Reeve Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Det stemmer. Det er snakk om den mest massive stjernen oppdaget så langt, ikke den største i volum. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_stars http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_massive_stars 1 Lenke til kommentar
Erav Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 I jericho TV Seien, hva er morse koden som man hører når det står Jerico på skjemen (i den fancy introen med static effects ) jeg er egentlig bare for lat til å bruke google Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Har ikke helt forstått behovet for bokstaven W i det norske språket(også i det Engelske). Det er vel ingen som f.eks uttaler BMW med "W" (de gjør det vel i engelskspråklige land). Wrangler uttales med "V" Endret 22. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 I jericho TV Seien, hva er morse koden som man hører når det står Jerico på skjemen (i den fancy introen med static effects ) jeg er egentlig bare for lat til å bruke google http://tinyurl.com/24yzrge Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 I jericho TV Seien, hva er morse koden som man hører når det står Jerico på skjemen (i den fancy introen med static effects ) jeg er egentlig bare for lat til å bruke google Latsekk. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Hvordan klarer egentlig fugler å fly så synkront? Og hvem styrer hvor de skal fly? Link til hva jeg mener Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Hvordan klarer egentlig fugler å fly så synkront? Og hvem styrer hvor de skal fly? Link til hva jeg mener De bare følger etter de som er vedsiden av seg og da blir det jo til at de flyr bra synkront, Du ser jo at det tar et sekund før alle får samme rettning. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Mitt spørsmål er heller hvorfor i svarte flyr de sånn? De kommer jo ingen vei! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) [quote name=Magnus ' date='22. juli 2010 - 17:09' timestamp='1279814996' post='15970778] Mitt spørsmål er heller hvorfor i svarte flyr de sånn? De kommer jo ingen vei! Fordi de er dumme som brød , hvor de flyr er helt random som du ser ut ifra videoen. Endret 22. juli 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Erav Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 det er faktisk et rituale til en type fulg. Noe de gjør en gang i året. trur det er på våren. Vet ikke om det er fakta, men mener å si noe ble postet på VG en gang også ang. fuglenes dans Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Så vidt jeg vet er grunnen til at mange fugler flyr i V-formasjon at det minimerer luftmotstanden. Hvorfor småfugl osv. flyr i rare "ballformasjoner" og sånn vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 [quote name=Magnus ' date='22. juli 2010 - 18:09' timestamp='1279814996' post='15970778]Mitt spørsmål er heller hvorfor i svarte flyr de sånn? De kommer jo ingen vei! Jeg tipper at de jakter på insekter, og de har funnet ut at hvis de gjør dette i flokk er det større sjangs for at alle får mat. I parringsesongen kan fuglene få undersøkt om potensielle partnere er gode til å fly, en egenskap som er viktig når ungene skal føs opp. Når fugleungene har blitt litt flyvedyktige kan synkronflyging i flokk være en god flytrening. Eller de har et instinkt som gjør at de elsker dette like mye som ulver liker å ule mot månen og som vi liker å danse i takt med andre mennesker, selv om det ikke er nyttig og vi ikke kommer oss noen steder ved å danse. Selve bevegelsesmønsteret for slike buktende fugleflokker er omtrent det samme som det man ser for stimfisk, f.eks sild, makrell, sardin og lignende. I fiskeverden er stimen en måte å forvirre jegere (rovdyr/rovfisk) på, rovdyra klarer ikke å plukke ut enkeltindivider i flokken og må gi opp. Også enkelte pattedyr beveger seg i lignende digre buktende flokker, f.eks gnuenes vandringer over gresslettene i Afrika. Også når det gjelder gnuene gir flokkbevegelsen ganske god beskyttelse mot rovdyr, noen få blir tatt av løver og krokodiller, men de fleste i flokken overlever. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Fryser vannet annerledes med glovarmt vann på flaske i fryseren kontra iskaldt vann og så inn i fryseren? Det er så vidt jeg kommer på to hovedforskjeller: 1. Det varme vannet må naturligvis bruke tid på å komme ned mot frysepunktet 2. Litt luft ligger "skjult"/oppløst mellom vannmolekylene i vanlig springvann. Det er den lufta akvariefisk henter oksygen til gjellene fra. Når vann fryser så gir den oppløste lufta små bobler i isen. Når man varmer vann så fordamper mye av det oppløste vannet. Når man tar en flaske med varmt vann og fryser den så vil det lavere innholdet av oppløst luft gi mindre bobler i isen. Men merk at man ikke får fjernet alle boblene på denne måten. Bare omtrent halvparten fordi selv kokt vann fortsatt vil inneholde litt oppløst luft. 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Finnes det noe forskning på gjenbruk av døde hudceller fra mennnesker /dyr ? fks negler som blir til tupperware osv ? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Finnes det noe forskning på gjenbruk av døde hudceller fra mennnesker /dyr ? fks negler som blir til tupperware osv ? Som at vi bruker lær (huden fra dyr) til å lage sko og sånnt? At vi bruker/brukte ku-piss (urea) til å lage plast? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Hvordan kan man se en laserstråle? Det er jo ingenting den reflekterer i midt i løse lufta. Slike billige lasere man kan få på penner, eller lignende, synts jo bare der den treffer et objekt. Men på lasere på store teleskoper slik som den på bildet under, synts jo strålen hele veien. hvorfor er det slikt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 [quote name=Magnus ' date='23. juli 2010 - 15:10' timestamp='1279890611' post='15974097] Hvordan kan man se en laserstråle? Det er jo ingenting den reflekterer i midt i løse lufta. Slike billige lasere man kan få på penner, eller lignende, synts jo bare der den treffer et objekt. Vanndamp reflekterer en del. Derfor ser man knapt en laser fra siden, men mest forfra og bakfra Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Kanskje ikke så veldig snedig, men jeg har prøvd omtrent alle steder. Vet noen hvor man kan få tak i feiltrykte "Bicycle-Plaing cards" ? Fant en side et par måneder siden, men den har ikke lengre denne typen kort. Trenger sårt denne typen kortstokker og veldig billig. Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Hvorfor pensler vi noen gang bakevarer og lignende med vann, før vi setter det inn i ovnen? Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 For at overflaten på deigen ikke skall bli for sprø e.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå