Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er det best med smale eller brede dekk når man kjører på sporet og våt vei med fare for vannplaning?

Smale, breie dekk legger seg mer oppå vann skorpa og planer.

 

Jeg vil nok også si smale. Og med dypt mønster i. Breie dek uten mønster (slicks) er verst fordi vannet ikke har kanaler å bevege seg i mellom dekket og veien,og dermed vil fordele seg under hele dekket så det løftes fra bakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit: kremt kremt, leste en post to ganger :p

 

hvorfor flyr fugler sånn?

 

 

Jeg får ikke sett videoen,men vet sannsynligvis svaret. Kan du forklare med ord?

 

de flyr i flokk, men ser ut som en svart sky som 'danser' omkring. flokken flyr ingen steder, holder seg innen for et område begrenset område egentlig.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Hvordan klarer http://maps.google.com/ å finne nøyaktig min posisjon?

 

Trykk på den lille prikken over den gule mannen, og tillat at scriptet skal kjøres. Da finner den min posisjon helt nøyaktig, men hvordan er det mulig?

 

Vanlige ip-trace ting finner jo bare hvilken by du er i.

 

Hvilken lille prikk? Kan ikke se noen prikk over den gule mannen.

 

Ellers, kanskje det er dette google har hentet inn info fra trådløse nett for å gjøre :)

 

AtW

 

har du glemt at google skal ta over verden?

 

De har selfølgelig ikke noe "B-equipment" de bruker.

De sporer vel først hvilken nettleverandør du sitter med, og så ip igjennom dem slik at de får nøyktig posisjon.

 

Du får ikke nøyaktig plassering vha info fra nettleverandøren. Eller mener du liksom ISPen gir navnet til kunden til google? Nå skal det sies at en vanlig iptrace fort er vesentlig mer nøyaktig enn kun hvilken by man bor i.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvordan klarer http://maps.google.com/ å finne nøyaktig min posisjon?

 

Det er flere informasjonskilder de kan benytte; gps sender i laptop, gprs sender i laptop, IP-databasen til nettleverandør.

Hvor nøyaktig de greier å plassere deg avhenger av hvor mye informasjon du og din nettleverandør er villige til å gi dem.

 

I mitt tilfelle (lyse.net, statisk ip) bommer de med ca 5 km - som er en ganske grov bom for en så liten by som stavanger er :)

På laptop'en min og mobilen min treffer de mye bedre, da jeg er villig til å gi dem mer informasjon.

Lenke til kommentar

Hvorfor har landingshjul på fly et mønster bestående av langsgående riller?

 

For å drenere vann vekk fra kontaktflaten. Hadde ikke disse rillene vært der, ville flyet vannplanet selv ved små vannmengder. Da har tilnærmet ingen bremseeffekt.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Hvordan klarer http://maps.google.com/ å finne nøyaktig min posisjon?

 

Trykk på den lille prikken over den gule mannen, og tillat at scriptet skal kjøres. Da finner den min posisjon helt nøyaktig, men hvordan er det mulig?

 

Vanlige ip-trace ting finner jo bare hvilken by du er i.

 

den fantes ikke nøyaktig på lokasjon, den viste et bildet fra trondheim, til århus i danmark.

 

Halvvis ut i nordsjøen til shettland hovedøyene og en liten del av Åland

Lenke til kommentar

Lyse toner er ikke mer skadelige enn mørke så vidt jeg vet, derimot er de mindre behagelig, fordi øret er mer følsomt ved visse frekvenser.

Lyse toner er mer skadelige fordi flimmerhårene inne i øret som registrerer lyd blir mindre jo høyere frekvens de er laget for å fange opp. Dermed blir de skjørere og derfor har folk flest tinnitus i lysere register.

Lenke til kommentar

Lyse toner er ikke mer skadelige enn mørke så vidt jeg vet, derimot er de mindre behagelig, fordi øret er mer følsomt ved visse frekvenser.

Lyse toner er mer skadelige fordi flimmerhårene inne i øret som registrerer lyd blir mindre jo høyere frekvens de er laget for å fange opp. Dermed blir de skjørere og derfor har folk flest tinnitus i lysere register.

 

Sikker på det? Mitt inntrykk er at det er fordi de lyse tonene er lengst ut i sneglehuset (de er nærmest trommehinnen), videre er det vel som oftest de ytre hårcellene som blir ødelagt, ikke de indre? (de indre er de som fanger opp lyd)

 

AtW

Lenke til kommentar

En snedig ting jeg lurte på: Hvorfor kan man ikke spørre avanserte spørsmål i denne tråden?

 

Kan man ikke?

 

AtW

 

Nei, fordi noen spørsmål er så innsnerva at bare noen få personer i verden bryr seg om å vite det, og i det hele tatt å svare på det, og fåtallet av de menneskene er på et Norskt forum og i denne tråden.

Lenke til kommentar

En snedig ting jeg lurte på: Hvorfor kan man ikke spørre avanserte spørsmål i denne tråden?

 

Kan man ikke?

 

AtW

 

Nei, fordi noen spørsmål er så innsnerva at bare noen få personer i verden bryr seg om å vite det, og i det hele tatt å svare på det, og fåtallet av de menneskene er på et Norskt forum og i denne tråden.

 

Riktig, så det du egentlig lurer på er hvorfor noen av de avanserte spørsmålene ikke får svar? Og du har egentlig svar på spørsmålet ditt selv?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...