Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... høres ut som en viss person er sur på naboen, som nekter å felle et tre som skygger for utsikten til denne personen.

Det er jo absolutt en god grunn til hvorfor noen ville gjort noe slikt ja.

 

Her er en artikkel som støtter min teori om roundup http://tb.no/nyheter/eikeskog-drept-med-gift-1.1276547

Ser man det, det der er absolutt en god måte å ta livet av et tre på! Dersom man selvfølgelig hadde hatt lyst til å gjøre noe slikt.

 

Hvor er det mest effektive området på kroppen for å måle puls?

Tar en kjapp gjetning på hovedpulsåra som går opp i halsen. Det er der ambulansepersonell måler i hvert fall.

 

Ambulansefolk sjekker først pulsen i radialis, altså på håndleddet. Dersom de ikke kjenner puls der, sjekker de etter puls på femoralis (i lysken). Deretter sjekker de etter puls i hovedpulsåra, carotis, ettersom det er der pulsen sist vil slutte å slå.

 

Dersom en pasient lider av blodtap, vil følgelig blodtrykket gå ned. Blodet vil sentrere seg rundt de vitale organene i kroppen. Først stopper dorsalis å slå (pulsen på fotvrista, noe som indikerer at blodtrykket er <90 mm/hg), deretter slutter radialis (håndleddet, blodtrykk <80 mm/hg), så femoralis (lysken, <60 mm/hg), så carotis (50 mm/hg).

 

Ambulansepersonell jobber under de restriksjoner at dersom en pasient har følbar puls i radialis, så trengs det ikke å benytte seg av væskeoverføring via infusjon.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

[...]

Ser man det, det der er absolutt en god måte å ta livet av et tre på! Dersom man selvfølgelig hadde hatt lyst til å gjøre noe slikt.

Du får passe på å ikke bli tatt da. Om du blir det er det nemmelig store muligheter for at du må betale for ett ett nytt tre i samme størrelse, og ett 20-25 meter høyt eiketre blir nok fort 150.00-200.000.... (pluss frakt og mva :tease: )

Lenke til kommentar

Kan jeg gå ut å male selv om det regner? veggen er jo litt under tak (taket går jo et lite stykke ut fra ståveggen)

 

Så lenge veggen ikke blir våt så kan du det ja. Men du bør være sikker, for skulle det blåse og vinden fører regn inn på veggen så vil det kunne se heslig ut om man er uheldig.

Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

 

EDIT: Og ennå et spørsmål: Jeg får for øyeblikket internett gjennom en iPhone. Vil jeg få raskere internett om jeg kobler to iPhoner til datamaskinen?

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

 

EDIT: Og ennå et spørsmål: Jeg får for øyeblikket internett gjennom en iPhone. Vil jeg få raskere internett om jeg kobler to iPhoner til datamaskinen?

 

Det er ikke arvelig. Mental påvirkning får det til å virke slik.

Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

 

Det er ikke arvelig. Mental påvirkning får det til å virke slik.

 

Ok. Da så... Så familier der 3/4 av familien sliter med depresjoner, så er det bare at man tror det er arvelig, derfor får man depresjon?

 

Mange former for psykiske lidelser er uten tvil arvelige. Men slettes ikke alle selvsagt.

Kjenner familier der mangelen på et stoff i hjernen gjør at de er utsatt for depresjoner. Medisinering for å erstatte dette stoffet gjør at de funker helt normalt.

Kjenner familier der en feil i hjertet gjør at de er utsatt for hjerteinfarkt. Medisinering gjør at de funker helt normalt.

 

Ser ikke forskjellen. Sistnevnte er hvertfall arvelig, gen. Det er min familie.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ok. Da så... Så familier der 3/4 av familien sliter med depresjoner, så er det bare at man tror det er arvelig, derfor får man depresjon?

 

Det var langt ifra det jeg skreiv, men ok. Jeg skrev at mental påvirkning får det til å virke som om det er arvelig. Hvis man for eksempel har deprimerte foreldre, vil man unektelig bli påvirka av dette, og det er en god mulighet for at man blir deprimert selv.

 

Det er altså ikke genetisk arvelig, men arvelig som et resultat av mental påvirkning.

Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

 

EDIT: Og ennå et spørsmål: Jeg får for øyeblikket internett gjennom en iPhone. Vil jeg få raskere internett om jeg kobler to iPhoner til datamaskinen?

 

Det er ikke arvelig. Mental påvirkning får det til å virke slik.

 

Det er ganske godt dokumentert innen forskningen at endel mentale lidelser har en arvelig komponent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ettersom at psykiske problemer er arvelig, hva er det man arver som gir deg psykiske problemer? Hvordan funker det?

 

EDIT: Og ennå et spørsmål: Jeg får for øyeblikket internett gjennom en iPhone. Vil jeg få raskere internett om jeg kobler to iPhoner til datamaskinen?

 

Det er ikke arvelig. Mental påvirkning får det til å virke slik.

 

Det er ganske godt dokumentert innen forskningen at endel mentale lidelser har en arvelig komponent.

 

AtW

 

Hva er denne komponenten?

Lenke til kommentar

Jeg befinner meg på et sted med sterk mobildekning.

Men mobilsenderen har ikke 3G.

 

Hvor mye koster det for teleselskapet å installere 3G her? Hvor mye må jeg laste ned før de tar hintet?

 

Har den teknologiske utviklingen gjort at alle enhetene som produseres nå har 3G, så når det gamle utstyret ryker, kommer de til å installere 3G?

Eller lages fortsatt gamle møkkagreier uten 3G?

 

Å oppdatere operativsystemet tar 10 timer, men om det hjelper dem å ta hintet, så er det verdt det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...