MOO- Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ingenting med ansiktet er symetrisk, hvis du tar høyresiden å legger den rett slik venstre siden er ( håper dere forstår hva jeg mener her ) så vil det se helt unaturlig ut. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er det sant at, i øyeblikket du nyser. SÅ stopper alle kroppsfunksjoner opp, inkludert hjertet. ? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nei, det er bare tull. Snopes Wiki Answers Ganske lett å google seg til det Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ingenting med ansiktet er symetrisk, hvis du tar høyresiden å legger den rett slik venstre siden er ( håper dere forstår hva jeg mener her ) så vil det se helt unaturlig ut. Tja. Dette har vi eksperimentert litt i photoshop med, og det er gjerne sånn at jo penere mennesker er (be f. eks. 100 personer om å rangere ansikter fra 1 til 10), jo mer symmetriske er de. Vi tok et bilde rett forfra, kutta det på midten og dro den ene siden over den andre. På noen så det HELT unaturlig ut, på andre så det nesten naturlig ut. Det varierte veldig, og jeg tipper at ingen ansikt er 100% symmetrisk, men det er mange som har nesten symmetriske ansikter. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det var det jeg mente, litt trøtt så ble litt rot. Prøvde det samme i photoshop da jeg begynte på media. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Det som er de vanligste usymmetriene i ansikter er at de elementene som finnes i par, som øyner og ører, sjelden sitter like høyt. Spesielt ørene sitter ofte i ulik høyde på de to sidene. Optikere må stadig ta hensin til dette når de tilpasser brilleinnfatninger. Dette gjør at når man bretter sammen perfekt tilpassete briller så legger den ene ørebøylen seg som oftest over den andre. Andre usymmetrier kan være en skjev munn, ei skjeiv nese og lignende skjevheter. Dette gjør også at selv om vi odte ofte ser oss selv i speil, så synes vi at vi selv alltid ser litt rare ut på fotografier, vi kjenner oss selv kun i den speilvendte versjonen av oss selv, den vi ser i speilet. Men den versjonen som man ser på bilder er den versjonen alle andre kjenner deg som. Endret 11. juni 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Funfact: Ta to speil og sett dem mot hverandre i 90 grader vinkel, se så rett inn der speilene møtes. Da får du et ikke-speilvendt speilbilde av deg selv! Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvordan ser resultatet ut, dersom en neger og en japaneser får barn? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Søk etter afro-asian på Google. Sikkert lurt å ha "moderate filter" aktivert. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Man sier at jorden er 4,6 milliarder år gammel. Hva gjør at man regner akkurat dette tidspunktet som jordens "fødsel"? Regner med at den var omtrent like stor 100 millioner år før/etter? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvor stor forsinkelse er det mellom hastigheten speedometeret i en bil viser, og bilens faktiske hastighet? Hvor lang tid tar målingen? Hva med GPS? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvordan ser resultatet ut, dersom en neger og en japaneser får barn? I lol'd :!: Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvis en laptop er koblet på internett med både kabel og trådløs, blir internetten raskere da, enn om den bare var koblet på med kabel? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er ganske sikker på at laptopen velger tilkobling, og foretrekker antakeligvis kablet nettverk. Kommer jo an på operativsystemet Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Går det an å kjøpe et varmeelement som man kan for eksempel surre i rundt noe? Tenker i lengden 40cm og 1-2kW. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg vet ikke wattstyrke og lengde er, men jeg vet hva dui snakker om. Slike varmetråder som brukes i gulvvarme eller som rørleggere bruker til å frostsikre vannrør. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nei, tror de har alt for høy effekt og er lite fleksibel. Det finnes feks jakker med varmetråder i men da må man jo ha et batteri som da veier litt + en lader til å lade opp batteriet igjen. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Blind-døve folk! De kan verken høre eller lese, åssen lærer de seg å tenke da? Og hvilket språk? hmm... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) En varmetråd er ikke annet enn en isolert kobbertråd. Noen som husker formlene fra fysikktimene kan sikkert hjelpe deg med å beregne tykkelsen. Endret 11. juni 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå