Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hybel er ikke en full leilighet, den mangler visse fasiliteter, f.eks kjøkken og/eller bad.

De er vel gjerne siktet til studenter.

Hybel har som oftest felles bad,kjøkken og vaskerom. Leiglighet er et lite hus, presset sammen til en etasje, små og få rom opp i en blokk sammen med 10 andre "hus"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor USA har noen vanvittige lover, er de i det heletatt sanne?. Noen eksempler finner du i spoileren

• I Connorsville, Wisconsin er det forbudt for en mann å skyte med sitt våpen når hans kvinnelige partner har orgasme.
  • I Florida er det forbudt å ha seksuelt samkvem med et pinnsvin.
  • I Atlanta, Georgia er det forbudt å binde en giraff til en lyktestolpe
  • I Illinois er det en lov som sier at en bil må styres med rattet.
  • Blir en elefant bundet til et parkometer i Florida, må man betale ordinær parkeringsavgift for den.
  • I Texas kan du bære 6 fot langt våpen på åpen gate, så lenge du ikke avfyrer mot noen, eller avfyrer et vådeskudd

De mest på jordet av lover jeg kom på i farten

Jeg kan dessverre ikke bekrefte/avkrefte gyldigheten til noen av de lovene du oppgir. Men i Phoenix, Arizona kan du tydeligvis stå i nærheten av Barack Obama med en AR-15 på ryggen uten problemer.

Så, ja det er en del "rare" lover der. Og en del av dem er reelle. Dog kan ikke de enkelte statene lage lover som gjør noe som er stemplet som ulovlig føderalt, lovlig i sin stat. Omvendt går derimot godt.

Det er forresten ikke bare USA som har vanvittige lover. Her i Norge kan du ikke plukke nøtter uten å fortære dem på stedet. Heller kan du ikke hypnotisere noen med mindre det er i vitenskapelig eller behandlingsøyemed.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg trodde det ikke var lov å hyponotisere folk i det hele tatt jeg(innenfor Norge).

Teksten fra lovdata sier følgende:

§ 364. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den, som anvender noget Middel eller nogen Fremgangsmaade, hvorved en anden med sit Samtykke hensættes i hypnotisk Tilstand eller i Afmagt, Bevidstløshed eller lignende Tilstande.

Denne bestemmelse er ikke til hinder for, at en læge eller en psykolog benytter hensettelse i sådan tilstand i videnskabelige øiemed eller ved sygebehandling.

Endret ved lov 9 mars 1973 nr. 13.

Det jeg ikke skjønner er hva den siste linjen referer til, bortsett fra at det har blitt gjort en "endring ved lov" i 1973. Hva betyr egentlig det?.

Lenke til kommentar

Hvorfor er idrettstjerner ofte dumme?

refererer spesifikk til denne:

http://www.vgtv.no/?id=31351&category=3

Jeg oppfattet det ikke som spesielt dumt. Han kunne spart seg, men jeg skjønner han godt. Er ikke morsomt å høre det man oppfatter som et mas om skader, når man edelig er blitt skadefri. Dessuten kunne det jo hende at journalisten "forbandet det gode hellet hans" ved å bruke ordet skade osv. Idrettsfolk har ofte merkelige ritualer som skal gi dem en god dag på banen og slike ting.

En annen ting er jo at han ikke har norsk som morsmål, så det kan jo enkelt og greit hva vært vanskeligheter med å forstå spørsmålet (som man ikke fikk høre) og gjøre svaret sitt forstått slik det var ment. Andre kulturer har også forskjellige talemåter, som vi kan oppfatte som aggressive uten at faktisk er det.

Det har i alle fall lite med intelligensen å gjøre. En siste teori på hans oppfarenhet kan være testosteron. Det er jo ikke akkurat helt fritt for det når man har gjort en kraftanstrengelse med kroppen.

Skal jeg tippe vil jeg egentlig tro at det hele bunner ut i en kombinasjon av alt det jeg skrev. Idrettstjerner er i alle fall ikke noe dummere enn andre. De har bare andre ferdigheter.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

EDIT: Og ennå et spørsmål: Jeg får for øyeblikket internett gjennom en iPhone. Vil jeg få raskere internett om jeg kobler to iPhoner til datamaskinen?

I mandlene baki munnen er det ett eller annet stoff/substans som skilles ut. Hva er det?

Føler at spørsmålene mine har blitt litt glemt, så... Any 1?

Lenke til kommentar

Skal jeg tippe vil jeg egentlig tro at det hele bunner ut i en kombinasjon av alt det jeg skrev. Idrettstjerner er i alle fall ikke noe dummere enn andre. De har bare andre ferdigheter.

Hva er forkjellen? Hva er forskjellen mellom å være dum og å ha andre ferdigheter enn å være smart? Nå er vel riktignok intelligente folk i snitt i bedre form enn summe, og deet taler imot, men idrettsutøvere begynner tidlig, og har ofte lite utdannelse, så det ville ikke overraske meg om de var dummere i snitt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg regner med at Tine lettmelk, ekstra lett, VG og Dagbladet troner høyt på den lista hvis det er snakk om antall solgte enkeltvarer per dag. Brød og frukt er det så mange sorter av at det ikke blir mange av hvert slag per kunde eller dag. Dessuten telles ikke antall epler, poteter eller erter i kassa. Det telles bare antall poser og vekt.

Dersom lista ikke skal gå etter antall men antall kroner så tror jeg kjøttdeig kommer ganske høyt på lista i tillegg til Tine lettmelk og ekstra lett. Det er få varianter, kundene kjøper det ofte og prisene er ofte en merkbar del av totalen.

Hvis man teller varegrupper så kommer nok brød, melk, pizza, brus og smågodt høyt på lista over både antall og kroneverdier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...