Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg lurer på hvorfor USA har noen vanvittige lover, er de i det heletatt sanne?.

Det eneste jeg kan tenke meg er at det stammer fra virkelige hendelser og så har en jury funnet ut at det bør være ulovlig og dermed har det kommet slike lover.

 

 

Noen som veit hva vi har i eller på kroppen vi har som er ubrukelig, altså uten funksjon?

Brystvortene hos menn.

Lenke til kommentar

Bare tenkte på det, siden er ikke ørevoks til for å beskytte ørene? Og hvis da det kommer veldig mye høy lyd, så vil ørene lage en liten barrikade :p

Ørevoks er ikke til for å dempe lyden, men derimot for å hindre støv eller insekter å krabbe inn. Det gir også en beskyttelse mot bakterier og svamp, samt renser og smører ørekanalen.

 

tok ikke så lang tid å slå det opp på wikipedia...

Lenke til kommentar

Oppfølgingsspm til bieproblematikken her oppe: Bier dør fordi brodden har mothaker og det gjør at brodden rives av kroppen til bien?

 

Hvorfor i alle dager har brodden mothaker når det tar livet av bien? Hva er det for en evolusjon?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hvorfor ser alltid de som har slanka av seg 50 + kilo med fett så sinsykt slitne ut etterpå?

All hardtreningen..? ;)

Vel, jeg tenker det er fordi, når de har slanket seg 50+ kg, som du sier så er vel huden mildt sagt "2 nummer for stor". Det er masse overflødig hud som "henger og slenger". Dette skaper jo selvsagt rynker og andre "slitne" trekk.

Svært mange superslankere ser jo også plutselig mye eldre ut, av samme årsak.

Lenke til kommentar

Noen som veit hva vi har i eller på kroppen vi har som er ubrukelig, altså uten funksjon?

Øreflippen og lilletåneggelen

Hele liletåa så vidt jeg vet.

 

 

 

Kom over et sted at John Hanson var USA's første president, men dette var på tiden det var kun 13 stater styrt av england. Regnes de 13 statene som USA?

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Manhattan ligger ikke mange meter over havet, ikke washington dc heller.

 

Oslo sentrum, bergen, trondheim, de fleste storbyer har gjerne en havn, og resten av byen ligger gjerne på noenlunde samme høydenivå, så de store sentrumsområdene i mange byer vil nok bli hardt rammet av et par meters økning.

Lenke til kommentar

Hvor mye må havet stige før flere av de store "viktige" byene får alvorlige problemer? (Tenker ikke på New Orleans og andre spesielt utsatte byer som allerede sliter)

Jeg vil anta at de fleste viktige byer får alvorlige problemer om havet stiger med ett par meter da plasseringen av disse ofte kommer av at de tidligere var avhengig av å være nært havet pga skipsfart.

 

Edit: Forresten, vis Grønnland smelter øker havet med ca 6 meter, så det er ikke så ekstremt mye som skal til virker det som.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Oppfølgingsspm til bieproblematikken her oppe: Bier dør fordi brodden har mothaker og det gjør at brodden rives av kroppen til bien?

 

Hvorfor i alle dager har brodden mothaker når det tar livet av bien? Hva er det for en evolusjon?

 

Jeg tror muskelen som pumper gift gjennom brodden blir revet av sammen med brodden slik at du får gift selv om du har dasket vekk fordelen av vepsen. Og i et vepsesamfunn er det best om én veps ofrer seg for resten.

 

Korriger meg gjerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...