Gjest medlem-1432 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ja, og kansje hjernen sier i fra fordi uten føtter kan vi ikke gå. Altså, med skadede føtter i fra bitt ol. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Snedig spørsmål: hvorfor er det utrolig ubehagelig å drikke vann etter at man har spist Fishermans Friend (de sterkere)? Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Har aldri prøvd det, så det er kanskje noe bare akkurat du synes, men ser ikke bortifra at tunga og svelget reagerer litt på forandringen fra sterke "drops" til vann.. Har også hørt at appelsinjuice skal være sykt kvalmt etter man nettopp har pussa tenna.. dette vet jeg for sikkert når det gjelder snus og røyk i alle fall Endret 26. juni 2010 av Haugli Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Vil ren nikotin størrelse en dråpe på fingeren føre til skade ? Endret 26. juni 2010 av Vizla Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Quote fra Wikipedia's artikkel om nikotin: Nicotine easily penetrates the skin. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Nikotinplaster ville vel fungert dårlig hvis ikke.... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Har også hørt at appelsinjuice skal være sykt kvalmt etter man nettopp har pussa tenna.. dette vet jeg for sikkert når det gjelder snus og røyk i alle fall At snus er sykt kvalmt etter man har pussa tenna, er jeg helt uenig i. Det finnes ingen deiligere snus enn den etter mat og etter at man har pussa tenna, spør du meg. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Snedig spørsmål: hvorfor er det utrolig ubehagelig å drikke vann etter at man har spist Fishermans Friend (de sterkere)? Har aldri prøvd det, så det er kanskje noe bare akkurat du synes,men ser ikke bortifra at tunga og svelget reagerer litt på forandringen fra sterke "drops" til vann.. Men HVORFOR er det slik? Hva er det som egentlig skjer? Et morsomt spørsmål som jeg håper noen har svaret på. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070306185051AARkjRE Link om mint og vann. Går ikke god for at den er sann, men det kan jo hende at det stemmer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvorfor vises blodårene bedre enn hos noen andre? Tynnere hud? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvorfor vises blodårene bedre enn hos noen andre? Tynnere hud? Ja, så enkelt er det. Eldre mennesker har spesielt tynn hud, derfor er underhudsblodårene veldig synlige på dem. 1 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Hva er det som gjør at "ansiktsvask" som det reklameres for er så bra til å komme ned i porene? Eller er det bare reklametull, all (eller ingen) såpe går ned i porene? Endret 26. juni 2010 av KoKo_ Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvorfor er mennesker kilne, dvs: hvilken "funksjon" har det at vi er kilne? Er andre dyr kilne? Er vel for at vi skal reagere hvis dyr som edderkopper som kan være giftige kryper på oss. Men hvorfor er vi så ofte ekstra kilne under føttene? Og ja, dyr er også kilne. Kanskje kroppen overkompenserer for at det er lite følelse under føttene. Nå skal du ikke ta mitt ord for det, for jeg sitter egentlig bare å finner mulige grunner for at det skulle være sånn. Det er en del nervetråder som ender under føttene. Utnyttes blant annet i terapi. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Afrikanere får sin mørke hudfarge fra pigmentet melanin, som finnes under huden. Hvordan blir asiatiske folkeslag gulaktige, og indianere røde? Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har enda tilgode å se en vaskeekte "guling" og en rød indianer. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Afrikanere får sin mørke hudfarge fra pigmentet melanin, som finnes under huden.Hvordan blir asiatiske folkeslag gulaktige, og indianere røde? Alle mennesker (unntatt albinoer) har et indre cellelag i ytterhuden som innholder pigmentet melanin, disse cellene kalles melanocyter. Mørkhudete mennesker har større konsentrasjon av dette pigmentet, som beskytter underhuden og vevet innenfor mot sollys. Ved soling dannes det mer pigment, men lyshudete kan aldri produsere så mye av pigmentet at de blir mørkhudete, uansett hvor mye de soler seg. Asiater har mer pigment i huden enn nordeuropeere, når de er vinterbleke ser de derfor mer gyldne ut, noe vi oppfatter som gulaktig. Indianere er egentlig mellombrune i huden, omtrent som asiater. Begrepet "rødhuder" oppstod fordi enkelte indianerstammer smurte inn huden med rødfarger, enten som fest- eller krigsmaling. Endret 26. juni 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Du mener altså at gul og rød hud oppnås ved å ha forskjellig mengde av det samme pigmentet som de svarte har, og ikke helt andre pigmenter i andre farger? Takk for svaret :-) Jeg lurer på en annen ting. Hvorfor parodierer man indianere ved å la dem si HOW? Endret 26. juni 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du mener altså at gul og rød hud oppnås ved å ha forskjellig mengde av det samme pigmentet som de svarte har, og ikke helt andre pigmenter i andre farger? Nei, som jeg skrev er ikke indianere røde i huden, men noen av de malte huden med f.eks maling laget av rød jord ved spesielle begivenheter. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Stemmer. Leste feil. EDIT: Jeg fant ut selv hvorfor de parodieres idet de sier HOW. http://www.straightdope.com/columns/read/508/did-indians-really-say-how-as-a-greeting Endret 26. juni 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Etter å ha lest om den italienske mafiafyren som ble tatt nå nettopp, så var det fingeravtrykkene som avslørte at det var han, selv om han alså hadde tatt plastisk kirurgi i ansiktet http://go.nrk.no/go/e/main_row14_pos1;siteId=185;afu=nrk.no/http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7186812 så da lurer jeg på, er det mulig å utføre finger transplantasjon? slik at man får fingrer og fingeravtrykk fra noen andre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå