Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Visst en frisk person begynner på antideppresiver, vil da hjernen begynne å produsere mere serotonin? Som igjen fører til at vedkommende føler seg lykkeligere?

Man blir slett ikke lykkeligere av såkalte lykkepiller, de bare fjerner de verste tungsinnbunnene. Man blir derfor ikke så voldsomt trist (med fare for isolasjon og selvmordstanker). Men de fjerner faktisk også alle tilløp til kjempehumør, humøret blir rett og slett jevnere. Å ta lykkepiller for å bli lykkelig er altså helt dødfødt.

Lenke til kommentar
Er spurver og andre småfugler adrenalin junkies?

 

Jeg har merket meg når jeg kjører bil at de ofte kommer flyvende helt vanlig, for så å stupe ned rett foran bilen, nærmest mulig veien. Eller så sitter de langs siden av veien og flyr over rett før bilen passerer. Det virker nesten som om de har en dødslek der det er om å gjøre å komme nærmest mulig en bil å høy fart.

Det er mer sannsynlig at de ser et speilbilde av seg selv i bilens blanke flater. De oppfatter dette speilbildet som en rival som de vil jage bort.

 

Det er faktisk veldig få dyr som klarer å forstå at dyret inne i speilbildet er dem selv. Forsøk viser at det stort sett bare er mennesker, delfiner, kråkefugler og noen apearter som skjønner hva det er de ser og begynner å undersøke seg selv i speilbildet. De fleste dyr ser kun "et annet dyr" av samme art som de selv der inne.

Lenke til kommentar

Er vaskemaskiner bygd på en slik måte at den absorberer vibrasjonene?

Jepp.

Trommelen og motoren sitter fast i fjæringer inne i maskinen som gjør at mye av viberasjonene ikke forplanter seg i ramma.

Samtidig ligger det en diger betong-blokk oppå trommelen som demper viberasjonene veldig.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Er vaskemaskiner bygd på en slik måte at den absorberer vibrasjonene?

Jepp. Trommelen og motoren sitter fast i fjæringer inne i maskinen som gjør at mye av viberasjonene ikke forplanter seg i ramma. Samtidig ligger det en diger betong-blokk oppå trommelen som demper viberasjonene veldig.

Under trommelen, nederst i maskinen. Noen vaskemaskiner har toppåpning (for å kunne stoppe og åpne maskinen midt i en vaskesyklus), og det hadde vært tungt å måtte løfte vekk betongklossen hver gang man åpner lokket.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Er vaskemaskiner bygd på en slik måte at den absorberer vibrasjonene?

Jepp. Trommelen og motoren sitter fast i fjæringer inne i maskinen som gjør at mye av viberasjonene ikke forplanter seg i ramma. Samtidig ligger det en diger betong-blokk oppå trommelen som demper viberasjonene veldig.

Under trommelen, nederst i maskinen. Noen vaskemaskiner har toppåpning (for å kunne stoppe og åpne maskinen midt i en vaskesyklus), og det hadde vært tungt å måtte løfte vekk betongklossen hver gang man åpner lokket.

 

Det er vel kanskje forskjellig fra maskin til maskin.

Jeg vet jeg har sett betong-klossen oppå vaskemaskinen min hjemme, men den er ikke topp-matet.

Men, i de som har åpning i toppen har så klart betongen ett annet sted, poenget er vel at det er der, for å dempe viberasjonene.

Lenke til kommentar
Er spurver og andre småfugler adrenalin junkies?

 

Jeg har merket meg når jeg kjører bil at de ofte kommer flyvende helt vanlig, for så å stupe ned rett foran bilen, nærmest mulig veien. Eller så sitter de langs siden av veien og flyr over rett før bilen passerer. Det virker nesten som om de har en dødslek der det er om å gjøre å komme nærmest mulig en bil å høy fart.

Det er mer sannsynlig at de ser et speilbilde av seg selv i bilens blanke flater. De oppfatter dette speilbildet som en rival som de vil jage bort.

 

Det er faktisk veldig få dyr som klarer å forstå at dyret inne i speilbildet er dem selv. Forsøk viser at det stort sett bare er mennesker, delfiner, kråkefugler og noen apearter som skjønner hva det er de ser og begynner å undersøke seg selv i speilbildet. De fleste dyr ser kun "et annet dyr" av samme art som de selv der inne.

 

Bare sjekk hvordan undulater reagerer på speil....

Lenke til kommentar

Har vært på hytta i noen uker nå og har brukt en iPhone for å få internett på datamaskina. Også er det noen symboler øverst. Det ene symbolet er en E som står for Edge hvis jeg ikke tar feil, så er det 3G som er åpenbart, men det dukker også opp en "o" en gang i blandt. Hva betyr den? Og hva er maksimalhastigheten for Edge, 3G og "o"?

Lenke til kommentar

Har vært på hytta i noen uker nå og har brukt en iPhone for å få internett på datamaskina. Også er det noen symboler øverst. Det ene symbolet er en E som står for Edge hvis jeg ikke tar feil, så er det 3G som er åpenbart, men det dukker også opp en "o" en gang i blandt. Hva betyr den? Og hva er maksimalhastigheten for Edge, 3G og "o"?

Bommet på forumtråd? Finnes et velfungerende mobilforum.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Har vært på hytta i noen uker nå og har brukt en iPhone for å få internett på datamaskina. Også er det noen symboler øverst. Det ene symbolet er en E som står for Edge hvis jeg ikke tar feil, så er det 3G som er åpenbart, men det dukker også opp en "o" en gang i blandt. Hva betyr den? Og hva er maksimalhastigheten for Edge, 3G og "o"?

Bommet på forumtråd? Finnes et velfungerende mobilforum.

 

Vel, det er en snedig ting jeg lurer på, og jeg har hverken lyst eller internettkapasitet til å lete opp en tråd i mobilforumet eller opprette en. Hovedsaklig lurer jeg på hva "o"en betyr.

Lenke til kommentar

Oj det var vanskelig. Hverken tid eller internettkapasitet sier du, men det tok meg 2 sekunder å finne det selv. Istedet for å vente i et par timer på svar her.

 

google.com

"What does the o mean on the iphone"

 

http://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=what+does+the+o+mean+on+the+iphone&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

 

"the small 'o' means that u are on the gprs data network.

 

it is the slowest data network which o2 supply. you should still be able to send/receive mail, browse the internet etc using this network"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Oj det var vanskelig. Hverken tid eller internettkapasitet sier du, men det tok meg 2 sekunder å finne det selv. Istedet for å vente i et par timer på svar her.

 

google.com

"What does the o mean on the iphone"

 

http://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=what+does+the+o+mean+on+the+iphone&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

 

"the small 'o' means that u are on the gprs data network.

 

it is the slowest data network which o2 supply. you should still be able to send/receive mail, browse the internet etc using this network"

 

Selve o'en var vel ikke det eneste jeg lurte på da. Tenkte når jeg først poster noe her kan jeg ta med det spørsmålet. Har tidligere prøvd å google hastigheten på 3G, men fant ikke noe med det første. Sikkert jeg som er dårlig til å lete OG jeg gidder ikke vente en evighet på at internettsider skal laste så jeg postet masse spørsmål her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...