KoKo_ Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Oj det var vanskelig. Hverken tid eller internettkapasitet sier du, men det tok meg 2 sekunder å finne det selv. Istedet for å vente i et par timer på svar her. google.com "What does the o mean on the iphone" http://www.google.no...=utf-8&oe=utf-8 "the small 'o' means that u are on the gprs data network. it is the slowest data network which o2 supply. you should still be able to send/receive mail, browse the internet etc using this network" Selve o'en var vel ikke det eneste jeg lurte på da. Tenkte når jeg først poster noe her kan jeg ta med det spørsmålet. Har tidligere prøvd å google hastigheten på 3G, men fant ikke noe med det første. Sikkert jeg som er dårlig til å lete OG jeg gidder ikke vente en evighet på at internettsider skal laste så jeg postet masse spørsmål her. Faktaspørsmål om mobilnettet er ganske usnedig. Det har man egne forum for. Denne tråden vannes ut med disse usnedige spørsmålene som kan googles. (Forsåvidt med mine innlegg om usnedighet) Bare latskap å ikke søke i google og wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/3g Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Opplevde noe rart for et par timer siden.. Når jeg slår på alarmen hjemme så har jeg 20 sekunder på å pelle meg ut av overvåket sone, i løpet av denne tiden piper den ca 1 gang i sekundet. Det som var litt rart var et den hoppet over et pip. Det er ikke første gang jeg har opplevd det og heller ikke eneste apparatet så jeg regner egentlig med at det er hørselen min som spiller meg et puss men hvorfor skjer dette? Er det vanlig at hørselen filtrerer ut deler av et repeterende signal? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 En teori som sikkert er helt på villspor, men hopper den over det trettende pipet? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Har aldri telt men jeg er ganske sikker på at det kommer før det trettende. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Her er et juridisk spørsmål: 15.000 i bot for å ha lest e-post til ansatt Hvorfor er det alltid staten som skal ha slike bøter, i stedet for å sette dem inn på konto til den fornærmede? Fordi det er en bot. Når den fornærmede får noe kalles det erstatning/oppreisning etc. ja, men hvorfor skal staten ha mer i bot enn erstatning? I vårt tilfelle, dvs min samboer og meg ble overfalt av to gale gutter (amfetamin?) de skulle drepe oss sa de.. helt uprovosert.. de rev av store deler av håret til min samboer (kan poste bilde) - de slo meg over øret så jeg fikk varig hørsel skade.. enn 45 minutters kamp / mareritt gikk over etter at vi ble plukket opp av bil og kjørt hjem.. guttene sprang etter bilen i det vi satt oss inn.. de rev i vindusviskere og slo på bilen og var helt gale.. Vi fikk anmeldt dem, pga av at den ene gutten hev sin mobil på meg da han ikke fikk inn flere slag.. jeg plukket opp mobilen og ga den til politiet dagen etter. Vi dro til legevakt senere på kvelden.. dette kom på 235,- Under rettsaken ble vi tilkjent 235,- og guttene fikk en bot på 2000,- he he ja til staten.. så staten tjener faktisk penger på uprovosert vold og drapstrussler Guttene hadde en laaaangt rulleblad fra før på lignende tilfeller fra før.. Så hvorfor sender staten "signaler" til slike gale mennesker om at dette er helt ok? 2000,- for drapsforsøk 4200,- for å kjøre litt for fort 8000,- for å urinere i byen etc.. Snakket med politibetjenten som hadde vår sak, og hun bare ristet på hode og sa at dere får klage til våre politikere.. våre hender er bundet.. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Her er et juridisk spørsmål: 15.000 i bot for å ha lest e-post til ansatt Hvorfor er det alltid staten som skal ha slike bøter, i stedet for å sette dem inn på konto til den fornærmede? Fordi det er en bot. Når den fornærmede får noe kalles det erstatning/oppreisning etc. ja, men hvorfor skal staten ha mer i bot enn erstatning? I vårt tilfelle, dvs min samboer og meg ble overfalt av to gale gutter (amfetamin?) de skulle drepe oss sa de.. helt uprovosert.. de rev av store deler av håret til min samboer (kan poste bilde) - de slo meg over øret så jeg fikk varig hørsel skade.. enn 45 minutters kamp / mareritt gikk over etter at vi ble plukket opp av bil og kjørt hjem.. guttene sprang etter bilen i det vi satt oss inn.. de rev i vindusviskere og slo på bilen og var helt gale.. Vi fikk anmeldt dem, pga av at den ene gutten hev sin mobil på meg da han ikke fikk inn flere slag.. jeg plukket opp mobilen og ga den til politiet dagen etter. Vi dro til legevakt senere på kvelden.. dette kom på 235,- Under rettsaken ble vi tilkjent 235,- og guttene fikk en bot på 2000,- he he ja til staten.. så staten tjener faktisk penger på uprovosert vold og drapstrussler Guttene hadde en laaaangt rulleblad fra før på lignende tilfeller fra før.. Så hvorfor sender staten "signaler" til slike gale mennesker om at dette er helt ok? 2000,- for drapsforsøk 4200,- for å kjøre litt for fort 8000,- for å urinere i byen etc.. Snakket med politibetjenten som hadde vår sak, og hun bare ristet på hode og sa at dere får klage til våre politikere.. våre hender er bundet.. Cool story bro 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Jeg har et skikkelig snedig spørsmål. Har nå lett lenge etter mål på NES spillkonsollen, men finner de ikke noen steder. Så da blir spørsmålet mitt som følge, Hva er målene på NES'en ? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Et kjapt søk på Google ga meg dette:10inches x 8inches x 2.5inches Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Et kjapt søk på Google ga meg dette:10inches x 8inches x 2.5inches Merkelig, jeg kom over det samme nå nettopp bare at høyden var 3,5" istedenfor 2,5". Synes også det er rart at jeg ikke har funnet det før nå. Hva søkte du på ? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Søkte på "NES size" og det første treffet var denne artikkelen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Søkte på "NES size" og det første treffet var denne artikkelen Det må være det eneste jeg ikke søkte på. Vel, jeg har vanskeligheter med å tro at en NES er 2,5" høy, men uansett takk for svar. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Her er et juridisk spørsmål:15.000 i bot for å ha lest e-post til ansatt Hvorfor er det alltid staten som skal ha slike bøter, i stedet for å sette dem inn på konto til den fornærmede? Som Kahuna skrev, så er bot en offentlig straff for å brutt samfunnets lover/regler, egentlig en mildere form for straff enn innburing i fengsel. Den/de fornærmede kan via dom i bli tilkjent erstatning for tort og svie. Bota og fengselstraffen får man altså for å brutt samfunnets lover og regler. Hvis en eller annen blir banket opp, så er det ikke den fornærmedes regler det dømmes utfra, men utfra lover og regler som politikerne har bestemt at samfunnet skal ha. Politikerne legger også føringer for hvor mye straff man kan få for å bryte disse reglene. Og det er det offentlige som straffer noen for å ha brutt de offentlige reglene. Derfor betales bota til det offentlige representert ved staten. Så kan man selvsagt diskutere om strafferammene er satt for lavt. Dette er et politisk spørsmål. Jeg har f.eks hørt at hvis noen bankes opp så grundig at vedkommende ikke dør, men er døden nær, f.eks ved gjentatte spark mot hodet når personen ligger nede, så risikerer gjerningspersonen å få 21 dager i fengsel. Hvis noen en lys sommernatt kjører 140 km/t i en 90-sone på en øde og svært oversiktlig motorvei, så risikerer vedkommende å bli buret inne i 21 dager, pluss tap av kjørekortet. De fleste av oss er nok enige i at førstnevnte forbrytelse er langt verre enn sistnevnte, men strafferammene er altså de samme. Slike misforhold er det mange av, men de altså fastlagt av politikerne, så hvis man ønsker endringer må man altså kontakte en politiker eller flere, eller bli politiker selv. Et annet forhold er sjangsen for å bli tatt. Det sies at grunnen til at drap blir utført selv i land med dødsstraff er fordi gjerningspersonen ikke regner med å bli tatt for det. Hvis man ikke regner med å bli tatt for en forbrytelse, så oppleves ikke den potensielle straffen som tilstrekkelig avskrekkende. De fleste av oss har f.eks kjørt "litt" over fartsgrensa når vi regnet med at det ikke var noen som kontrollerte farten vår. Men det er få av oss som kjører "med moms" hvis det ligger en uniformert politibil lengre fram i køen, eller det står en uniformert bil i veikanten. Da kjører absolutt alle meget lovlydig, for da er muligheten for å bli tatt for lovbruddet stor. Den potensielle straffen i de to tilfellene er like stor, men i det siste tilfellet var det overhengende sjangse for å bli tatt. Dette viser at det egentlig ikke er strafferammene som virker mest avskrekkende, men sjangsen for å bli tatt. Endret 13. august 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Så hvorfor sender staten "signaler" til slike gale mennesker om at dette er helt ok? Fordi slike "gale mennesker" ikke er rasjonelle. Det er ikke rasjonelt å gjøre slik, og det blir gjort av folk med problemer eller i affekt. Veldig sjeldent veier folk opp fordeler for å imot, risiko for å bli tatt osv når de er invilvert i denne typen vold. Høyere straffer har dermed vist seg (det er gjort endel forskning på det), og ha liten/ingen effekt på slik voldskriminalitet. Det er jo selvsagt kjedelig, da det hadde vært et enkelt tiltak å straffe det hardere. AtW Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Siden det har vært så mye skiltprat i det siste, så har jeg et snedig spørsmål: Hvorfor må det være et vikepliktskilt i tillegg til rundkjøringskilt foran alle rundkjøringer? Burde det ikke vært åpenbart at man har vikeplikt foran en rundkjøring, slik at rundkjøringskiltet både viste påbudt kjøreretning OG at du har vikeplikt? Det finnes jo ingen (ihvertfall ikke offentlige) rundkjøringer i Norge hvor du IKKE har vikeplikt. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Siden det har vært så mye skiltprat i det siste, så har jeg et snedig spørsmål: Hvorfor må det være et vikepliktskilt i tillegg til rundkjøringskilt foran alle rundkjøringer? Burde det ikke vært åpenbart at man har vikeplikt foran en rundkjøring, slik at rundkjøringskiltet både viste påbudt kjøreretning OG at du har vikeplikt? Det finnes jo ingen (ihvertfall ikke offentlige) rundkjøringer i Norge hvor du IKKE har vikeplikt. Er greit å minne våre "mindre kompetente" sjåfører på at de også må se seg til venstre når de kommer til et "kryss" (rundkjøring). Lenke til kommentar
Erav Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Siden det har vært så mye skiltprat i det siste, så har jeg et snedig spørsmål: Hvorfor må det være et vikepliktskilt i tillegg til rundkjøringskilt foran alle rundkjøringer? Burde det ikke vært åpenbart at man har vikeplikt foran en rundkjøring, slik at rundkjøringskiltet både viste påbudt kjøreretning OG at du har vikeplikt? Det finnes jo ingen (ihvertfall ikke offentlige) rundkjøringer i Norge hvor du IKKE har vikeplikt. Er greit å minne våre "mindre kompetente" sjåfører på at de også må se seg til venstre når de kommer til et "kryss" (rundkjøring). Mange missforstår også rundkjøringer, da de trur det kanskje er en liten vei, og man har da vanlig høyreregel når man skal inn på denne veien. Dog, det finnes rundkjøringer der du faktisk har høyreregel. Men disse er det særdeles få av. Disse har ikke vikeplikt skilt Endret 13. august 2010 av Erav Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 ... Dog, det finnes rundkjøringer der du faktisk har høyreregel. Men disse er det særdeles få av. Disse har ikke vikeplikt skilt Kan du nevne et eksempel på hvor i Norge man finner en rundkjøring med høyreregel på offentlig vei? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) ... Dog, det finnes rundkjøringer der du faktisk har høyreregel. Men disse er det særdeles få av. Disse har ikke vikeplikt skilt Kan du nevne et eksempel på hvor i Norge man finner en rundkjøring med høyreregel på offentlig vei? Jeg nevte da ikke at jeg vet hvor det er en eller to. Jeg siterte egentlig kjørelæreren min. Han hadde en elev som strøyk på nettopp det. (han trudde det var i kongsvinger området) Eleven derimot fikk lappen etter å ha klaget osv. For alt jeg vet er de fjernet. Endret 13. august 2010 av Erav Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 Hvordan foregår "pumping" av alkohol? Lenke til kommentar
rankine Skrevet 13. august 2010 Rapporter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hvordan foregår "pumping" av alkohol? Og grunnen til at du ikke brukte google er ...? http://www.google.no...pumping+alkohol Endret 13. august 2010 av rankine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå