Simen1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Et par spørsmål: På værkart så roterer vind alltid i en retning rundt lavtrykk og motsatt retning rundt høytrykk. Har dere noen god huskeregel for hvilken retning som hører til høy- og lavtrykk? Redigert: Lavtrykk = mot klokka, høytrykk = med klokka. Men jeg trenger fortsatt en huskeregel for hva som er hva. Har flyplasser overvåkningskamera som filmer alle fly som kommer inn for landing og letter? Jeg tenker på at det flyet som ramlet ned på rullebanen i Danmark for noen dager siden og at kameraet "tilfeldigvis" filmet landingen på langs av rullebanen. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvordan funker nesespray? er det etsende? 9495196[/snapback] Hvorfor er det kun lov å kjøpe en flaske nesespray pr. dag? Er det et rusmiddel i nesespray? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hva skal denne smileyen forestille? Endret 14. september 2007 av Underpants Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) En fyr/forsker som holder i en dremel. Det vil si; en fyr som fikser ting. BTW, det er en smiley Endret 14. september 2007 av Konnis Lenke til kommentar
ecko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvordan funker nesespray? er det etsende? 9495196[/snapback] Den får slimhinnene til å trekke seg sammen og dermed åpne nesa. Tviler på at det er etsende. 9495271[/snapback] når det trekker seg sammen, vil det si at de blir mindre? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvilke ting gjør at man får små pupiller? hva skal til for å få store? 9495017[/snapback] Store pupiller skal man visst få ved å lyve. 9495056[/snapback] Eller om man bruker MDMA... Eller om man er seksuelt opphisset Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvorfor har jeg en medfødt kromosomfeil? hva er det som bestemmer slikt? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvor mye uran har en stor atomdrevet ubåt med seg til vanelig? 9490747[/snapback] Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Et par spørsmål: På værkart så roterer vind alltid i en retning rundt lavtrykk og motsatt retning rundt høytrykk. Har dere noen god huskeregel for hvilken retning som hører til høy- og lavtrykk? Hvis du tenker deg bevegelsen som på et ratt:H - høyre L - left (bonus for språkforvirring.) Redigert: Lavtrykk = mot klokka, høytrykk = med klokka. Men jeg trenger fortsatt en huskeregel for hva som er hva. Obs obs: dette er for nordlige halvkule, der er omvendt på den sydlige.Skal du være avansert (og det er vi vel her) kan du alltids utlede det fra corioliskraften. Har flyplasser overvåkningskamera som filmer alle fly som kommer inn for landing og letter? Jeg tenker på at det flyet som ramlet ned på rullebanen i Danmark for noen dager siden og at kameraet "tilfeldigvis" filmet landingen på langs av rullebanen.9495403[/snapback] Digi.no har nå en video fra flytårnet på Gardermoen, og etter det skjermene viser er området rett og slett pepret med kamera. Med dagens terrorovervåking er dette neppe noen tilfeldingheter, regner med det står et stort rom fullt med opptakerutstyr og arkiv. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hvorfor har jeg en medfødt kromosomfeil? hva er det som bestemmer slikt?9495922[/snapback] Det er utrolig mange mulige grunner, fra rene tilfeldigheter, til arvelige anlegg i familien, at foreldrene dine var utsatt for stråling, kjemikalier eller enkelte virus-sykdommer. Mange har avvik uten selv å være klar over det, genetisk variasjon pluss utvalg er en del av utviklingsprosessen. Avvik kan være alt fra skadelige eller irriterende, til umerkelige og en sjelden gang fordelaktig. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hvordan har det seg slek at det nesten er umulig å sitte på do samtidig som man spiser? Jeg har prøvd, men jeg takler ikke smaken av mat når jeg sitter på do? en kompis har samma problemet Endret 14. september 2007 av Nrjey Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 *snip* 9496413[/snapback] Jeg får det fint til Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Takk for gode svar Den huskeregelen skal jeg klare å huske. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva er en dremel? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hva er en dremel? 9496623[/snapback] Trylleri Tryllera, et kjapt søk på Wiki er bra.. Dremel Moto-Tool is the name given to rotary tools developed by Albert J. Dremel, who founded the Dremel Company in 1932 in Racine, Wisconsin. In 1993 it was purchased by Robert Bosch GmbH, and today it is a division of the Robert Bosch Tool Corporation and located in Mount Prospect, Illinois. They are extremely versatile tools and are used extensively by model makers, hobbyists, and do-it-yourselfers. They may be likened to the pneumatic die grinders used in the metalworking industry by tool or moldmakers. Lett svar: En maskin som kan minne litt om en drill, borsett fra munnstykkene blir brukt pussing/sliping osv.. Endret 14. september 2007 av Footy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 En drill med en skive på enden, som man kan kutte i plast med (eller metall hvis skiven er av riktig materiale). Den er ikke spesiellt kraftig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Medikamenter som blir lagt ut til salg i butikker/apoteker, blir de testet grundig før de får låv til å bli satt ut til salg? Stoffer de inneholder f.eks. Er bare noen medikamenter/bedrifter som virker så utrolig useriøse. Når jeg ser reklamene og hvor utrolig dårlig laget de er, så blir jeg litt i tvil ved eventuelt testing. Endret 14. september 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Alt må vel godkjennes av Legemiddeltilsynet, som godkjenner medikamenter ut fra hva de inneholder, og hvor mye. Noen virkestoffer er for eksempel ikke godkjent, og kan dermed ikke selges. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Medikamenter som blir lagt ut til salg i butikker/apoteker, blir de testet grundig før de får låv til å bli satt ut til salg? Stoffer de inneholder f.eks. Er bare noen medikamenter/bedrifter som virker så utrolig useriøse. Når jeg ser reklamene og hvor utrolig dårlig laget de er, så blir jeg litt i tvil ved eventuelt testing. 9496650[/snapback] tenker vel ikke på Hvorfor behandle hEEle krOOpen, når du vet hvor du har vOOndt? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det tar gjerne både ett og to år fra et medikament er ferdigstilt til det godkjennes av legemiddelverket. De skal godkjenne produksjonslokalene etter veldig strikse regler også. Jeg jobber i legemiddelbransjen og vet mye om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå