Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

jeg ser en slags brunaktig hinne som har lagt seg på porselenet i vannet nede i toalettet, er dette rester av ekskrement eller en bakteriefilm?

Tviler jeg på, tror heller at det kommer av ekkelt vann. Du har sikkert sett noen av de skikkelig gamle dassene med brune rennemerker nedover fra dysene. Tenker også når jeg har opplevd at vannet i springen ser ut som cola fordi at det har vært feil/arbeid på vannanlegget. Men dette er basert på mine antagelser ;)

vannet her er prima så det er ikke det. Kanskje dodraugen oppstår hvis jeg lar det forsette å vokse og gro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser en slags brunaktig hinne som har lagt seg på porselenet i vannet nede i toalettet, er dette rester av ekskrement eller en bakteriefilm?

Tviler jeg på, tror heller at det kommer av ekkelt vann. Du har sikkert sett noen av de skikkelig gamle dassene med brune rennemerker nedover fra dysene. Tenker også når jeg har opplevd at vannet i springen ser ut som cola fordi at det har vært feil/arbeid på vannanlegget. Men dette er basert på mine antagelser ;)

vannet her er prima så det er ikke det. Kanskje dodraugen oppstår hvis jeg lar det forsette å vokse og gro.

Jeg mistenker dopapir, har nå en do som nekter å svelge alt papiret med mindre jeg praktisk talt tømmer hele tanken ned i dass. Og det gror opp en brun skog på bare en uke om man ikke er veldig nøye med å hele tiden trekke ned alt vannet (veldig miljøuvennlig).

Lenke til kommentar

Smaker avføring ekkelt? Muligens et veldig rart spørsmål, og jeg har aldri planer om å smake, men kom til å tenke på dette etter å ha gått gjennom et par gjørmeløyper i militæret (Krigens Krav og Beret-løp). Begge gangene luktet det helt ufyselig og så skikkelig ekkelt ut, men det var uungåelig å helt unngå å få noe i munnen. Det lille jeg fikk i munnen smakte ikke godt, men smakte ikke noe særlig mye, bare sand og vann. Altså smaken var langt mindre vond enn lukten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Smaker avføring ekkelt? Muligens et veldig rart spørsmål, og jeg har aldri planer om å smake, men kom til å tenke på dette etter å ha gått gjennom et par gjørmeløyper i militæret (Krigens Krav og Beret-løp). Begge gangene luktet det helt ufyselig og så skikkelig ekkelt ut, men det var uungåelig å helt unngå å få noe i munnen. Det lille jeg fikk i munnen smakte ikke godt, men smakte ikke noe særlig mye, bare sand og vann. Altså smaken var langt mindre vond enn lukten.

jeg tipper det smaker ingenting. Det meste av kroppslige ting jeg har smakt har ganske nøytral smak.

Lenke til kommentar

Finnes det humoristiske hulemalerier? Da tenker jeg på disse maleriene som var lagd av førhistoriske mennesker for titusener av år siden. Hendte det at noen av dem sto og fniste for seg selv mens de lagde de dummeste tegninger, slik serietegnere gjør i dag? :)

Lenke til kommentar

Er nok myr du har luktet under den løypa. Når man begynner å rote for mye i myrer så vil det lukte råttent, kan lukte kloakk grunnet nedbrytningen osv som skjer under jorda, okysgen er det eneste som mangler.

Samme skjedde jo på bryggen i Bergen når de begynte å grave der nå. Gamle bjelker osv som har ligget kom i kontakt med oksygen og da råtner ting og lukta setter inn. Lukter kloakk.

Sånn ca.... ;)

Lenke til kommentar

Såklart kan de det. Hvis de ikke har fått vekslepenger av vekterne, hva ellers skal de gjøre?

La være å gi vekslepengeR?

En annen ting med vekterstreiken er at penger som ligger løst i kassa ikke blir hentet og lagt i nattsafe. Dermed kan de nekte å ta penger for sikkerhetens skyld.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kontanter er tvunget betalingsmiddel i Norge. De kan vel under tvil kreve at du selv skal hoste opp eksakt sum, evt. godta å ikke få igjen vekslepenger.

Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven), kapittel III:

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

Sterkt skadde sedler og mynter er ikke tvungent betalingsmiddel. Banken gir nærmere forskrifter om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter.

Selv om en avtale inneholder klausul om betaling av en pengeforpliktelse i gullverdi, kan skyldneren frigjøre seg med tvungne betalingsmidler uten hensyn til denne klausul.

Lenke til kommentar

Den loven har sikkert et unntak for vekterstreik. Butikkene vil ikke ha tusenvis av kroner liggende i kassa over natta, det er jo en invitasjon til innbrudd.

Eller de som skal håndheve loven ser gjennom fingrene med dette for tiden. Jeg tror neppe hensikten med denne loven er å tvinge butikker til å gjøre det absurde og umulige i løpet av en slik streik.

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet fortjener muligens ikke en egen tråd i bilforumet:

Jeg snakket bil med en kamerat, og han nevnte en person som kjører Citroen Berlingo med elektrisk drift.

Denne bilen hadde en særegenhet som jeg som kjører bensinbil ikke hadde forestilt meg.

Nemlig at noe inni motoren går i stykker hvis man prøver å trille bilen i stedet for å kjøre den.

Det står ifølge ham i manualen, men det hadde ikke bileieren lest eller husket da han trillet bilen sin et lite stykke.

Noen som kan gi en forklaring på hvorfor elektriske Berlingoer ikke kan trilles uten å havarere?

Eller er dette bare tull?

PS. Hva heter det FireFox-tillegget som gjør at du ikke mister den teksten du har skrevet når tilkoblingen klikker?

Jeg trenger det pga. stort antall togtunneller.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...