvorfor blir ikke musklene som styrer øynene til Stephen Hawking rammet av den sykdommen som lammet så å si nesten resten av alle musklene på kroppen hans? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 fordi den sykdommen ikke rammer øyne Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 fordi den sykdommen ikke rammer øyne Jaja, det har jeg jo skjønt, han bruker jo øynene! Men spørsmålet var jo hvorfor øynene ikke blir rammet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Apropos øyner, hva skjer med dem om man ser 3D uten 3D-briller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå