Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Snip-

Angående pris, så husker jeg at når jeg studerte prøvde jeg å finne produktet med mest energi per krone, det var da first price matolje, ca 3 kr per 2000 kcal om jeg ikke husker feil.

AtW

Henter vi ikke mesteparten av energien fra forbrenning av oksygen?

Ikke fra forbrenning av oksygen nei. Men vi bruker oksygen i forbrenningsprosessen. Da kalles det aerob forbrenning. I all enkelhet blir da restproduktene vann og CO2. Vi har jo også forbrenning uten oksygen (anaerob).

Lenke til kommentar

Jeg lurer seriøst på hvor mye ferdig chips/potetgull man får av f.eks 1 kg poteter.

Ingen som har peiling?

Hvis en potet er "fresh" så ser det ut som at 90-95% av poteten blir til chips.

Kilde.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

DEtte er noe jeg har lurt på lenge.

De som ripper filmer og sånn, hvorfor i alle dager kan de ikke rippe de på under 700 mb så de får plass på ei cd-plate? Jeg mener, det er jo uansett om filmen varer i 1t30m eller 2t10min, så blir den jo på 700mb+??

Lenke til kommentar

De som ripper filmer og sånn, hvorfor i alle dager kan de ikke rippe de på under 700 mb så de får plass på ei cd-plate? Jeg mener, det er jo uansett om filmen varer i 1t30m eller 2t10min, så blir den jo på 700mb+??

Ikke hvis de ripper hd materiale, da kan en film komme opp i et par gigabyt, noe som ikke er så uvanlig nå til dags.

Du får også blue ray plater på opp til 50 gb.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vanlige CD-plater i dag er jo på 700 MB?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...