Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Noen som vet om H&M har speil som gjør at man ser tynnere ut?

Var innom en H&M her om dagen og prøvde en t-skjorte i et av prøverommene.

Følte jeg så skammelig tynn ut iforhold til hvordan jeg ser ut ellers

i andre speil.

Det kan godt hende de har. I tillegg er det en egen vitenskap å lyssette prøvebåser. Lyset skal blant annet ha en farge som gjør at du ser litt brunere ut enn normalt og lyset faller på en måte som gjør at det framhever de riktige plassene på kroppen og dempes f.eks ved hoftene. Straks man er ute på gata og ser seg selv med normalt dagslys i plane glassflater som butikkvinduet så er effekten borte.

 

Det er en egen vitenskap, ja, men etter egen erfaring har ikke H&M satsa spesielt stort der. Om noe, så føler jeg meg i alle fall både tjukkere og bleikere når jeg prøver klær der, og jeg vet mange som har kommentert det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på 3 ting:

 

- Hvis man har et headset, kan man skade headsetthøytaleren ved å ha en video på Youtube drit høyt og så plutselig blir det masse spraking og knaking, kan man ødelegge høytaleren med den lyden?

 

- Veier man mindre når man har pustet inn så mye luft kan klarer, eller veier man mindre når man har pustet ut absolutt all luften?

 

- Hvorfor er det slik at i noen tunneler hører man radioen kjempebra, mens i andre er det helt forjævlig?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

hvorfor ler ikke dyr?

 

og tror dere dyr tenker med en indre stemme sånn som oss?

 

Noen dyr ler vel, slik som rotter og elefanter. Sikkert fleire, som jeg ikke veit om.

 

Romis: der er radisoendere i noen tuneller.

Lenke til kommentar

Det er regler som sier at vegtunneller over en viss lengde skal ha radiosender for NRK P1, fordi det er Norges beredskapskanal. Den informerer om krig (husk luftvernssignalet som kalles "lytt til radio- det betyr egentlig lytt til NRK P1!) og denne kanalen gir også trafikkinformasjon. Du ser skilt som forteler hva frekvensen til P1 er utenfor de fleste lange tunneller.

Lenke til kommentar
- Hvis man har et headset, kan man skade headsetthøytaleren ved å ha en video på Youtube drit høyt og så plutselig blir det masse spraking og knaking, kan man ødelegge høytaleren med den lyden?

Ja, men det skal ganske mye til før det skjer og det kan sikkert ikke skje med alle høyttalersett (med innebygget forsterker).

 

- Veier man mindre når man har pustet inn så mye luft kan klarer, eller veier man mindre når man har pustet ut absolutt all luften?
Luft har en vekt som alt annet, så du veier mer når du har blåst deg opp.

Tja. Man vil ha større masse, men siden lungevolumet øker kroppens volum like mye som volumet av luften man puster inn og luften i lungene og utenfor har samme tetthet så vil man ikke veie mer på en supernøyaktig vekt. Men når man skal akselerere kroppen f.eks i et spensthopp så får man noen litt mer masse å akselerere. Med 2 liter luft i lungene og en tetthet på 1,275 gram per liter får man 2,55 gram økt masse å akselerere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen sammenheng mellom hvor fancy tittel et land har, og hvor rævva det er å bo der?

Eksempel:

 

Den demokratiske folkerepublikken Korea (Nord-Korea)

Folkerepublikken Kina

 

 

Hva er egentlig en folkerepublikk? Finnes det republikker uten folk?

EDIT: Sistnevnte fant jeg selv... http://no.wikipedia.org/wiki/Folkerepublikk

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er det noen sammenheng mellom hvor fancy tittel et land har, og hvor rævva det er å bo der?

Eksempel:

 

Den demokratiske folkerepublikken Korea (Nord-Korea)

Folkerepublikken Kina

 

 

Hva er egentlig en folkerepublikk? Finnes det republikker uten folk?

EDIT: Sistnevnte fant jeg selv... http://no.wikipedia.org/wiki/Folkerepublikk

 

 

Vel, begge eksemplene dine er jo kommunistiske land? Og kommunisme er en fin ide teoretisk sett, er bare ikke mennesket som klarer å leve med det :)

Lenke til kommentar

hvorfor ler ikke dyr?

 

og tror dere dyr tenker med en indre stemme sånn som oss?

 

Dyr ler ikke på samme måte som oss, fordi det å le har ikke gitt dem en fordel i evolusjonen. Men det å uttrykke glede med kroppspråket, har derimot vært viktig, og derfor ser man bikkjer logre med halen f.eks.

 

 

Med tanke på at dyr ikke har utviklet et avansert talespråk, så kan dem ikke tenke med en indre stemme. Men de tenker vel slik som vi tenker når vi ikke bruker ord. Det er ikke så ofte jeg bruker ord når jeg tenker, det er mest når jeg grubler på noe vanskelig.

 

EDIT: jeg er ingen ekspert, jeg bare sier det jeg tror :)

Endret av Magnus :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...