Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Kom på dette i dag, da jeg spekulerte på hvor direkte vi forbrukere kan "støtte" ulike aviser.

Hvordan betaler forskjellige butikker og kiosker (som Rema, Meny og Narvesen) for dagsaviser som de selger? Kjøper de et fast antall og kaster avisene de ikke får solgt, eller får de levert et fast antall og betaler kun for de avisene de faktisk selger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bensinstasjonen som jeg jobbet på hadde en daglig rutine kalt avisretur.

Man teller samtlige aviser av hver type, VG, Dagbladet, Aftenpoften, Finansavisen...

Fyller ut et skjema, og bunter sammen avisene som er opptelt.

Om de er forhåndsbetalt eller ikke, vet jeg ikke.

Men avisene går tilbake der de kom fra, og butikken betaler for faktisk solgte antall.

Jeg vet ikke om butikkene taper på å bestille for mange.

Mulig de får en straff for å ha dårlig krystallkule?

Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i butikk snittet vi bare ut logoen fra forsiden med dato og sendte det i et brev, så vil slapp å sende tilbake hele avisa. Men det er en stund siden, kanskje slutt på det i disse dager?

AtW

Samme gjorde jeg når jeg dreiv med dørsalg. Måtte ringe inn antall solgte aviser, klippe ut logo m/dato på de som ikke ble solgt, som deretter skulle sendes inn i en kovolutt som jeg fikk tilsendt nye med jevne mellomrom. Så fikk jeg en viss andel av pengene for avisa , og resten måtte betales inn.

Lenke til kommentar

Jeg fløy nylig.

I sikkerhetskontrollen la jeg merke til at hvem som helst kan se på skjermen til røntgenmannen hva som ligger i veskene.

Har virkelig ingen tenkt tanken på at innholdet i baggene burde være en privatsak?

De trenger jo kun å henge opp en liten levegg.

Jeg pleier ikke å reise med en kjempestor stål-dildo i håndbagasjen.

Men de som gjør det, har rett til å ikke la den vises for de andre passasjerene, mener jeg.

Er det bare jeg som legger merke tril dette, eller kommer man til å beskytte privatlivet til folk bedre?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig ikke, du kan se hva enkelte andre har i veska, men det meste er nok ganske daglidagse ting som fleste ikke finner unormalt å ha med seg. Du får nok heller ikke stå og stirre på skjermen i så langt tid før noen legger merke til deg.

Lenke til kommentar

Det var det første tallet jeg kom på som er veldig stort, men som faktisk brukes til noe.

Tror ikke det er gjort noe undersøkelser på det. Er mye arbeid tross alt, man kan jo ikke bare fôre det inn på en datamaskin og si at alt det grønne er gress, for den må da skille ut skogen. Og for å ikke snakke om alle typer gress det finnes, og hvor tett det gror.

Jeg sier ikke at det er umulig å regne det ut, men tror neppe det vil bli gjort. :)

Lenke til kommentar

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071026202238AAgVdep

Best Answer - Chosen by Asker

Well, 75% of the planet is water, so we can just focus on the remaining 25%.

Out of that 25%, maybe 1% is grassland, including front lawns and such. A square meter of grass would hold about 10,000 grass blades. The surface area of the earth is about 150,000,000 square kilometers, or 150,000,000,000 square meters. One percent of that is 1,500,000,000 square meters.

1,500,000,000 x 10,000 grass blades = 15,000,000,000,000 (15 trillion) blades of grass.

Give or take.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...