kallepetrus Skrevet 15. august 2010 Rapporter Del Skrevet 15. august 2010 Tror dyr bare har evenen til å tenke bilder, slik vi gjør når vi drømmer oss bort i tanker, da uten at du snakker med noen o.l. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. august 2010 Rapporter Del Skrevet 15. august 2010 Hvis man bare spiser bæsj og drikker urin, hvor lenge vil man overleve? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. august 2010 Rapporter Del Skrevet 15. august 2010 Bæsj og urin er jo avfallstoffer hvor nærmest all næring har blitt tatt ut. Så det blir nok bare nok til å fylle magen, og ikke bli dehydrert. Men om det er sin egen bæsj og urin man skal leve på, så blir det jo mindre og mindre, og man dør raskere. Det som tar knerten på deg først er nok sykdommene du pådrar deg... Hørt at bæsj ikke er så veldig sunt:P 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. august 2010 Rapporter Del Skrevet 15. august 2010 Skulle tro man overlevde lenger på og ikke spise sin egen avføring. Den inneholder vel e.colibakterier som fører til diare hvis man spiser det, diare fører igjen til uttørkning. Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Hvor mye kan en blære inneholde? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Hvor mye kan en blære inneholde? Nok, du kan dirkke 10 liter vann. men da drukner du kroppen din innvendig. Eller noen kaller det vann forgiftning. dunno om det er sant though? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Jepp, det er sant. Og det er ikke snakk om 10 liter engang. Du ødelegger forholdet mellom vann og salt i kroppen, og kroppen går i sjokk og du dør. Det skjedde bl.a. på et amerikansk radioprogram for noen år siden, de hadde en konkurranse der den som drakk mest vann på en time skulle vinne en iPod ellernoe. Og hun som vant klaget over ekstrem hodepine etter en stund, og var død innen en time. Årsaken var at hun hadde drukket over 6 liter vann på under en time. Endret 16. august 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Er det noen som vet hva dette er? Ca 20cm lang, ca. 1 kg. Endret 16. august 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Er det noen som vet hva dette er? Ser ut som en del til en sykkelpedal. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 orjanr har rett. En såkalt "krank". Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Hvorfor får jeg statisk elektrisitet i meg hver gang jeg tar i utsida av bildøra etter en kjøretur? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 orjanr har rett. En såkalt "krank". Er ikke helt overbevist Syns den er for stor: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Amberlamps: Det ser ut som et stag som hører til styringen/forstillingen til en bil. Sondre: Du får støt fordi sete + klær + bevegelser = statisk elektrisitet. Dette bygger seg opp i løpet av kjøreturen og utlades mot ramma til bilen i det du tar i en metalldel. Som et eksperiment kan du prøve å ta på deg gummihansker før du går ut av bilen, bare for å se om støtet forsvinner. Evt. prøve å sette deg inn og gå ut. Altså nesten ingen bevegelser. Da skal det i teorien ikke bli støt. En mer varig praktisk løsning er å prøve å bruke andre, mindre statiske klær, når du kjører. Evt. prøve å jorde setestoffet mot ramma. En liten søm eller to med kobbertråder langs stoffet i setet koblet til ramma bør gjøre susen. Endret 16. august 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Hvorfor får jeg statisk elektrisitet i meg hver gang jeg tar i utsida av bildøra etter en kjøretur? Fordi du genererer den statiske elektrisiteten ved å gni klærne dine mot bilsetet. Denne statiske elektrisiteten er en av hovedårsakene til bensinstasjonbranner, fordi mange lader seg ikke ut på bilens ramme straks de går ut av bilen. Istedenfor lader de seg ut der bensinen kommer ut, som antenner bensinen. Dette skjer spesielt de unge, som bare slenger seg ut av bilen uten å ta i karosseriet. Endret 16. august 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Personlig synes jeg det funker bra å ta på sidevinduet, da får man ikke støt på samme måte, samtidig som det tilsynelatende blir delvis utladet. AtW Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Du ødelegger forholdet mellom vann og salt i kroppen, og kroppen går i sjokk og du dør. Er det ikke bare å øke saltinntaket? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 [quote name=Magnus ' date='16. august 2010 - 12:19' timestamp='1281953953' post='16083585] Du ødelegger forholdet mellom vann og salt i kroppen, og kroppen går i sjokk og du dør. Er det ikke bare å øke saltinntaket? Nei, fordi med mere salt, trenger du mere karbohydrater. Og for å sette det litt på spissen, så er 10L vann ca 2dl salt, og det gir kanskje 20kg i matvarer. Og da har du overspist deg selv, med mer eller mindre dette er din vanlige middags kost. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Amberlamps: Det ser ut som et stag som hører til styringen/forstillingen til en bil. Oi, er det mulig å kjøre normalt uten den delen der? Jeg vet ikke om den kommer fra min bil eller ikke. Har kjørt den 30km og ikke merket en ting Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Hadde hørt om at det gikk an å få statisk støt fra bil, men opplevde det selv ikke før for et par måneder siden da jeg var i USA. Forøvrig slipper du støt om du har skinnseter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 Vær vennlig å hold dere til trådens emne og regler. 10 innlegg med programvare-hjelp er slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå