Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er.

 

AtW

 

Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet?

 

Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er.

 

AtW

 

Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet?

 

Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt.

 

AtW

 

Jeg mener jo at man skal ta høyde til hvor det er. Er det i et tettbebygd strøk setter man opp et 50-skilt. Er det noe annet setter man opp et 80-skilt.

Lenke til kommentar

80 og "ingen fartsgrense" er ikke det samme, sistnevnte er en variabel fartsgrense etter hvor tettbebygd det er.

 

AtW

 

Det er jeg fult klar over. Og hva er da problemet?

 

Problemet er at de to skiltene betyr forskjellige ting, det ene betyr at det er 80/50 i fartsgrense, avhengig av forhold, det andre betyr at det er 80, derfor er det to forskjellige skilt.

 

AtW

 

Jeg mener jo at man skal ta høyde til hvor det er. Er det i et tettbebygd strøk setter man opp et 50-skilt. Er det noe annet setter man opp et 80-skilt.

 

Med ett opphevet skilt dekker du begge, feks en situasjon med en 70-sone, deretter ett opphevet skilt, en periode uten bebyggelse, og så en periode med. Da vil opphevet-skiltet signalisere 80 på det "øde området" mens det er 50 der det er bebyggelse. Å sette ett 80-skilt vil føre til en for stor fartsgrense i det tettebygde strøket, eller en god del flere skilt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk.

 

Man slipper MASSE skilt på denne måten.

Lenke til kommentar

Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet.

Nå kom det innlegget ditt alene uten å passe til innlegget over, hvordan hadde dette vært om du fikk 6 liter med 80 grader vann i ansiktet?

 

Siden de hellte såpass mye vann på varmeelementet, så blir det nesten som å sitte i vann med samme temperatur.

Lenke til kommentar

Jeg får rett som det er luft med 220 grader Celsius rett i ansiktet når jeg åpner komfyrdøra. Jeg føler meg ikke akkurat kokt levende. Hverken på innsiden eller utsiden. Huden har neppe passert 60 grader celsius, for da hadde jeg nok blitt heftig skoldet.

 

Prøv det samme med en dampovn, det holder lenge med 100 grader, så skjønner du hva slags effekt luftfuktighet har.

Lenke til kommentar

Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk.

 

Man slipper MASSE skilt på denne måten.

 

 

Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk?

Lenke til kommentar

Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk.

 

Man slipper MASSE skilt på denne måten.

 

 

Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk?

 

Og hvor ofte byttes det mellom et tettbebygd strøk og landevei etter hverandre? Er vel kanskje ikke så sinnsykt skiltbesparende, eller?

Lenke til kommentar

Poenget er at man skal slippe og sette opp fartsgrenseskilt over alt, fordi det er kun to fartsgrenser i Norge med mindre noe annet eksplisitt er satt, og da kommer de andre fartsgrensene. Du får helt og greit beskjed når du er ute av denne sonen, og da kan du holde deg til den normale hastigheten avhengig av om du er utenfor eller innenfor tettbygde strøk.

 

Man slipper MASSE skilt på denne måten.

 

 

Så er spørsmålet, hvor tettbygd må det være før det teller som tettbebygd strøk?

 

Og hvor ofte byttes det mellom et tettbebygd strøk og landevei etter hverandre? Er vel kanskje ikke så sinnsykt skiltbesparende, eller?

 

Skjønner du ikke at man er nødt til å klistre opp et skilt for hver eneste sidevei som kommer innpå alle veier "uten fartsgrense" hvis man skal følge din modell?   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...