Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Skal snart spise stekt ørret, og da er rømme en selvfølge.

 

Men jeg prøver kesam denne gangen om det er sunnere og passer.

 

Nytt spørsmål:

På TV ser man ofte at ingeniøren gjør utregningene sine med sprittusj på en glassvegg, slik at vi ser skuespilleren forfra mens han skriver på glasset. Dette er vel bedre TV enn om han stod med ryggen til.

 

Men skriver seriøse forskere og ingeniører noen gang med tusj på glassvegger?

Jeg så dette senest i en "Blueprint for disaster"-episode om Partnair-kræsjen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett halal-pizza i frysedisken på butikken.

Har den kjøtt som er slaktet på den kontroversielle måten?

 

Hvis kjøttet kommer fra en stor og seriøs aktør, har de virkelig slaktet det på den mest groteske måten?

Får norske kjøttfirmaer dispensasjon for å slakte på denne måten hvis det er til en pizza for muslimer?

 

Såvidt jeg husker skal kjøttet slaktes av en jøde, en kristen eller en muslim.

Det skal også velsignes av en muslimsk prest.

 

Velsignes slikt kjøtt i praksis, før det selges som halalkjøtt?

Har de en fulltids-imam på slakteriet?

Lenke til kommentar

Hva er den mest effektive måten å ta livet av et 20-25 meter stort eiketre? Et kriterie er at det skal se ut som om det har dødd av naturlige årsaker, og hendelsesforløpet kan gjerne gå over ett år eller to.

 

Rent hypotetisk, selvfølgelig.

 

Bensin? Altså ikke brenne, bare helle. Men det er ganske ikke-miljøvennlig da.

Lenke til kommentar

Hva er den mest effektive måten å ta livet av et 20-25 meter stort eiketre? Et kriterie er at det skal se ut som om det har dødd av naturlige årsaker, og hendelsesforløpet kan gjerne gå over ett år eller to.

 

Rent hypotetisk, selvfølgelig.

 

Tror et par kobberspikre i stammen tar knekken på hele treet iløpet av et år eller to.

Lenke til kommentar

Hva er den mest effektive måten å ta livet av et 1-2 meter høyt menneske? Jeg vil gjerne komme unna med dette så det skal virke som personen har dødd en naturlig død. Personen behøver ikke dø momentant, kan ta noen dager eller uker. Jeg er en naturelsker og hører rykter om noe fy-fy som skjer i Vestfold.

 

Rent hypotetisk da, selvfølgelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... høres ut som en viss person er sur på naboen, som nekter å felle et tre som skygger for utsikten til denne personen.

 

Du kan jo prøve å smitte den med en sykdom?

"Phytophthora ramorum" også kjent som "Sudden Oak Death" hadde vært en mulig kandidat, den har et passende navn ihvertfall :)

Desverre er det slik at den ikke finnes i Norge(så vidt meg bekjent) og at mattilsynet har ganske strenge importregler. De bannlyser alle produsenter som har hatt denne sykdommen i sine "varer".

Endret av Bluebeard
Lenke til kommentar

Hva er den mest effektive måten å ta livet av et 20-25 meter stort eiketre? Et kriterie er at det skal se ut som om det har dødd av naturlige årsaker, og hendelsesforløpet kan gjerne gå over ett år eller to.

 

Rent hypotetisk, selvfølgelig.

 

Du kan jo prøve å gå ut på natta å borre et hull så langt ned på stammen som mulig og jevnlig sprøyte inn round-up. Det burde ta knekken på det meste av buskevekster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...