ATWindsor Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er. AtW Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet? Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt. AtW Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er. AtW Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet? Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt. AtW Jeg mener jo at man skal ta høyde til hvor det er. Er det i et tettbebygd strøk setter man opp et 50-skilt. Er det noe annet setter man opp et 80-skilt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er. AtW Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet? Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt. AtW Jeg mener jo at man skal ta høyde til hvor det er. Er det i et tettbebygd strøk setter man opp et 50-skilt. Er det noe annet setter man opp et 80-skilt. Med ett opphevet skilt dekker du begge, feks en situasjon med en 70-sone, deretter ett opphevet skilt, en periode uten bebyggelse, og så en periode med. Da vil opphevet-skiltet signalisere 80 på det "øde området" mens det er 50 der det er bebyggelse. Å sette ett 80-skilt vil føre til en for stor fartsgrense i det tettebygde strøket, eller en god del flere skilt. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet. Endret 8. august 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvor mange gravplasser finnes det i Norge. (Et overslag holder lenge.) Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk. Man slipper MASSE skilt på denne måten. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Nå skjønner jeg litt mer av opphevet-skiltene. Det gjelder bare å huske de generelle fartsgrensene. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Nå skjønner jeg litt mer av opphevet-skiltene. Det gjelder bare å huske de generelle fartsgrensene. Huske og huske.. det er snakk om hele 2 forskjellige fartsgrenser Lenke til kommentar
Romis Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvor lang tid er flytur fra Oslo til Ottawa i Canada? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det kan da umulig stemme at ingen av forumets brukere har fødselsdag i dag? Hvis man antar en gjevn fordeling av fødselsdager gjennom hele året: Hva er da sannsynligheten for at dette skal skje? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det kan da umulig stemme at ingen av forumets brukere har fødselsdag i dag? Hvis man antar en gjevn fordeling av fødselsdager gjennom hele året: Hva er da sannsynligheten for at dette skal skje? Ikke alle oppgir fødselsdato Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det kan da umulig stemme at ingen av forumets brukere har fødselsdag i dag? Hvis man antar en gjevn fordeling av fødselsdager gjennom hele året: Hva er da sannsynligheten for at dette skal skje? Ikke alle oppgir fødselsdato Epic fail fra min side med andre ord Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet. Nå kom det innlegget ditt alene uten å passe til innlegget over, hvordan hadde dette vært om du fikk 6 liter med 80 grader vann i ansiktet? Siden de hellte såpass mye vann på varmeelementet, så blir det nesten som å sitte i vann med samme temperatur. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet. Prøv det samme med en dampovn, det holder lenge med 100 grader, så skjønner du hva slags effekt luftfuktighet har. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk. Man slipper MASSE skilt på denne måten. Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk. Man slipper MASSE skilt på denne måten. Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk? Og hvor ofte byttes det mellom et tettbebygd strøk og landevei etter hverandre? Er vel kanskje ikke så sinnsykt skiltbesparende, eller? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Når man kobler to nivoltsbatterier til hverandre, hva skjer? Kan lyspærer knuses dersom lynet slår ned/noe annet skjer? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Når man kobler to nivoltsbatterier til hverandre, hva skjer? Kan lyspærer knuses dersom lynet slår ned/noe annet skjer? Vel det spørs hvordan koble du mener... Koble de i serie gir spenningsforskjell på 18v. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Når jeg setter de sammen så de sitter sammen. Kobler "pluggene" til hverandre. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk. Man slipper MASSE skilt på denne måten. Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk? Og hvor ofte byttes det mellom et tettbebygd strøk og landevei etter hverandre? Er vel kanskje ikke så sinnsykt skiltbesparende, eller? Skjønner du ikke at man er nødt til å klistre opp et skilt for hver eneste sidevei som kommer innpå alle veier "uten fartsgrense" hvis man skal følge din modell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå