Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tror kanskje en tur til legen kunne vært bra. Skader hvertfall ikke, og normale folk går til legen for langt mindre ting enn dette.

Når du spiser litt, så blir du god og mett igjen? Høres ut som fordøyelsen din stresser med ett eller annet....

Lenke til kommentar

Det har vært sånn hele livet mitt, siden jeg kan huske det. Så det har vel ikke noe med hva jeg spiser, da jeg spiser veldig variert i løpet av 6-7 år.

Jeg hadde det sånn før jeg og, at jeg kunne spise meg helt mett før jeg var skrubbsulten sånn 1 time senere.

Jeg la om spisevanene mine. Begynte med 5 måltider om dagen, med sunn mat såklart, ble kvitt problemet :)

Lenke til kommentar

Hva er beste måten å øke tiden man kan holde pusten under vann? Har kroppstørrelse noe å si?

Når jeg drev og holdt pusten før så senket jeg alltid hjerteryttmen først ved å ta lange drag og puste veldig rolig.

Tror ikke kroppstørrelse har så mye å si, men størrelsen på lunger og mengen oksygen blodet ditt greier å ta opp har nok litt å si.

Lenke til kommentar

For noen år siden var det stort fokus på at folk som bodde ved høyspentmaster hadde fått kreft. Siden det var et mistenkelig stort antall kreftpasienter som bodde ved mastene mente mange at det var en sammenheng. Ble det noen gang funnet ut om det var det?

Lenke til kommentar

En ting jeg la merke til for noen minutter siden. Bandet Kamelot kommer med ny plate den 1. september. Men allerede nå er det folk som hører på den og det er mulig å laste den ned ulovlig på nett, selv om det står på bandets hjemmeside at det er en stund til den kommer. Hva har skjedd?

Lenke til kommentar

En ting jeg la merke til for noen minutter siden. Bandet Kamelot kommer med ny plate den 1. september. Men allerede nå er det folk som hører på den og det er mulig å laste den ned ulovlig på nett, selv om det står på bandets hjemmeside at det er en stund til den kommer. Hva har skjedd?

Noen har kopiert den og lagt den ut for nedlastning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke værre enn at en eller annen som har fått plata til forhåndsanmeldelse har rippet den og spredt som torrent.

Er ikke sikkert at ALLE som er registrert som anmeldere for diverse zines og nettsider har ærlige hensikter. Og de får jo plata tilsendt fra plateselskapet så anmeldelser kan komme ut før eller samtidig som plata slippes på markedet.

Er ikke sånn at plateanmeldere kjøper plata når den kommer i butikken og drar hjem og hører på.

Lenke til kommentar

For noen år siden var det stort fokus på at folk som bodde ved høyspentmaster hadde fått kreft. Siden det var et mistenkelig stort antall kreftpasienter som bodde ved mastene mente mange at det var en sammenheng. Ble det noen gang funnet ut om det var det?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=688658

Som en person der nevner har jeg også regnet på det i fysikken. Uskjermet ville man på 10m avstand fra en ledning med relativt sterk strøm ikke blitt påvirket av noe større felt enn det jorden omgir oss med.

Lenke til kommentar

Det kom en grundig rapport på den saken fra et nabolag (jeg husker ikke hvor i landet). Det ble konkludert med at utvalget personer som bodde i området var så lite at det var overveiende sannsynlig en statistisk tilfeldighet. Overhyppighet ble ikke funnet i kontrollgrupper andre steder i landet. Rapporten ble knapt nevnt i media. Nok et eksempel på at skandaler og frykt selger mye bedre i media enn tørre og saklige "nothing to see here"-rapporter.

Det er forsåvidt samme fenomen som holder mobilstråling-frykten i live.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste noe engang om at det er flere kjente tilfeller der sprøytemidlene brukt for å holde vegetasjonen unna høyspentmastene beviselig har ført til mer kreft og slikt.

Slike studier har dog utrolig mange faktorer som påvirker resultatet, og som ikke alle klarer å ta med i betraktningen. F.eks at høyspentmaster gjerne ender opp i nabolag med under middels generell helse.

Lenke til kommentar

Kreosot, tidligere brukt til impregnering av tremaster og jernbanesviller, er helt klart kreftfremkallende. Tidligere var det populært å bruke utrangerte jernbanesviller i hagen for å skille bed og plen og sånt. Noen brukte det også rundt f.eks ripsbusker, gultrot-bedene osv. Ikke akkurat lurt viste det seg i ettertid.

Men så vidt jeg husker var det ikke tremaster i den omtalte saken, men stålmaster (som brukes ved høyere spenninger).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Var ute å gikk. Så så jeg fire fugler angripe en annen fugl. Alle var av samme sort. Det var en fugl som fikk gjennomgå der de slåss på bakken. Jeg gikk mot de, og det var ikke før 1-2 meters avstand de begynte å reagere på at jeg var der.

Hvorfor slåss de? Er det mobbing i dyreverdenen? Jeg så ikke noe mat, men er jo en mulighet for at det var det det dreide seg om. Var det gruppevoldtekt kanskje, hehe.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Innen hønsefugler brukes et begrep som kalles hakkeorden (som går på å hakke på de som er under deg selv i rang). Resultatet er at den som er nederst på hakkeordenen blir hakket på av alle de andre.

I hønseflokken er der en streng hakkeorden, hvor hver høne har sin veldefinerede plads. Hanerne er øverst i hønsenes hakkeorden. Da høns kun kan huske ca. 25-30 individers plads i hakkeordenen bryder flokken sammen når den når over dette antal, og i naturen vil flokken splittes på dette tidspunkt. Unge haner vil blive jaget ud af flokken af den eller de gamle haner ved kønsmodenhed, medmindre flokken er stor og der ikke er for mange ældre haner allerede.
kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Høns

Også innen andre dyrearter er rangordninger velkjent, innen hjortedyr er det f.eks kun den dominerende hannen som får paret seg med alle hunnene i vedkommendes "harem". Forut for paringen foregår det en rekke kamper mellom hannene (bukkene) for å etablere en innbyrdes rangordning.

Rangordningsfenomenene innen dyreverdenen kalles ikke mobbing, selv om det absolutt kan se sånn ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...