ATWindsor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Argon er mye mye lettere enn vann. Så svaret er vel nei. AtW Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Haha, ramlet over denne nå. Endret 7. juni 2010 av Revolution Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvilket tall/nummer som dukker opp flest ganger i livet/verden. I alle sammenhenger For meg er det tallet 56. Definitivt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvorfor har jeg skikkelig problemer med å få i meg mat tidlig om morgenen? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Hvorfor har jeg skikkelig problemer med å få i meg mat tidlig om morgenen? Hvorfor skal du absolutt ha i deg mat tidlig på morgenen? Hopp over frokosten da vel! Det er nødvenddigvis ikke SÅ viktig, og du klarer deg fint (til og med bedre for noen) uten. http://fitnessblogge...a-drmmekroppen/ Endret 7. juni 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvorfor har jeg skikkelig problemer med å få i meg mat tidlig om morgenen? Hvorfor skal du absolutt ha i deg mat tidlig på morgenen? Fordi jeg er sulten som fy. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvorfor skal du absolutt ha i deg mat tidlig på morgenen? Hopp over frokosten da vel! forskning.no > Kjempefrokost for slankere Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dette varierer vel veldig hvilken forbrenning man har. For svært mange vil det være veldig bra med frokost slik at man starter forbrenningen og opprettholder den med jevne måltider utover dagen. Men trikset mitt hvis eg ikke har lyst på frokost tidlig om morningen er å vente litt, da får man mer matlyst. Kan f.eks spise når man ankommer jobb... Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Når det er OL, finnes det flere slike OL-fakler hvert år? Eller er det kun èn ny som blir sendt rundt hvert år? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Når det er OL, finnes det flere slike OL-fakler hvert år? Eller er det kun èn ny som blir sendt rundt hvert år? Det er flere enkeltfakler hver med begrenset brennetid, når ilden overleveres fra en fakkelstafettdeltager til den neste så tennes det ofte en ny fakkel. I Lillehammer fantes det to ulike fakkeltyper, en for løperne i fakkelstafetten og en spesialbygget variant som tålte fartsvinden når Gruben hoppet med fakkelen. Denne spesielle hoppfakkelen har siden forsvunnet sporløst. http://www.dagbladet.no/kronikker/960121-kro-1.html Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Det er flere enkeltfakler hver med begrenset brennetid, når ilden overleveres fra en fakkelstafettdeltager til den neste så tennes det ofte en ny fakkel. Grunnen til at jeg spør er at jeg oppdaget nylig at min mormor besitter en fakkel fra 1936, der jeg la merke til en viss ørn som var merket på den. Begynte altså å lure på om denne fakkelen var sjelden eller bare en av flere kopier. Visstnok ble den versjonen bært av min tippoldefar fra et sted til et annet under en periode. Endret 7. juni 2010 av cs_ Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hadde gitt mye for å hatt en sånn over peisen! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dette varierer vel veldig hvilken forbrenning man har. For svært mange vil det være veldig bra med frokost slik at man starter forbrenningen og opprettholder den med jevne måltider utover dagen. Men trikset mitt hvis eg ikke har lyst på frokost tidlig om morningen er å vente litt, da får man mer matlyst. Kan f.eks spise når man ankommer jobb... Det er ikke noe som heter god eller dårlig forbrenning. Eller...? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Spørs etter hvilke kriterier man dømmer. I et evolusjonært perspektiv er (var) det nok best med lav forbrenning, da man slipper å skaffe så mye mat, men i nyere tid har dette blitt en svært stor ulempe for slakke familiefedre i vesten Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Du er ikke et unntak. En tekst som dreier seg om forbrenning, og om høy og lav forbrenning faktisk finnes. Ja, man kan se noen små individuelle variasjoner som kroppen kan tilpasse seg, men det koker fortsatt ned til energibalansen. Vi hører utsagn som ”jeg spiser nesten ingenting, men klarer allikevel ikke gå ned i vekt” eller ”jeg spiser mer enn nok mat, men klarer ikke å gå opp i vekt”, og allikevel klarer ALLE forsøkspersonene det når hver matbit måles og veies, og forbruket er nøye kontrollert i et laboratorie. Det er to mulige forklaringer her. Den første er at det virkelig er snakk om metabolsk og termodynamisk sim-sala-bim. Den andre er at folk rett og slett er elendige på å estimere kaloriinntak og forbruk. Vi kan vel trygt anta at nummer to er mest sannsynlig. Vi har jo alle denne vennen/venninnen som ser ut til å bare spise junkfood og godteri men som aldri legger på seg. Ser man nærmere på denne personen kan det hende at de resten av dagen spiser veldig lite sånn at totalinntaket per dag kun dekker forbruket, eller at de forbrenner alle kaloriene ved å være i konstant bevegelse. Endret 7. juni 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dette varierer vel veldig hvilken forbrenning man har. For svært mange vil det være veldig bra med frokost slik at man starter forbrenningen og opprettholder den med jevne måltider utover dagen. Men trikset mitt hvis eg ikke har lyst på frokost tidlig om morningen er å vente litt, da får man mer matlyst. Kan f.eks spise når man ankommer jobb... Det er ikke noe som heter god eller dårlig forbrenning. Eller...? Meget mulig, men man kan øke forbrenningen ved å spise oftere og mindre. Jevn flyt. Store tunge måltider vil ofte føre til at kroppen vil lagre mer som fett. Man vil kunne bli slappere av det --> mindre aktivitet --> mindre/lavere forbrenning. Som innlegget over her sier så er det uansett energi inn vs energi ut. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Har du noen kilder på dette? Ikke artikler fra KK eller side2.no ol. som har en tentends til pøse ut bullshit. Jeg er nemmelig i oppfatning av det motsatte. Vi mennesker MÅ nemmelig ikke få i seg mat hver andre/tredje time. Det er ikke hold i påstander som at mange måltid øker forbrenningen, eller at det å droppe frokost reduserer de kognitive funksjonene (gitt at man i løpet av en dag gir kroppen balansert og sunn mat), så er det ingenting i veien for å spise færre måltider. Endret 7. juni 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvilket tall/nummer som dukker opp flest ganger i livet/verden. I alle sammenhenger For meg er det tallet 56. Definitivt. Hvordan i all verden kan det være det? Spørsmål: Hvordan er drømmene til folk som har vært blinde hele livet? Drømmer de om lukter og lyder? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Har du noen kilder på dette? Ikke artikler fra KK eller side2.no ol. som har en tentends til pøse ut bullshit. Jeg er nemmelig i oppfatning av det motsatte. Vi mennesker MÅ nemmelig ikke få i seg mat hver andre/tredje time. Det er ikke hold i påstander som at mange måltid øker forbrenningen, eller at det å droppe frokost reduserer de kognitive funksjonene (gitt at man i løpet av en dag gir kroppen balansert og sunn mat), så er det ingenting i veien for å spise færre måltider. Leste du hva han skrev? Du har nok helt rett i at mange måltider ikke øker forbrenningen (og få måltider senker den ikke), i alle fall ikke direkte. Men om man eter to ganger om dagen så blir det gjerne veldig store måltider, og etter store har mange en tendens til å bli veldig slapp. Da blir aktivitetsnivået lavere ganske lenge, og da synker forbrenningen. Det høres for min del ut som en logisk teori. Hvis du gjør akkurat det samme to dager, og spiser det samme, men fordeler maten ut over to måltider dag 1 og 7 måltider dag 2, forbrenner du sannsynligvis like mye. Poenget er bare at det er vanskelig å gjøre akkurat det samme de to dagene, fordi mange blir slapp av store måltider. Spørsmål: Hvordan er drømmene til folk som har vært blinde hele livet? Drømmer de om lukter og lyder? Sukk, det spørsmålet kommer jo opp hver eneste side. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Spørsmål: Hvordan er drømmene til folk som har vært blinde hele livet? Drømmer de om lukter og lyder? =1"]Dette spørsmålet er besvart en rekke ganger i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå