€uropa Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Hvorfor skriver man datoen i rekkefølgen "måned, dag, år" andre steder i verden, mens vi skriver "dag, måned, år" her i Norge? Det er forferdelig tungvint. For eksempel skrives dags dato 24.08.2010 her, mens andre steder kan den skrives 08.24.2010. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 August twenty-fourth. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 eventuelt; the twenty-fourth of august.. er det mer tungvint? jeg skjønner forsåvidt ikke jeg heller hvilken måte som er 'best'.. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Vår måte er jo så klart best Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Det mest logiske ville vært å starte med den største enheten, året, deretter måneden, dagen, timen, minuttet og sekundet. Langform: 2010 august 24 – 22.29.17 Kortform: 2010-08-24 22:29:17 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det mest logiske ville vært å starte med den største enheten, året Gjøres det noe sted i verden ? Endret 24. august 2010 av Vizla Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Jeg lurer på hva den perfekte søvnmengden pr natt er for et B menneske Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Hvordan er det uttrykket/ordtaket som handler om gammel hest og å lære den å trave? Tror det var noe i den duren i hvert fall... Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Nytter ikke å gjøre en arbeidshest til traver. Var det den ? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Ang. datoer. Jeg har måttet bruke den andre metoden et par ganger på jobb. Når jeg har mange filer i en mappe, med datoene først i navnet. Så kan jeg trykke sort by name, og få alle i riktig rekkefølge. Så det har en grei funksjon der. Endret 24. august 2010 av Venetar Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 Kommer alle blåflekker av ekstern påvirkning eller kan man bli både gul og blå uten at man har vært borti noe som helst? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Det mest logiske ville vært å starte med den største enheten, året, deretter måneden, dagen, timen, minuttet og sekundet. Langform: 2010 august 24 – 22.29.17 Kortform: 2010-08-24 22:29:17 I tillegg gir dette datoformatet en enorm fordel når man skal sortere filer kronologisk etter dato. Hvis man har dag eller måned-dag først blir det rot når man skal sortere etter filnavn. Men har man år-måned-dag får man alltid perfekt, kronologisk rekkefølge når PCen sorterer automatisk. Derfor er dette datoformatet i mitt sinn det eneste nyttige, og alle andre gir bare unødig rot. Var det opp til meg skulle hele verden standardisere etter datoformatet 2010-08-25 14:58:16 (og det har jo også forsåvidt verden gjort, i og med at den er ISO-standarden). Endret 25. august 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 Nei du kan få blåmerker uten å ha skadet deg. Fant dette på lommelegen: "Dette kan være tegn på at du har litt lave nivåer av blodplater i blodet, dette kan du sjekke hos fastlegen din med en enkel blodprøve. Blant annet kan ulike medisiner gi lave blodplater. " og dette på store norske leksikon " blåmerke, misfarging som skyldes blødning i huden, oftest på grunn av skade. Noen får lett blåmerker. Dette kan skyldes at karene i huden, eller bindevevet rundt karene, er blitt skjøre på grunn av høy alder eller som en følge av bruk av visse medisiner, særlig kortisonkremer eller kortisontabletter. Blåmerker kan også skyldes svikt i blodets evne til å koagulere. Fargen på blåmerkene endrer seg over tid fra blåfiolett til grønn, brunlig og gul, før den forsvinner. Dette skjer vanligvis etter 2–3 uker, etter hvert som blodfargestoffet brytes ned og forsvinner. I noen hudområder vil blåmerker forskyve seg nedover, f.eks. fra pannen og ned rundt øynene, eller fra leggen og ned mot foten. Dette skyldes at blodet i vevet siger nedover." Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 Hvorfor er det så ekstremt mange frisører i Bergen? du ser nesten ikke en gate uten 2-3 frisører. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 Hvorfor er det så ekstremt mange frisører i Bergen? du ser nesten ikke en gate uten 2-3 frisører. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=443895 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 Hvorfor er egentlig YouTube videoer som inneholder musikk fra Sony Music Entertainment blokkert i UK og Tyskland? Jeg vet det er pga copyright greier, men jeg vil vite nøyaktig hva slags copyright issues det dreier seg om. Det var jo ikke før inntil noen år siden at de begynte med det. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) hvordan uttaler du navnet til Wyclef Jean? ouaikleff (waikleff) djin, eller ouikkleff (wikkleff) sjan? Endret 25. august 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 hvordan uttaler du navnet til Wyclef Jean? ouaikleff (waikleff) djin, eller ouikkleff (wikkleff) sjan? Omtrent fritt valg, alt ettersom du uttaler det på haitisk eller engelsk. Står nå skrevet fonetisk på to måter på Wikipedia. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. august 2010 Rapporter Del Skrevet 25. august 2010 var det jeg også trodde.. men ble litt usikker.. siden du satte spørsmålstegn etter, så antar jeg at du er usikker, spør derfor: anyone? noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå