Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Stoffet som er hovedsakelig brukt istedetfor sukker er aspartam. Jeg siterer Wikipedia:

 

Aspartam er i tredve år forsøkt koblet med hjernesvulster, søvnmangel og humørsvingninger, uten at dette har blitt støttet av senere forskning. De fleste mener i dag at aspartam i moderate mengder ikke er farlig, selv om debatten fremdeles pågår.

 

Med andre ord så vet man ikke helt om det er farlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel? Nytt for meg.

Jeg har hvert fall hørt at de kunstige søtningsstoffene i light brus skal være kreftfremkallende.

 

Det er ikke noe særlig som tyder på det, det er stort set hysteri med relativt liten dekning, ihvertfall om man ser på forskningen.

 

AtW

 

Det er så mye kunstige søtningsmidler, e-stoffer og andre konserveringsmidler i all type mat. At den som finnes i lettbrus / lightbrus er ikke noe "farligere" enn annen mat. Men de som er forbrukere av lettbrus; drikker ofte helt vanvittige mengder.

 

Tror nok kun at fokuset på dette i media og ellers på nett - er fokusert veldig mye på akkurat mineralvann. Når man egentlig får i oss samme dritten i all annen type mat. =) Hehe.

 

Kreft kan man få av det meste. Men er jo bare å vise måtehold med hva man drikker det. Ser du på ingredienslista er det stort sett det samme som går igjen i alle typer brus - uavhengig av smak. Så det kan jo være en tankevekker.

Lenke til kommentar

Hvis det er en distinkt lukt så vil du kunne lukte det i avføringen ja. Det har eg opplevd selv. Trenger ikke være store mengdene heller om det er rette lukta.

 

Men det lukter fremdeles piss og drit i tillegg ;)

Njah, honey-puffs har vel en tendens til å sette så sterk lukt på urinen at det ikke lenger lukter urin.

Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date='16. juli 2010 - 19:02' timestamp='1279299746' post='15945884]

Blir man fortere brun til neste år, hvis man soler seg mye dette året?

Det er i hvertfall sånn det funker for meg. Har jeg blitt skikkelig brun et år blir jeg fortere brun det neste. Og motsatt, er jeg bleik et år så tar det lengre tid å bli brun neste år. :)

Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date='16. juli 2010 - 19:02' timestamp='1279299746' post='15945884]

Blir man fortere brun til neste år, hvis man soler seg mye dette året?

Det er i hvertfall sånn det funker for meg. Har jeg blitt skikkelig brun et år blir jeg fortere brun det neste. Og motsatt, er jeg bleik et år så tar det lengre tid å bli brun neste år. :)

 

Stikk motsatt for meg igrunn. Men det gjelder påsken. Har hatt mange sesonger etter hverandre der eg har blitt skikkelig brun, men det går lenger og lenger før brunfargen sitter år for år.

 

Men kan selvsagt komme av helt andre grunner siden påsken er på varierende tider av våren, ergo varierende solhøyde, styrke osv.

Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date='16. juli 2010 - 19:02' timestamp='1279299746' post='15945884]

Blir man fortere brun til neste år, hvis man soler seg mye dette året?

Det er i hvertfall sånn det funker for meg. Har jeg blitt skikkelig brun et år blir jeg fortere brun det neste. Og motsatt, er jeg bleik et år så tar det lengre tid å bli brun neste år. :)

 

Stikk motsatt for meg igrunn. Men det gjelder påsken. Har hatt mange sesonger etter hverandre der eg har blitt skikkelig brun, men det går lenger og lenger før brunfargen sitter år for år.

 

Men kan selvsagt komme av helt andre grunner siden påsken er på varierende tider av våren, ergo varierende solhøyde, styrke osv.

 

men hvert år sender de ut varsling for ekstrem høy uv stråling i påsken...

Lenke til kommentar

Urinlukt er litt uforutsigbart. Jeg merker den berømte "honnikorn-lukten" fra tid til annen selv om jeg aldri spiser det. Det jeg vet (og har erfart) er at spiser man asparges lukter det ikke godt.

 

Den lukten kommer fra sukker. Mat og drikke med høyt sukkerinnhold vil dermed gi lukter som "honnikorn."

 

Og cluet med honnikorn er at det er enorme mengder sukker i det.

Endret av co2
Lenke til kommentar

Mes urin er temaet. Kanskje noen kan svare meg på dette

 

I tegneserier o.l. blir urin gult. Folk flest urinerer gult og blankt til tider. Er dette pga kostholdet hva du drikker og spiser. Grunnen jeg lurer er at jeg spiser pizza, brus og div. annent usunnheter. Spiser også sunt, men samme faen, er mitt blankt. Hva er det egentlig som setter fargen? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...