ATWindsor Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Oppmerksomhet er nok problemet. Problemet er arkaiske regler som man holder på av gammel tradisjon, ingen reagerer om man sitter å leser en bok under take-off og landing. AtW 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ingen av enhetene er farlige, om lyd er problemet, så er det like enkelt å be folk skru av all lydgenrerende aktivitet, som alt elektronisk utstyr. AtW Konsensus blant flyselskapene er at man fortsatt ikke kan vite 100% sikkert om elektroniske enheter er farlige eller ikke. Du kan være enig eller uenig, men det er det man går ut fra i dag. Når noen flyselskaper tillater mobilbruk om bord, er det med egne basestasjoner om bord. Disse gjør at mobiltelefoner bare trenger å utstråle en liten fraksjon av energien de måtte gjøre om de var i kontakt med bakken, og dermed regnes slik mobilbruk for å være relativt "sikker". Det er ikke det samme som at flyselskapene mener at mobilbruk generelt er trygt. Hva angår elektronisk utstyr som gir fra seg lyd, så kan en elektronisk duppedings være stille når flyvertinnen går forbi, og gi fra seg lyd senere. Det er ikke flyvertinnenes sin jobb å ha oversikt over alle mulige gadgets i verden og hvilke som kan gi fra seg en hvilken som helst lyd eller ikke. I den grad vi fortsatt bruker "oppmerksomhet" som en unnskyldning da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ingen av enhetene er farlige, om lyd er problemet, så er det like enkelt å be folk skru av all lydgenrerende aktivitet, som alt elektronisk utstyr. AtW Konsensus blant flyselskapene er at man fortsatt ikke kan vite 100% sikkert om elektroniske enheter er farlige eller ikke. Du kan være enig eller uenig, men det er det man går ut fra i dag. Når noen flyselskaper tillater mobilbruk om bord, er det med egne basestasjoner om bord. Disse gjør at mobiltelefoner bare trenger å utstråle en liten fraksjon av energien de måtte gjøre om de var i kontakt med bakken, og dermed regnes slik mobilbruk for å være relativt "sikker". Det er ikke det samme som at flyselskapene mener at mobilbruk generelt er trygt. Hva angår elektronisk utstyr som gir fra seg lyd, så kan en elektronisk duppedings være stille når flyvertinnen går forbi, og gi fra seg lyd senere. Det er ikke flyvertinnenes sin jobb å ha oversikt over alle mulige gadgets i verden og hvilke som kan gi fra seg en hvilken som helst lyd eller ikke. I den grad vi fortsatt bruker "oppmerksomhet" som en unnskyldning da. Ja, akkurat, grunnen er at det er elektronikk, gudene vet hvorfor de insisterer på det, ingenting er 100%, og det er åpenbart de ikke tror på det selv heller, om det virkelig var en reell fare så legger man ikke sikkerhetene i hendene på at 300 nek skal huske å slå av mobilen alle som en. Hva så? De kontrollerer heller ikke at du faktisk slår av utstyret ditt, eller umiddelbart slår det på igjen. Det er ikke noe verre å si at lydgenrerende ting skal være av enn at elektronsike ting skal være av. AtW 1 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 En annen ting i samme gate, hvorfor må vindusskjermene være oppe under take-off/landing? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 En annen ting i samme gate, hvorfor må vindusskjermene være oppe under take-off/landing? Så du kan se om ting går til helvete eller ikke når du skal lande. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Det er veldig nødvendig at passasjerene må se dette? Har da ingenting å si for piloten om vinduene er åpne eller ikke.. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg foretrekker at passasjerer kan varsle om noe piloten ikke klarer å se. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 På ungdomsskolen, vil karakteren man får på eksamen telle som en egen karakter, som om man hadde et ekstra fag, eller vil den gå sammen med med standpunktkarakteren og bli én karakter? Eks: Jeg får 6 som standpunkt i matte, og 6 på matteksamen. Blir dette én eller to 6'ere på karakterkortet? Er det forskjell på skriftlig og muntlig? Jeg foretrekker at passasjerer kan varsle om noe piloten ikke klarer å se. Vil ikke akkurat tro at dette er så altfor enkelt, men men. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Eksamen er en egen karakter på vitnemålet ditt Lenke til kommentar
SML Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 For oss ble eksamenskarakteren og standpunktkarakteren plusset sammen og delt på 2, sånn at den egentlig karakteren i faget ble gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standpunktskarakteren. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 For oss ble eksamenskarakteren og standpunktkarakteren plusset sammen og delt på 2, sånn at den egentlig karakteren i faget ble gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standpunktskarakteren. Det er ikke slik det fungerer lenger. Det er to uavhengige karakterer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Oppmerksomhet er nok problemet. Problemet er arkaiske regler som man holder på av gammel tradisjon, ingen reagerer om man sitter å leser en bok under take-off og landing. AtW Ser ingen fordeler med å ta bort disse reglene, ikke en eneste, om jeg slipper å høre på folk snakke høylytt i telefon, og jeg slipper å høre på alskens drittleker som lager lyder i alle frekvenser er jeg mer enn lykkelig, flyturer er slitsomme nok uten. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg foretrekker at passasjerer kan varsle om noe piloten ikke klarer å se. Vil ikke akkurat tro at dette er så altfor enkelt, men men. Passasjer ser noe uvanlig -> Trykke på flyvertknapp -> Flyvert(ine) kommer for å spørre hva det er og passasjer forteller-> Flyvert(ine)en varsler piloten Hvor er det vanskelige? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Oppmerksomhet er nok problemet. Problemet er arkaiske regler som man holder på av gammel tradisjon, ingen reagerer om man sitter å leser en bok under take-off og landing. AtW Ser ingen fordeler med å ta bort disse reglene, ikke en eneste, om jeg slipper å høre på folk snakke høylytt i telefon, og jeg slipper å høre på alskens drittleker som lager lyder i alle frekvenser er jeg mer enn lykkelig, flyturer er slitsomme nok uten. Deg om det, endel resier feks i jobbøyemed, å ikke kunne bruke en PC gjør reisen mindre effektiv enn den kunne ha vært, flyturer er vesentlig mer slitsomme enn feks togturer slik jeg ser det, og grunnen er alt maset om ting du får lov til å gjøre og ikke gjøre, sikkerhetskontroll osv. Å fjerne noe av dette vil gjøre det mindre slitsomt heller enn mer. AtW Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Og hvor mye tid taper du på å ikke få bruke PC-en når flyet tar av og lander? 5 - 10 minutter? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Og hvor mye tid taper du på å ikke få bruke PC-en når flyet tar av og lander? 5 - 10 minutter? La meg tippe godt og vel 20 minutter tilsammen. De maser om det før flyet begynner å dra engang, og det tar en stund fra man letter til det er lov. Ulempen er uansett uendelig ganger mye større enn den helt ikke-eksiterende fordelen med at man ikke får lov til å bruke PC (dvs påtatt sikkerhet) AtW Lenke til kommentar
SML Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 For oss ble eksamenskarakteren og standpunktkarakteren plusset sammen og delt på 2, sånn at den egentlig karakteren i faget ble gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standpunktskarakteren. Det er ikke slik det fungerer lenger. Det er to uavhengige karakterer. Når ble dette inført? såvidt jeg vet er det fortsatt slik etter hva broren min fortalte meg (han spurte læreren, han går også opp i en 10. klasse eksamen nå før sommer) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Når det ble innført vet jeg ikke, men jeg vet at det stemmer. Det er slik på mitt vitnemål fra i fjor. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Og du er sikker på at dette gjelder i 10. klasse også, at det ikke er forskjell på ung. skole og vgs? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg gikk ut av 10. klasse i fjor, og da var muntlig og skriftlig eksamen en egen karakter på vitnemålet. Nå går jeg første året på VGS, og lærerne har sagt at det er det samme systemet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå