KKake Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Stratosphere: Capri Sonne selges i Norge det? Vi har det i allefall på den lokale Meny. Yahoo/Google etc. er inn på forumet for å indeksere det, slik at du kan bruke deres søkemotorer for å søke på forumet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvor fort løp Speedy Gonzales? Er det noen tall på det? Hva med Bippe Stankelbein? Er det han runneren fra superheltseriene som er den raskeste? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hva er Norges laveste fjell? Eller formulert på en litt annen måte: Hvor lavt kan et fjell være og fortsatt være et fjell? Endret 15. juni 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det er forskjellige standarder på dette. Tror man baserer seg på en minstehøyde over havet, samt en høydeforskjell i forhold til omliggende områder. En fjelltopp tror eg (tatt fra hodet) kan i følge ene standarden være 20 høydemeter over nærliggende, mens en annen standard sier 50 meter. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det er forskjellige standarder på dette. Tror man baserer seg på en minstehøyde over havet, samt en høydeforskjell i forhold til omliggende områder. En fjelltopp tror eg (tatt fra hodet) kan i følge ene standarden være 20 høydemeter over nærliggende, mens en annen standard sier 50 meter. http://no.wikipedia.org/wiki/Prim%C3%A6rfaktor Primærfaktor er et mål på hvor mye en fjelltopp hever seg i forhold til terrenget omkring. Primærfaktoren til en fjelltopp er den minste vertikale avstanden (høydeforskjellen) en først må gå ned for å kunne gå opp til et høyere punkt enn den fjelltoppen man startet fra. En topp kan defineres som et punkt som er slik at terrenget – i alle retninger fra toppen – går enten bortover eller nedover. Normalt defineres fjelltopper som toppunkter med en primærfaktor på 50 meter eller mer, men også lavere verdier blir brukt. http://no.wikipedia.org/wiki/Fjell Nordmenn bruker vanligvis ordet fjell om det som ligger over tregrensa. Denne betydninga dominerer også i ordbøkene. Kunnskapsforlagets ordnett.no definerer f.eks. et fjell til å være en "topp el. område over tregrensen". I formelle sammenhenger regnes imidlertid gjerne fjell for å være det som ligger over skoggrensa (se f.eks. avsnittet Vegetasjonssoner nedenfor). Skoggrensa varierer fra 0 meter helt nord i Finnmark, til over 1200 meter (over havet) i sør. 44 % av Norges areal er fjell og vidde. Uformelt og i enkelte dialekter kan fjell brukes som begrep på alle større høyder. Det er da gjerne sånn at alle topper som har en viss høyde regnes som fjell. Mange steder var vegetasjonsmønsteret anderledes da navnene ble satt. Noen fjell er i dag skogvokst, mens de tidligere ikke var det. Det kan altså se ut som det burde være mulig å finne topper i Nord-Norge som både er over tregrensa, har en primærfaktor på over 50 m og fortsatt en totalhøyde over havet på under 100 meter. Spørsmålet er om de kalles for fjell lokalt. Slottsfjellet i Tønsberg tilfredstiller verken en primærhøyde på 50 meter eller at toppen ligger over tregrensa. Skjønt, det er jo ikke mange trær oppe på Slottsfjellet ... Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Stratosphere: Capri Sonne selges i Norge det? Vi har det i allefall på den lokale Meny. Yahoo/Google etc. er inn på forumet for å indeksere det, slik at du kan bruke deres søkemotorer for å søke på forumet. Gjør de? har til gode å finne de i Porsgrunn/Skien hvertfall... men skal sjekke det snarest! Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Skapninger som har kortere levetid, utvikler de seg raskere? For jeg ser for meg at man utvikler seg litt og litt for hver generasjon. Siden noen skapninger får hyppigere nye generasjoner, skjer det ikke da også oftere forandringer? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ikke akkuratt så vitenskaplig snedig, men gidder ikke mekke en ny tråd for dette: Akkuratt fått meg Riks-TV kort i TVn min, og har nå en haug flere kanaler enn det jeg bestillte, forsvinner de om en dag eller to, eller greide hu surrehodet i kassa på Euronics å gi meg alle kanalene? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Man får ofte litt bonus i børjan for at man skal få lyst på flere. Kan være lurt å svinge innom betalkanalene du ikke har innimellom da Riks-tv av og til kjører gratis omtrent alt. Skjedd flere ganger hos gamlingene hvertfall. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Stemmer det, er bare "lureri" for å få deg til å kjøpe kanalene når de forsvinner. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ikke akkuratt så vitenskaplig snedig, men gidder ikke mekke en ny tråd for dette: Akkuratt fått meg Riks-TV kort i TVn min, og har nå en haug flere kanaler enn det jeg bestillte, forsvinner de om en dag eller to, eller greide hu surrehodet i kassa på Euronics å gi meg alle kanalene? Vi fikk inn samtlige kanaler første måneden, så det er nok ett "se hva vi har"-tilbud så du kan bestemme hvilke kanaler du evt. vil ha ekstra og vet hva de faktisk har å tilby. Kos deg med kanalene dine så lenge du har dem Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 vi har nettopp bestilt noe greier fra Viasat så da får vi en sånn prøve greie på to mnd med alle tv1000 film kanalene og sånn, bra siden det er sommerferie nå : D Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Takker for svar Tenkte meg det var noe slikt ja. Får bruke de når de detter innom da Lenke til kommentar
Mr_Pickels Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Går det an å bli født deprimert? Alle sammen sine hjerner har jo en egen unik kjemisk balanse, så går det da an at humør er programmert fra fødsel til den dagen man dør? Jeg satt og ventet på at middagen skulle bli klar og begynte å bla igjennom fotoalbumet som lå på stuen, så la jeg merke til noe jeg egentlig aldri har tenkt spesielt over. Jeg er deprimert i absolutt alle bildene siden jeg var liten, jeg har ennå ikke klart å finne 1 eneste bilde hvor jeg smiler, og besteforeldra mine tar MANGE bilder. Jeg la også merke til min eldste bror smiler fra øre til øre i alle bildene, og mellombroren min variere. Dette er akkurat hvordan det i virkligheten, jeg er alltid deprimert uansett hva, mellombroren min varierer i humør fra dag til dag, og eldste bror min er alltid glad uansett hva som skjer (han har til og med godt humør i begravelser!). Jeg har jo alltid tenkt at humør er utifra hva man opplever, men det som er rart er jo at mine brødrer har opplevd det samme som meg. Lenke til kommentar
Johnny111 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg ser en slags brunaktig hinne som har lagt seg på porselenet i vannet nede i toalettet, er dette rester av ekskrement eller en bakteriefilm? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Mans vi snakker om humør. Er emoer alltid deprimert, eller handler det kun om image? Altså, lider de av det man kan kalle depresjoner? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Mans vi snakker om humør. Er emoer alltid deprimert, eller handler det kun om image? Altså, lider de av det man kan kalle depresjoner? Definer emo? En som har blitt stemplet emo pga. han/hun kler seg i svarte klær og hører på en annen musikk enn alle andre? Eller en emosjonell type? "Emo" er en musikksmak, husk det. og om alle de som hører på den musikken er deprimert eller ikke, er vel umulig å si? Endret 15. juni 2010 av Nakmus Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg ser en slags brunaktig hinne som har lagt seg på porselenet i vannet nede i toalettet, er dette rester av ekskrement eller en bakteriefilm? Tviler jeg på, tror heller at det kommer av ekkelt vann. Du har sikkert sett noen av de skikkelig gamle dassene med brune rennemerker nedover fra dysene. Tenker også når jeg har opplevd at vannet i springen ser ut som cola fordi at det har vært feil/arbeid på vannanlegget. Men dette er basert på mine antagelser Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det finnes mange samfunnsgrupper som kler seg i svart, inkludert prester, marinesoldater, amisher og feiere. Men jeg tror du skjønner hva jeg mener med emo. For å ta et useriøst eksempel: Denne personen er ikke bare en musikkelsker med spesiell smak. Han har også valgt en klesstil og frisyre. Er folk med "full pakke" lidende av depresjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå