Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har en 220/230 volts pære så kjører du ca 250 volt in først, hvis det tar for lang tid, vri opp volten litt til

samme med lavere volts pærer, kjør litt iver volten den skal ha, så vrir du sakte opp hvis det går for tregt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hvis du har en 220/230 volts pære så kjører du ca 250 volt in først, hvis det tar for lang tid, vri opp volten litt til

samme med lavere volts pærer, kjør litt iver volten den skal ha, så vrir du sakte opp hvis det går for tregt.

Har ikke stort å gjøre på skolen (elektrolinja) så jeg skal spørre læreren i morra om jeg kan utføre dette eksperimentet! Det kan jo bli spennende!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke stort å gjøre på skolen (elektrolinja) så jeg skal spørre læreren i morra om jeg kan utføre dette eksperimentet! Det kan jo bli spennende!

Høres ut som et bra prosjekt for en skoleklasse.

Husk å ikke bare bruke to pærer. Tilfeldigheter kan avgjøre hvilken som ryker først.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du skal øke spenningen, ikke "volten". Volt er en enhet for spenning.

Lenke til kommentar

Du skal øke spenningen, ikke "volten". Volt er en enhet for spenning.

Det er jo same shit da. Hvis han hadde sagt strøm hadde det vært noe annet. Det kalles "slæng" ;)

Lenke til kommentar

Gidder du å skru opp celciusen litt? Det er så kaldt her.

Som sagt: Slæng. Tilogmed lærerene på skolen min som er et par generasjoner eldre enn meg selv sier det. Noe vits i å pirke på det? Selv bruker jeg faktisk ikke utrykket. Sier alltid spenning.

Lenke til kommentar

Det har med vinkelen på jorda å gjøre, Når sola lyser mer rett på, slik som i Spania, så er det mer lys per m^2 bakke enn det er her. Mener å huske at dette har være opp i tråden før. Det kan også hende at det er jeg som husker feil.

EDIT: Herr Brun var før meg :ermm:

Endret av 900i
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...