Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hvorfor endrer huden seg etter en periode i vann?

Du har sikkert oppdaget at huden din flasser noen ganger, det er fordi den tørker inn og ikke får nok vann/fuktighet for å holde på sitt nivå.

Samme er det når du får en rynkete svømmehud, den får for mye av det gode, og går over sitt fuktighetsnivå.

Lenke til kommentar

Hvorfor endrer huden seg etter en periode i vann?

Du har sikkert oppdaget at huden din flasser noen ganger, det er fordi den tørker inn og ikke får nok vann/fuktighet for å holde på sitt nivå.

Samme er det når du får en rynkete svømmehud, den får for mye av det gode, og går over sitt fuktighetsnivå.

 

1. Hvorfor får man bare svømmehud/rosinhud på henner og føtter

 

2. hvorfor får jeg plutselig masse hud til overs etter å ha fårr svømmehud ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

1. Hvorfor får man bare svømmehud/rosinhud på henner og føtter

 

2. hvorfor får jeg plutselig masse hud til overs etter å ha fårr svømmehud ?

1. Man kan få svømmehud over hele kroppen jo lenger man blir i vannet.

Er ikke helt sikker på hvorfor man får det på hendene og føttene først, men det har sikkert noe med at huden der er den mest brukte, og har mest slitasje.

 

2. Er ikke helt sikker på spørsmålet ditt her, flasser huden av eller akkurat som om huden din krymper på forskjellige områder?

Lenke til kommentar

2. Er ikke helt sikker på spørsmålet ditt her, flasser huden av eller akkurat som om huden din krymper på forskjellige områder?

 

Det er akkurat som om det bare blir mere hud(sikkert pga at huden blir større pga at den blir mettet med fuktighet)og den flasser, bara at den ikke detter av, den sitter fortsatt fast.

Lenke til kommentar

Hvorfor endrer huden seg etter en periode i vann?

Du har sikkert oppdaget at huden din flasser noen ganger, det er fordi den tørker inn og ikke får nok vann/fuktighet for å holde på sitt nivå.

Samme er det når du får en rynkete svømmehud, den får for mye av det gode, og går over sitt fuktighetsnivå.

 

Noen ganger, spesielt om vinteren, blir jeg ofte tørr i huden etter jeg har dusja. Hvorfor skjer det? Jeg pleier å bli nokså våt og fuktig i dusjen.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date=' 6. august 2010 - 01:18' timestamp='1281050289' post='16035607]

men alle bildene må jo ha blitt tatt samtidig, siden bevegelser ikke får utslag.

Man kan lese på selve siden at bildet ble tatt med to Sony A900 25MP kameraer og et servosystem for paranoramabilder. Det ble visstnok gjort svært mye etterredigering, så da plukket de vel ut bilder og redigerte slik at de passet perfekt sammen. At ikke bevegelige ting krysser grensen mellom to bilder og sånn.

 

EDIT: Hvis du drar mot høyre så du finner det grønne tårnet, og zoomer inn på husklyngen midt på tårnet, så like til høyre og litt nedenfor tennisbanen ser du et område hvor det tydelig er klipt sammen to bilder. Det er mange bilder som er utvalgt og klipt sammen i Photoshop, men leter man lenge nok etter finner man til slutt en skjøt mellom to bilder.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Du tar et bilde, så snur du kameraet en grad eller to, og tar et bilde til. Som et mosaikkmønster. En ganske gammel teknikk, men den har blitt en del bedre nå som vi har digitale hjelpemidler.

Slik jeg skjønner spørsmålet nå så handler det om hvorfor vi for eksempel ikke ser en halv bil fordi en vei går over flere bilder, og det tok tid mellom man tok det ene bildet og det andre. Igjen er svaret utvelging av bilder og massiv Photoshop-redigering.

Lenke til kommentar
Med andre ord: Gasser, som igjen består av partikler.

Atomer eller molekyler mener du vel? Ordet partikler bruker man som regel om enten små "klumper" som er sammensatt av svært mange molekyler, eller ennå mindre deler enn atomer.

 

[quote name=Magnus :)' date=' 6. august 2010 - 01:02' timestamp='1281049367' post='16035532]Hvordan klarer man å ta et så bra bilde som du kan de på denne linken?

 

bildet har 70 milliarder pixler...

 

Fant den via denne artikkelen

Teknikken står jo forklart i artikkelen..

 

Men det er merkelig at de innleder med at "hvis du trodde det nye speilreflekskameraet ditt har høy oppløsning så må du tro om igjen". Bildet er tatt med ganske ordinære speilreflekskamera.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...