Jotun Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Edit: Ubrukelig drittforum.... Pluss at det er litt kjipt for de som er på bakken å få et flytak i hodet... Er ikke alltid man krasjer i ødemarken Endret 18. juni 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hva med ejector seter i flyene som jetfly har? Neppe. De tar alt for stor plass, er alt for dyre, og ikke minst ville vi fått noen festlige hendelser hvis systemet feiler/kortslutter og alle passasjerene blir blåst ut under normale omstendigheter. Endret 18. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hva med ejector seter i flyene som jetfly har? Neppe. De tar alt for stor plass, er alt for dyre, og ikke minst ville vi fått noen festlige hendelser hvis systemet feiler/kortslutter og alle passasjerene blir blåst ut under normale omstendigheter. Samme morsomme hendelse som man får i et jetfly. Skjer jo så ofte..... Det fine med ejectorsete vil jo være at man kan gå av flyet hvor man enn skulle ønske. (Hvis man nok engang ser bort fra at flytaket må lande et sted ) Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama. Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet? Ja, det må man. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet? Ja, det må man. Nei, det må man ikke, du må skrive +47 om du ringer inn i norge fra utlandet, men om du er i norge kan du ringe alle norske nummere, uten å skrive +47 først, uavhengig av hvor telefonen med det nummeret skulle befinne seg. Lenke til kommentar
Mt. Eden Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama. Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først? Spørsmålet ditt har vel ingen sammenheng med teknologi og vitenskap å gjøre, såvidt jeg kan forstå. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hvorfor blir synet mitt midlertidlig dårligere (alt blir mer uskarpt) av å surfe et par timer med pcen på magen i senga? Synet er merkbart dårligere i flere timer etterpå. Noen som har noen teorier på det? Endret 18. juni 2010 av Jonern Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama. Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først? Spørsmålet ditt har vel ingen sammenheng med teknologi og vitenskap å gjøre, såvidt jeg kan forstå. Denne tråden har, såvidt jeg kan forstå, aldri vært begrenset til kun teknologi og vitenskapelig relaterte snedige spørsmål, men snedige spørsmål i sin helhet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvor mye bakterier er det igjen på en hundrelapp som har ligget i lommeboken? (Lommeboken har ligget i ro på en normalt tørr og fin plass og romtemp) Overlever store mengder eller vil store mengder dø? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Når vi er inne på lommebøker.. Er det sant at kondomer som oppbevares i lommeboka får kortere holdbarhetstid pga varmen den utsettes for når man har lommeboka i lomma over en lengre periode? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet? Ja, det må man. Nei, det må man ikke, du må skrive +47 om du ringer inn i norge fra utlandet, men om du er i norge kan du ringe alle norske nummere, uten å skrive +47 først, uavhengig av hvor telefonen med det nummeret skulle befinne seg. Fungerer det å bare skrive pluss foran? Jeg tviler. Årsaken til at man skriver plusstegnet foran landskoden for Norge (47) er at ulike land har ulike prefikser for utenlandssamtaler, disse skal erstatte plusstegnet når man ringer nummeret. I USA er utenlandsprefikset 011, i Taiwan er utenlandsprefikset 002, i Norge og mesteparten av Europa er utenlandsprefikset 00. http://www.countrycallingcodes.com/ Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvor mange mil er det til solen? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvor mange mil er det til solen? 147000000 Ikke særlig snedig da. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvor mye veier alt det håret en voksen mann har på kroppen? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvor mange mil er det til solen? 147000000 Ikke særlig snedig da. Neivel! Så fortell meg hvor mange mil universet er i omkrets. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Det kan man aldri si for sikkert for det vokser hele tiden Nå er det ca [wannabe nasa] 2 * 3,14159 * 13,7*10^9 = ca 82 milliarder lysår aka 79 500 000 000 000 000 000 000 mil [/wannabe nasa] Endret 18. juni 2010 av HauksA Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det kan man aldri si for sikkert for det vokser hele tiden Nå er det ca [wannabe nasa] 2 * 3,14159 * 13,7*10^9 = ca 82 milliarder lysår [/wannabe nasa] Med andre ord, så vet mennesket cirka nøyaktig hvor stort universet er, altså 82 milliarder lysår.... ....men okey, hehehe! Jeg ønsket å få det i mil! Så hvor mange mil er 1 milliard lysår? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 1 billion lightyears = 5.87849981 × 1021 miles JFGI! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå