FrankBjarne Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Bokstaven P og alle ligger under NRK nettverket Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 P1, P2 og P3 er NRK-eide. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Man anbefales sterkt å ta daglige tabletter med jerntilskudd etter tapping. Dette er også noe man får gratis ved blodtapping. Jeg har bare gitt blod 3 ganger, men jeg får ikke jerntabletter. De sier alltid "Du har bra verdier så vi prøver uten denne gangen også". Bruker bare å spise godt før jeg gir blod og drikker mye juice før og etter giving. Har aldri følt meg uvel. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Så lenge kroppens jernlagre i beinmargen har et overskudd trenger man ikke jerntabletter. De fleste blodgivere trenger det, men ikke alle. Endret 11. august 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Man har 2 identiske biler ved siden av hverandre på en bred vei som holder f. eks. 100km/t. Denne veien er f. eks. 2 kilometer lang, så kommer en 90 graders sving. Jeg kan ikke komme med noen dimensjoner eller tall, men veien er så bred og svingen skarp nok slik at bilen som kjører på innsiden får litt skrens i fordekkene i svingen. Bilen på utsiden får ikke skrens. Det er åpenbart at bilen på utsiden vil holde større fart gjennom svingen, men har derimot lengre kjørestrekning. Kan man ut ifra infoen i dette innlegget fastslå hvilken bil som bruker kortest tid gjennom svingen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg tror at grunnen til at radiokanalene heter noe med P er radioer med snarveistaster til kanalene. Min Tandberg-radio, som fortsatt er i daglig bruk inntil DAB gjør den ubrukelig, har knapper for P1, P2, P3, P4 og P5, i tillegg til knapper for Phono og Tape. Ideen er at du forhåndsinnstiller dine favorittstasjoner og velger dem med en knapp, i stedet for å stille på hjulet og lete etter fotballkampen du vil høre. Hvis du vet at kampen går på f.eks. P1, så trykker du på knappen P1. Jeg vet ikke om radiokanalene med P i navnet kom før knappene på radioen, eller omvendt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Eller P=Program? 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Her er et juridisk spørsmål: 15.000 i bot for å ha lest e-post til ansatt Hvorfor er det alltid staten som skal ha slike bøter, i stedet for å sette dem inn på konto til den fornærmede? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Her er et juridisk spørsmål: 15.000 i bot for å ha lest e-post til ansatt Hvorfor er det alltid staten som skal ha slike bøter, i stedet for å sette dem inn på konto til den fornærmede? Er det alltid staten? Hvilke andre eksempler kan du vise til? Selv om det Datatilsynet som saksøker, så kan det vel hende at pengene går til fornærmede, eller? Lenke til kommentar
Erav Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Store monster mygg, vet ikke hva de heter, men ligner på stankelben med vinger. Hvorfor har det seg sånn at disse bokstavlig talt elsker å 'ramme' trynet ditt? Med mindre du vifter etter den, da er den borte i 2 min og prøver på nytt? Er det bare jeg (og en kamerat har bekreftet det) som opplever dette? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Storstankelbein heter det ja. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Storstankelbein heter det ja. Det var ikke poenget... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg tror de trekkes mot CO2'n vi puster ut, derfor kommer de alltid opp i ansiktet til folk. Mamma og søster er hysterisk redd for sånne, hver gang vi er på ferie må jeg eller pappa inn på soverommene og sjekke og fjerne sånne stankelbein. De har et mye penere navn på engelsk, Crane Flies. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Storstankelbein heter det ja. Alltid trodd det het høyhest jeg. Ang. disse. Her om dagen la jeg merke til at det var mange av disse i gresset bak, og jeg lurer på, hvordan legger disse eggene sine? I gress? Eller toppen av trær? Inne i sprekker? Endret 11. august 2010 av chokke Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Leste et sted at hvis man var litt for stappmett etter et måltid, så hjalp det å legge seg på siden mellom to stoler så maten sank litt ned et sted. Hvorfor hjelper dette, og hvilken side (høyre/venstre) skal man ligge på? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Storstankelbein heter det ja. Alltid trodd det het høyhest jeg. Ang. disse. Her om dagen la jeg merke til at det var mange av disse i gresset bak, og jeg lurer på, hvordan legger disse eggene sine? I gress? Eller toppen av trær? Inne i sprekker? Det er vel på folkemunne det heter høyhest. Jeg vet ihvertfall at de legger eggene om de er på vei til og dø hvor som helst. Ellers vil jeg tro det beste stedet vil være sprekker. Larvene er mer eller mindre pølselignende med et svakt avsatt hode. Bein finnes ikke. På det bakerste bakkroppssegmentet sitter to store åndehull (spirakler), rundt disse er det ofte flere fingeraktige utvekster som er viktige karakterer om en vil bestemme artene. Mange arter lever i jorden, der noen kan gjøre skade i jord- og hagebruk (se nedenfor), men det finnes også noen arter som har larver i vann og en del som utvikler seg i død ved. De siste larvene er gjerne noe hardere enn de som lever i jord, med kraftig utviklede munndeler. virker som de legger egg utifra hvordan de skal bli utviklet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Visst en frisk person begynner på antideppresiver, vil da hjernen begynne å produsere mere serotonin? Som igjen fører til at vedkommende føler seg lykkeligere. Endret 11. august 2010 av Kim S Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg har blitt bitt av en flått for sikkert 20'ende gang i ferien. Den er fjernet og ingen brodd sitter igjen. Området rundt er litt rødt har vært i kanskje en eller to dager og det klør. Er det farlig? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Er spurver og andre småfugler adrenalin junkies? Jeg har merket meg når jeg kjører bil at de ofte kommer flyvende helt vanlig, for så å stupe ned rett foran bilen, nærmest mulig veien. Eller så sitter de langs siden av veien og flyr over rett før bilen passerer. Det virker nesten som om de har en dødslek der det er om å gjøre å komme nærmest mulig en bil å høy fart. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Jeg har blitt bitt av en flått for sikkert 20'ende gang i ferien. Den er fjernet og ingen brodd sitter igjen. Området rundt er litt rødt har vært i kanskje en eller to dager og det klør. Er det farlig? Sannsynligvis ikke. http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/bitt-og-stikk/flaattbitt ,se punktet om når du bør kontakte lege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå